Gjest G18 Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Hvordan skaffe seg flere "nære" venner? Har nesten bare såkalte "avstandsvenner" hvis jeg kan kalle det for noe. Det jeg altså lurer på er hvordan jeg får bedre kontakt med "avstandsvennene" mine uten at det blir for påtrengende. En annen ting er hvordan blir man kjent med nye folk når man har jobb og er ferdig med skole osv? Takk for svar hilsen Gutt 18 som er lei av å sitte inne.
Gjest Jenna88 Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Hvordan skaffe seg flere "nære" venner? Har nesten bare såkalte "avstandsvenner" hvis jeg kan kalle det for noe. Det jeg altså lurer på er hvordan jeg får bedre kontakt med "avstandsvennene" mine uten at det blir for påtrengende. En annen ting er hvordan blir man kjent med nye folk når man har jobb og er ferdig med skole osv? Takk for svar hilsen Gutt 18 som er lei av å sitte inne. Ta initativ, oppsøk folk, gi uttrykk for at du ønsker venner.
victor78 Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 (endret) Avstandsvenner: Jeg antar dette er opprinnelig gode og nære venner som man har mistet litt kontakten med, siden man selv eller de har flyttet. Jeg holder kontakten med slike venner ved å besøke de når jeg er i nærheten av der de bor, snakke sammen i telefon av og til, eller på msn f.eks. Men dette må jo oppleves gjensidig, og man merker fort om den andre viser initiativ til å holde kontakten, men man kan ikke vente på at den andre skal vise det første initiativ. Dersom de aldri var nære og gode venner ser jeg vel ingen grunn til å jobbe hardt for "avstandsbekjente". Gode avstandsvenner trenger man ikke nødvendigvis snakke med særlig ofte heller, men når man først treffes eller snakkes så merker man at venneskapet er der. Nye venner: Engasjer deg i et eller annet. Idrett, politikk, kor, quiz på et lokalt utested osv. Kort og godt; oppsøk steder du kan treffe folk. Prøv forskjellige ting og ta initiativ selv. Det kan selvsagt gå litt tid før man finner noen som blir nære og gode venner, men det er ingen skam med noen blindveier. Vennskap utvikles over tid og man må rett og slett bare prøve. Man kan aldri på forhånd vite hvem eller hvor man finner noen man finner tonen med. Endret 6. desember 2007 av victor78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå