Amalie Skrevet 16. april 2003 #1 Del Skrevet 16. april 2003 Heisann! Jeg er veldig nysjerrig på dette med alternativ medisin, og lurer på om dere har noen erfaringer å dele? Selv har jeg prøvd Yoga mot stress, og det har vært veldig nyttig. Mange flotte pusteteknikker som jeg bruker ofte (ellers er jeg vel ikke av de ivrigste..) Hva har du prøvd og mot hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 16. april 2003 #2 Del Skrevet 16. april 2003 Jeg har prøvd akupunktur, reiki, meditasjon, qi gong... For alt fra ryggplager, til beinhinnebetennelse - til forebyggende "sjelsmessig". Du må prøve det ut selv, for akkurat ditt problem - ingen garantier. Men for meg har det fungert veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie Skrevet 16. april 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 16. april 2003 Hva er reiki?? har aldri hørt om det engang, jeg! Jeg tror noe av det beste med alternativ medisin er at det fjerner årsakene til plagene og ikke bare symptomene -men det er jo så mye "der ute" og vanskelig å få oversikten synes jeg. I tillegg er jeg litt redd for å bli lurt av useriøse folk som bare er ute etter å tjene penger... Har en deprimert venninne som har fått masse hjelp av kinesologi, så det kommer jeg helt sikkert til å prøve dersom jeg får psykiske problemer noen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 16. april 2003 #4 Del Skrevet 16. april 2003 Hei igjen. Reiki går ut på at personen som behandler deg, holder på ulike punkter på kroppen din (chakra-punkter). Denne personen har da populært kalt "varme hender". Jeg vil ikke påstå at det var dette som helbredet beinhinnebetennelsen min - men jeg vil bestemt mene at det hjalp, på den måten at det hele gikk mye, mye fortere enn ved kun standard behandling. Jeg vet at det beste med alternativ behandling (seriøs, sådan) er at det fjerner årsaken, og ikke symptomene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 17. april 2003 #5 Del Skrevet 17. april 2003 Har gode erfaringer med meditasjon, soneterapi, akupunktur, healing og selvsagt urtemedisiner (hvitløk, solhatt, osv). Nå skal jeg i gang med å lære pusteteknikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Browneyes Skrevet 18. april 2003 #6 Del Skrevet 18. april 2003 Etter 2 år med konstant svimmelhet, utallige legebesøk, masse forskjellige piller og ulike behandlingsmetoder hos fysioterapeut, fant jeg tiden moden for å prøve noe alternativt. Begynte med øreakupunktur og etter 3 uker begynte svimmelheten å gi seg. Etter 6 måneders behandling var svimmelheten borte. Nå tar jeg en og annen behandling av og til bare for å holde det i sjakk. Øreakupunktur har også hjulpet meg med mine plager i forbindelse med menstruasjonen som var en "helvetesuke" hver måned. Jeg har nesten ikke smerter mer og blødningene er mye mindre. Anbefaler øreakupunktur på det varmeste !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicki Skrevet 19. april 2003 #7 Del Skrevet 19. april 2003 Har prøvd rosenterapi. Har hatt en del vondt i musklene og vanskelig for å puste ordentlig med magen. Rosenterapi betegnes jo som en massasje for sjelen. Synes det hjalp veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2003 #8 Del Skrevet 20. april 2003 Rosen-terapi har jeg også stor tro på, men hvor mye koster det? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude29 Skrevet 21. april 2003 #9 Del Skrevet 21. april 2003 Går for tiden hos homeopat, får øreakupunktur, fotsoneterapi og forsøker naturmedisiner. Alt dette for å bli gravid ! ( Har endometriose). Håper å merke noen resultater snart Skal si ifra når det skjer ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie Skrevet 4. mai 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 4. mai 2003 Spennende å se om hva dere har prøvd! Flere erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicki Skrevet 8. mai 2003 #11 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg betalte 350 kr per time for rosenterapi. Vet ikke om det koster like mye overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dystonia Skrevet 16. mai 2003 #12 Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg har prøvd magnetterapi, healer, bioresonans, lysbehandling, mye kosttilskudd +++ Har bare gode erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 16. mai 2003 #13 Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg har vært 3 ganger hos helpraktiker, altså en naturmedisiner som er utdannet kinesolog, hormotoxolog, akupunktør og homeopat, mm. Hun fant årsaken til min uregelmessige hjerterytme / ekstraslag: Det var en ubalanse i hormonene mine og noe med skjoldbruskkjertelen, og jeg fikk naturmedisin mot dette. Har ikke hjertebank lengre! Hun fant også ut at jeg hadde en intoleranse for hvetemel, noe som gikk over etter en måned med "totalavhold". Målingene var helt fine måneden etter, og nå spiser jeg hvetemel igjen! Mitt serborreiske eksem som gjorde at både haken og nesen min stadig flasset noe voldsomt, har blitt mye bedre. Hva det kommer av, vet jeg jo ikke, men... Naturmedisineren la også merke til at jeg konstant var tett i nesen, og kunne se på sine målinger at jeg måtte ha hatt problemer med luftveiene. Dette stemmer. Det var i det hele tatt en spennende og lærerik opplevelse, og jeg fikk følelsen av å bli tatt på alvor og få god tid bare til meg selv! Det var verdt pengene for mitt vedkommende, og jeg har anbefalt henne til mange! Det er noe med at de ser mennesket som en helhet, og man føler seg ikke som "på rullebånd" som man gjør i køen på et legeværelse, der man nesten har dårlig samvittighet for å bruke av legens kostbare tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 17. mai 2003 #14 Del Skrevet 17. mai 2003 Har gått til skupunktur både for ryggsmerter og migrene, men syntes desverre ikke at dette hjalp meg noe særlig. Det jeg synes hjelper best mot migrenen er meditasjon, i et mørkt rom med beroligende musikk. Ellers har jeg veldig god erfaring med naturmedisin. Det har funket både mot urinveisinfeskjon og andre små plager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2003 #15 Del Skrevet 18. mai 2003 Har brukt homeopat i flere år mot alt mulig, og har kjempebra erfaringer med det. Har blitt kvitt migrene, urinveisinfeksjon og pollenallergien min :D . Homeopaten har også behandlet min til tider vonde og stressede rygg med øreakupunktur med bra resultat. Både mannen min og våre to barn går til samme homeopat, og vi er svært sjelden innom legekontoret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molanya Skrevet 18. mai 2003 #16 Del Skrevet 18. mai 2003 Akupunktur, meditasjon, reiki, qi gong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 20. mai 2003 #17 Del Skrevet 20. mai 2003 Onkelen til en god venn av meg er akupunktur m.m. Jeg var på familiestedet demmes i helga, og onkelen fikk høre om rygg og nakke problemene mine. Han fortalte at han holdt på med et kurs for tiden om hvordan man kunne helbrede lettere ryggplager med bare én behandling, og spurte om jeg hadde lyst til å bli gjort det på (helt gratis). Hadde jo ikke ingen grunn til å si nei. Han sjekka motstandstyrken i muskler i armer og ben, og utifra det fant han ut punkter på armer og ben som skulle trykksimuleres. Han presset for eksempel forsikting i håndflaten på venstre hånden samtidig som han presset på et punkt på venstre stortå. Skuldrene mine var fortsatt litt vonde når han var ferdig, men når jeg bøyde på nakken fikk jeg litt sjokk. Den var fullt bevegelig og det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Uten at han hadde vært borti nakken min i det hele tatt. Han sa at virkningen begynte med en gang, men ville fortsette å helbrede i ca 48 timer framover. Jeg fikk beskjed om å ta det med ro, men det har jeg dessverre ikke hatt mulighet til. Så jeg nå begynner jeg å bli litt stiv i nakken igjen dessverre. Ellers har jeg tatt akupunktur mot allergi i noen år. Akupunktur og hompatiske medisiner mot vondt i magen. Refleksologi mot stress Yoga og meditasjon mot stress. Nå har jeg tenkt å dra til en kinesiolog pga mye intoleranse mot mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 21. mai 2003 #18 Del Skrevet 21. mai 2003 Har benyttet aromaterapi for hele kroppen flere ganger, samt blomstermedisin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå