Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil bare dele en tanke jeg har hatt i det siste med dere! Og det er at jeg bare blir mer og mer formøyd med kroppen min!

Det er nok helt uavhengig av hvordan jeg ser ut, for jeg har ikke forandret meg, dvs kroppen min har ikke forandret seg, men jeg har kanskje det?

Antagelig. Aner ikke hva som har gjort det, men her sitter jeg og er fornøyd, og jeg hadde masse komplekser før -tok opp alt som kunne kalles hint i værste mening, og skrev det opp bak øret. At jeg gadd :ler:

Det er befriende!

Noen som har opplevd noe liknende?

Håper det aldri går over...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg tror det er avgjørende hva man sier til seg selv. Ikke fokuserer på f.eks. det man er minst fornøyd med, men heller det man liker.

Og så lenge kroppen er frisk, noenlunde i form, man rører seg litt, steller seg osv. har man jo ikke noen grunn til å syte (overfor seg selv). Tror det er mange damer som ikke er fornøyde, mens det egentlig bare er bagateller de sliter med, men som blir store fordi fokus er så rettet mot de. En annen ting er at når man utstråler selvtillit og er fornøyd, så får man ofte positiv feedback fra andre også (ikke alltid i form av muntlige bemerkninger), slik at det blir en positiv spiral.

Skrevet
En annen ting er at når man utstråler selvtillit og er fornøyd, så får man ofte positiv feedback fra andre også (ikke alltid i form av muntlige bemerkninger), slik at det blir en positiv spiral.

JA!! Det er sant!!!

Hurra, jeg er inne i en god sirkel :sjarmor:

Gjest Gjesta
Skrevet

SÅ bra, Amalie! Vet du, dette syns jeg var kjempeflott sagt av deg! Det er ofte sånn at vi kvinner føler at vi ikke SKAL være fornøyde noen gang...FLOTT at man faktisk kan si til seg selv og andre at "JO, nå er jeg fornøyd!"

Håper du fortsetter å være så positiv og ærlig overfor deg selv og andre! :D

Og takk for at du skrev dette - muntret meg opp veldig av en eller annen grunn!

Klem fra Kverula

Gjest Missuganda
Skrevet

Å være fornøyd med deg selv, er en del av en modningsprosess. Det virker som du nå er trygg. Er det ikke deilig :wink:

Skrevet

Hihi...jeg ble litt oppmuntret av å lese innleget ditt Amalie.

Vi jenter/kvinner er jo eksperter på å finne negative ting om oss selv, for så å la dette påvirke både humøret og alt annet. Så kjekt å høre noen si:

"Ja, jeg er fornøyd med meg selv". Det er sjelden man hører noen si det, (bortsett fra gutta som kanskje er litt flinkere der).

Ja, dette var flott. La oss være litt fornøyd med oss selv jenter!!

Det er påskeferie, solen skinner og jeg føler for å være glad i dag :D

Skrevet

Jeg har ikke sagt det til noen andre enn dere her inne, da. Det er jo noe jantelov-aktig som holder sånnt igjen, men uansett, det viktigste er jo hva man mener selv, og ikke hva man sier/ikke sier til andre!

Jeg ble kjempeglad over å høre at jeg spredde litt glede! Det med glede er jo også en god sirkel, ikke sant?!

Håper at jeg påvirker/inspirerer noen til å se på seg selv med positive øyne :wink:

Skrevet

Sukk

Jeg vil også bli mer og mer fornøyd.

Syns bare de går andre veien, jeg..

Men kjempebra! Fortsett sånn;)

Gjest Mere Te
Skrevet

For en fin tråd!! :D

JEg tenker etter og: jeg er faktisk også fornøyd!! Det er ting jeg kunne ønsket meg: smalere om livet, større bryster, mindre føtter, litt annen nese, fersken hud, mindre ører, etc etc. men det jeg er/har er faktisk ikke så ille!! Kanskje mange av oss egentlig er ganske fornøyd hvis vi kjenner godt etter, det er så lett å tenke på ting vi kunne ønske oss, men vi er kanskje fornøyd allikevel?

Så: jenter (Og gutter): kjenn etter!! Fornøyd? :wink:

Skrevet

Så fin tråd du har startet, Amalie! Godt at du er fornøyd!!

Å være fornøyd med deg selv' date=' er en del av en modningsprosess. Det virker som du nå er trygg. Er det ikke deilig :wink:[/quote']

Er så enig, så enig Missuganda! Da jeg var tenåring og "objektivt sett" burde vært mest fornøyd, hadde jeg masse komplekser - føler meg mye bedre nå som jeg har passert 30.

Gjest Anonymous
Skrevet

Fokuser på det du er fonøyd med!

-Og klarer du ikke det, så er det andre ting enn utseendet som bør taes tak i!

Amaile, Junebug, Mere Te dere går forran som et godt eksempel :D

Til dere som leeeter etter feil og mangler vil jeg bare si bås i bagatellene!

Skrevet

Dette er en av fordelene med å bli "voksen"!

Tenårene og begynnelsen av 20-årene var et mareritt for meg enkelte ganger. Følte meg aldri bra nok, så at andre var slankere, penere, gjorde det bedre på skolen/i arbeidslivet, hadde mer penger.. you name it. Særlig gikk dette på utseende. Jeg følte meg alltid stygg og tjukk og mislykket!

Nå er jeg slett ikke misfornøyd.

De tingene jeg var mest misfornøyd med før, er de jeg er mest fornøyd med nå. Og jeg kan ikke fatte og begripe hva jeg syntes var så galt!

Selvsagt har jeg mine komplekser, men de dukker opp bare i spesielle situasjoner eller når jeg er sammen med en spesiell type mennesker.

Skrevet

Noen som har opplevd noe liknende?

Håper det aldri går over...

Ja!

Det kunne faktisk vært meg som skrev hele innlegget!

Jeg er kjempefornøyd om dagen! Mangler litt brunfarge,men ellers er jeg veldig fornøyd!

Jeg har gått ned noen kg da og er nå nesten på før-gravid nivå. (Mangler 1 kg!)

Veldig sant det med positiv spiral! Jeg får masse komplimenter,men det er nok ikke bare fordi jeg ser bedre ut men fordi jeg føler meg 1000 ganger bedre!

Håper denne tråden blir fin og lang og enda mer positiv! :briller:

Skrevet

Det hender faktisk at jeg også er fornøyd med meg selv, men; når disse "perfekte" på TV dukker opp, faller ALT i grus. Humøret er plutselig bånn! Da blir jeg sur, og dermed mindre pen. Det flotteste jeg ser på jenter, er utstråling! Blide fornøyde jenter, enten de er lubben eller tynn... Håper indelig dere har rett, dere som sier dette er en modningsprosess, slik at også jeg får bedre selvtillit enn den ELENDIGE jeg har i dag!! Nå vil jeg bare forte meg å bli 30! :)

Hilsen 21 åring

Skrevet

Det flotteste som fins er mennesker som har slått seg til ro med bare det å leve.

Det er så mange jenter som kun er optatt av hvordan man ser ut i alle gitte situasjoner. Og det syns så godt når man ikke kan klare å slappe av og oppleve livet, og ikke bare hvordan en ter seg ogser ut til en hver tid. Livet dreier seg om andre ting enn perfekte negler, hår, sminke, vekt, klær, sko, hud, pupper, lår, blikk, smil etc.... Det er trist at livet går med til kun det hos enkelte.

Sunnhet er vakkert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...