Gå til innhold

Yasmin p-piller

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nobody

Hei.

Et skikkelig dumt spørsmål... Jeg er 25 år, og har nettopp fått resept på Yasmin p-piller. Jeg har aldri brukt p-piller før. Jeg ser i pakn.vedlegget at du skal ha 7 tablett-frie dager etter ett brett. Kan jeg ha "ubeskyttet sex" i disse 7 dagene? Skal tablettene virke da også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest laffem22

ja visst kan du ha sex i disse 7 dagene men da må du ikke glømme å ta p-piller igjen etter den uken!!!!

keep going get pleasure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Et godt tips kan være å få deg brett som inneholder 28 istedenfor 21 tabletter...det er samme konseptet da de 7 ekstra tablettene er såkalte placebotabletter, men da slipper du ihvertfall å huske på når du skal starte på brettet igjen etter oppholdet. Synes selv at det er lettere og bare ta tablettene fortløpende uten opphold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja jeg bruker også Yasmin tabbiser, og roter til nesten hver eneste måned, for det står bare pil bak med forkortelsen på ukedagen og det er lett å 'snu' brettet.....Men det har gått bra. Ikke gravid.

Yasmin skal også være 'snillere' mot oss kvinner med tanke på alle disse pre-menstruelle humørsvingningene og mordene vi gjør...Hmm..

Egentlig er jeg litt irritert over at de ikke har laget noen piller for menn. Synes de slipper alt for lett unna i livet..

Hehe, vel, påsken er jo for ettertanke og sånt?

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Egentlig er jeg litt irritert over at de ikke har laget noen piller for menn. Synes de slipper alt for lett unna i livet..

Menn er redde for alt som har med kontroll av tissen deres å gjøre. De assosierer piller med impotens, leste jeg et sted. Stønn...

Dessuten vil det ikke alltid være lett for kvinner å ha kontroll over om hun blir gravid ved å stole på mnnen. Men slike piller er visst på vei, og burde jo være perfekte i faste forhold hvor man stoler på hverandre. Særlig siden mange jenter ikke tåler p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Hei.

Et skikkelig dumt spørsmål... Jeg er 25 år, og har nettopp fått resept på Yasmin p-piller. Jeg har aldri brukt p-piller før. Jeg ser i pakn.vedlegget at du skal ha 7 tablett-frie dager etter ett brett. Kan jeg ha "ubeskyttet sex" i disse 7 dagene? Skal tablettene virke da også???

I de 7 pillefrie dagene har du sannsynligvis mensen da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
I de 7 pillefrie dagene har du sannsynligvis mensen da......

1. Mensen kommer gjerne litt inn i de pillefrie dagene.

2. Mange har sex selv om de har mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Selvfølgelig kommer mensen et par dager inn i perioden, og selvfølgelig er det mange som har sex allikevel, men man er gjerne ikke særlig fruktbar midt i mensperioden. En annen ting er at p-piller faktisk hindrer eggene i å modnes, slik at mensen ikke inneholder noe egg som skal ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Selvfølgelig kommer mensen et par dager inn i perioden, og selvfølgelig er det mange som har sex allikevel, men man er gjerne ikke særlig fruktbar midt i mensperioden. En annen ting er at p-piller faktisk hindrer eggene i å modnes, slik at mensen ikke inneholder noe egg som skal ut..

Vet jeg vel!

Jeg skrev svaret fordi det virket som at du sa at hun hadde mensen så da var ikke hannes spørsmål av relevans. Misforstod vel, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Har selv prøvd all verdens p piller, men kunne ikke bruke noen av dem.

Fikk dårlig hummør, kvalme og ble svimmel.

kjenner du til noen av disse syntomene bør du kutte med en gang.

Sex ble heller ikke godt!!!!

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...