Gå til innhold

Vaske kjøleskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøleskapet mitt lukter! Bor i kollektiv så kjøleskapet var sånn fra før av, og nå har jeg bestemt meg for å ta en grundig vask av kjøleskapet, jeg har tatt ut kontakten så nå bare tiner hele greien. Er masse is oppi fryseren.

Det jeg lurer på er hvordan jeg fjerner lukten, og ikke minst, får det så rent som mulig. Jeg blir veldig glad for svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til problemet. Jeg bodde i kollektiv tidligere, og et av problemene var at det var relativt mye ut og innflytting, dermed var det vanskelig å kaste ting i kjøleskapet. Da man ikke visste hvem som eide hva, og hva som var blitt etterlatt.

Vi ble enige om at alle tok sine egne ting ut av kjøleskapet, og alt som var igjen ble kastet.. Vi fant mye rart der, bla. melk som var utgått flere mnd. tidligere :-) og ketchup flasker som var over året ut på dato.

Så er det rett og slett å bare ta ut ALT av kjøleskapet og gå løs med vaskekluten. Blandet en bøtte med vann, noe ajax sitron-greier og litt klorin. Og vasket hele skapet innvendig, dvs. hyller, skuffer, vegger osv.

Det er viktig å også vaske inni "sprekkene" i pakningslisten rundt døra. Der ligger det masse drit, her er trikset å bruke en liten flat sak, egentlig hva som helst. Jeg har tidligere klippet ut et stykke av lokket på en isboks.. Så legge en klut over, og bruke denne til å vaske inni sprekken.. Du blir overrasket hvor mye dritt som er inni der. Bare pass på så du ikke skader gummilisten.

Skrevet

vått avis papir, vri det til en ball og legg det i kjøleskapet. Fjerner all vond lukt og all mat lukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...