Gå til innhold

Forlover

Gjest morthal

Anbefalte innlegg

Gjest morthal
Skrevet

Jeg skal være forlover til min kusine.

Jeg har hørt at det er vanlig at den som er forlover holder tale.

Men jeg har veldig scene skrekk, å snakke i store folkemengder er et stort problem for meg. Jeg har aldri klart å takle det.

Men jeg vil jo ikke skuffe henne.

Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, kanskje jeg skriver en sang eller noe. Hva synes dere om det?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Emma* ikke innlogget
Skrevet

Kan du ikke bare snakke med henne da? Jeg sa til min forlover at vi ikke forventet noen taler i det heletatt (vi er ikke glade i det) men hun ønsket å gjøre det så da sa jeg selvfølgelig at det var greit.

Personlig liker jeg IKKE sanger i det hele tatt. Om du var min forlover og du ikke ønsket/turte å holde tale hadde jeg syns at det var helt greit - men jeg ville ikke ønsket at du skrev noen sang heller :ler:

Skrevet

Jeg forventer ikke at noen skal holde tale i vårt bryllup om de synes det er ubehagelig å stå foran masse mennesker. Det har jeg sagt fra til både forlover og familie. Så ta en prat med henne du :)

Skrevet

Enig med Emma.

Helt i orden for meg om min fremtidige forlover ikke ønsket å holde tale, men jeg er litt anti-sang. I alle fall selvdiktede sanger med gamle og kjente melodier. :plystre:

Gjest morthal
Skrevet

Ja, jeg kan jo snakke med henne. Er bare redd hun blir skuffet.

Takk for svar :)

Skrevet

Snakk med henne og forklar saken. I et bryllup hvor jeg var gjest holdt ikke forloveren tale. Men hun hadde skrevet en fin tekst som hun hadde malt på en plate og gitt som gave til bruden. Toastmasteren leste opp teksten under middagen. Det var kjempefint :)

Gjest morthal
Skrevet

Det hørtes veldig koselig ut, Neria :)

Nå er det enda en liten stund til bryllupet så jeg kan jo ta en prat med henne. Hun vet også fra før av at jeg har litt angst for taler å slikt. Derfor tenkte jeg på noe annet jeg kunne gjøre, men fant liksom ikke ut noe.

Skrevet

Hvis hun bryr seg om deg blir hun ikke skuffet pga at du ikke tørr å holde tale.

Talene er jo ikke det som er viktig. Det viktige er at du er med og støtter og hjelper henne- og er der for henne på dagen edres....mener nå jeg ihvertfal :klem:

Skrevet

Jeg forventer heller ingen taler når vi gifter oss. Hvis noen holder tale synes jeg det er utrolig flott, men vil ikke presse noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...