Gjest Jente-24 Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Hei... Var i dag hos hudpleier - hadde bestilt epilering. Forventet at det skulle gjøres med slik en maskin som jeg er vandt til "hjemmefra". Men neida, la meg ned på magen - og så sa behandlerinnen - nå vil du merke et lite stikk. Ikke tenkte jeg noe videre over det.... men stikkene fortsatte... Fant etter behandlingen ut på nettet at det heter Diatermi. Har Dere der ute noen som helst erfaring med det? Hvordan bør en etterbehandle det, er det noe spesielt å tenke på? Og hva slags strømstyrke bør brukes for å unngå arr? Utrolig takk for alle svar... =)
lille_lam Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 (endret) Hei... Var i dag hos hudpleier - hadde bestilt epilering. Forventet at det skulle gjøres med slik en maskin som jeg er vandt til "hjemmefra". Men neida, la meg ned på magen - og så sa behandlerinnen - nå vil du merke et lite stikk. Ikke tenkte jeg noe videre over det.... men stikkene fortsatte... Fant etter behandlingen ut på nettet at det heter Diatermi. Har Dere der ute noen som helst erfaring med det? Hvordan bør en etterbehandle det, er det noe spesielt å tenke på? Og hva slags strømstyrke bør brukes for å unngå arr? Utrolig takk for alle svar... =) ---------------------------------------------------------------------------- Jeg kan desverre ikke svar på spørsmålet, men lurer på hva du mener med epilering, mener du hårfjerning med et apparat? Endret 5. desember 2007 av lille_lam
Gjest Jente-24 Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Diametri vil si hårfjerning med apparat ja. Det føres en tynn nål ned i hårsekken og så blir det tilført strøm. Dette skal drepe hårsekken over tid slik at hår ikke gror tilbake....
lille_lam Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Diametri vil si hårfjerning med apparat ja. Det føres en tynn nål ned i hårsekken og så blir det tilført strøm. Dette skal drepe hårsekken over tid slik at hår ikke gror tilbake.... Er dette det samme som elektorlyse? Der hvor behandler fjerner ett og ett hår av gangen?
Gjest Jente-24 Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Er dette det samme som elektorlyse? Der hvor behandler fjerner ett og ett hår av gangen? Det går nok ut på noe av det samme ja - ett og ett hår fjernes. Nål stikkes inn til hårroten, varme sendes ned i roten og så tas håret ut med pinsett. Når jeg bestilte time trodde jeg epilering skulle være slik maskin en bruker hjemme, men ble veldig overrasket når de begynte å stikke meg...
lille_lam Skrevet 8. desember 2007 #6 Skrevet 8. desember 2007 Det går nok ut på noe av det samme ja - ett og ett hår fjernes. Nål stikkes inn til hårroten, varme sendes ned i roten og så tas håret ut med pinsett. Når jeg bestilte time trodde jeg epilering skulle være slik maskin en bruker hjemme, men ble veldig overrasket når de begynte å stikke meg... He he, ja det hadde jeg også blitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå