Gå til innhold

Delfina og Delfys prøvedagbok

Delfina

Anbefalte innlegg

Hei dere :)

Så er vi i gang igjen med å lage baby til storebror på to og et halvt år. Vi er så spente om dagen.

Vi begynte aktivt for to måneder siden da. Så er så spente om vi fikk det til denne måneden.

Mannen min sier at jeg ikke skal ta helt av . Men lettere sagt enn gjort. Det er jo så spennende og da. Kjenner jeg blir så lykkelig bare ved tanken.

Nå har jeg rukket å bli 28 år og mannen 31 år. Vi har vært sammen i snart fire år og er nygifte.

Vi har det godt sammen som en familie på tre.

Jeg jobber på sykehjem og har femti prosent fast. Jobber i barnehage og tar ekstravakter ved siden av.

Nå er vi tre nære veninner som ønsker barn samtidig. Hun ene er blitt gravid da. Termin i Mai. Håpet jeg skulle bli gravid sammen med henne denne gang og, men den gang ei. Hun andre skal ta prøverør pga diverse. Så hun håper at vi kan gå gravide sammen, men håper at jeg blir gravid før henne. Hun må jo kanskje vente et halvt år..

Er jo uvant å gå og ønske og vente på et mirakel, men tenker vi da også kommer til å bli ekstra takknemmlige når vi finner ut at vi er gravide.

Idag har jeg vært sammen med to veninner på cafe og hadde besøk av min mor i stad. Det var koselig.

Tror jeg skal se på Heroes etterpå. Mannen har lastet ned.

Er glad i å se på tv serier :)

I morgen skal jeg møte en annen veninne. Og søstern min skal flytte snart og da skal jeg hjelpe henne med å flytte også.

Innbilder meg at jeg har følsomme brystvorter og treg mage.Men klok av erfaring vet jeg dette er usikre symptomer.

Så skal skjerpe meg. Da får vi se etterhvert da om jeg blir gravid :) Skal holde dere oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med besøk fra dere Trille og Imli.

Morsomt at noen følger med og er interesserte.

I går tror jeg at jeg hadde eggløsning. Da hadde jeg så forferdelig vondt i magen. Har gått og hatt mensmurringer i flere dager, men i går var verst. Etterfulgt av økt utflod. Hadde ikke noe eggløsningstester dessverre. Så vet jo ikke om jeg hadde det.

Men ut fra lengden på syklusen min så stemmer det med at jeg hadde den i går.

Har hatt :sengekos: både mandag og onsdag natt til torsdag. Tenkte vi for sikkerhets skyld koser oss etterpå også så da håper jeg det går i boks..

I følge babyverdens utregningn så sa de at jeg hadde eggløsning på mandag. Så hadde oss på søndag og mandag da. Så spent nå fremover...

Men ska love meg å ta det som det kommer...Er jo så mye å glede seg til fremover nå. At det er snart jul og hygge seg med familien sin. Vi skal feire med mannens familie i år. Så skal vi ha besøk av svigerinna med med familie på nyttårsaften.

Skal jobbe litt så tiden vi gå fort. Rart at snart er 2007 over.

Har vært et fint år.Mye som har skjedd.

Etterpå skal vi i bursdag. Sønnen vår gleder seg. Kjøpte noen fine klær da til jentungen på 4 år. Var det hun trenger da.. Skal holde på i to timer. Er passe det :)

Ellers har sønnen vår begynt å gå på do for å bæsje. Tror det er tegn på at han holder på å bli regnslig. Er ikke verst til å være 2 år og 7 mnd gammel. Men vi maser ikke på ham.

Han hadde gått på do av seg selv i barnehagen.

Så han var så stolt atte :)

Vi har for morro skyld spurt ham hva han ønsker seg. En lillebror eller søster. Det er visst det samme. Så lenge det er en baby. En baby ønsker han seg :)

Nå har jeg ferie og det er deilig. Har blitt litt sene kvelder på meg. Tror det er grunnen til at jeg sover så mye om dagen.. Mannen min kalte meg for sleeping beauty i stad hehe.

Spesielt om ettermiddagene..

Lykke til dere andre prøvere da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg sakte men sikkert. Dagene har nesten sneglet seg av sted. En utålmodig person som jeg er ja.

Har like spent om vi har klart det denne måneden.

Er nok for tidlig å si enda. Er jo en uke til jeg forventer mensen.

Kjenner jo mensenmurringer, litt utflod.. Litt følsomme brystvorter. Men er jo usikre tegn.

Mannen min er jo god da. Han sier at han er så spent han også. Han gleder seg like mye som meg til dette. Han syns vi har en så nydelig unge og håper på en til.

Tror at om vi ikke fikk det til denne måneden så tror jeg at jeg vil slappe mer av fra januar . For jeg har jo ønsket så inderlig å bli gravid innen 20007. Men hvorfor stresse med å bli gravid når det såfall blir siste gang. Blir såfall ikke flere enn to da mannen ikke ønsker flere.

Så er jo alltid gøy å spennende å lure på om vi får det til også.

Kjenner jeg er så følsom om dagen.Veldig trett også. Men det betyr ikke at jeg er gravid for det.Er vel slik som person.

Heldigvis har jeg jo andre hyggelige ting å se fremover mot.

Må si at jeg har virkelig tatt meg sammen denne måneden da for å ikke bli for ivrig psykisk på at nå skal jeg bli gravid..

For tenker jeg for mye på det er jeg redd for at mensen kan bli forskjøvet. Har ikke lyst at om mensen blir forsinket nå at jeg skal få falske forhåpninger. Den har jo vært regelmessig i det siste.. Men om jeg har tenkt for mye på dette har jeg opplevd at den har blitt forskjøvet med nesten en uke en gang...

Blir spennende nå ja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Her var det lite aktivitet :)...

Jeg er veldig spent nå for jeg får snart vite om jeg er gravid.

Denne fruktbarhetsperioden her så har jeg gått mer bevisst inn på at jeg skal prøve å fokusere på andre ting..

Har jo gått rundt og vært så utålmodig tidligere.

Venter mens til søndag faktisk. Syns kanskje at denne måneden har vært litt annerledes enn ellers. Men får prøve å ikke bli så ivrig og håpefull.

Er så vondt å bli skuffa.

Dette blir vår 5 prøveperiode.

Men om jeg får vondt i ryggen så er det et tegn på at jeg venter mens.

Har tenkt å melde meg inn på treningsstudio. For jeg må virkelig komme i form og gå ned noen kilo.

Her i huset har mannen og jeg bestemt oss for at vi skal bli veldig mye sunnere.

Helt utrolig men har allerede begynt å gå ned litt.

Ellers er jeg syk i dag. Litt dumt da jeg kunne ha jobbet ekstra i dag.

Men er jo viktig å ta vare på kroppen sin.

Har det egentlig bra om dagen. Skal prøve å bli mer flink til å følge opp denne dagboken .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det søndag og jeg har ikke fått mens enda. Ikke noe spotting enda som jeg pleier å få. Har hatt en del vondt i hodet nå i det siste.

Men ellers er det bare usikre symptomer som jeg har.

Skal ikke bli skuffa. Har vel nesten sørget på forskudd. Forventer ikke å bli gravid egentlig.. Rart. men siden vi har brukt så "lang" tid i forhold til med første mann, så har det vel blitt med drømmen at en gang i fremtiden blir vi vel forhåpentligvis foreldre en gang.

Har ikke tenkt å ta en eventuell test heller før det har gått noen dager. Er jo ikke noe hast egentlig. For spotter jeg om få dager så fikk jeg svaret men om den ikke kommer da får jeg ta en test.

Dette er jo spennende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kommet noe mens enda nei..

Mannen var så oppgitt over meg i stad.. Jeg sovnet som vanlig på soffan igjen.

Vært så trett i det siste.. Men igjen et usikkert tegn.

Men vært plaget av hodepine nå i noen dager.. Leste at det kommer av diverse som kan knyttes til graviditet..

Mannen vil jeg skal teste i morgen.. Kanskje jeg bare skal hoppe ut i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne si hei siden jeg var innom :)

Ser du har en gutt som er like gammel som jenta mi. Fin alder det. Aldri ledd så mye som jeg gjør nå om dagen jeg! Synes hun sier og gjør så mye morsomt... :fnise:

Prøver også på en liten bror eller søster. Håper (selvfølgelig ) på å ikke vente så mye lenger, for synes det hadde vært hyggelig med ikke altfor stor aldersforskjell. Men det må jo bli som det blir...

Håper det klaffer fort for deg! Kanskje allerede??? Spennende!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Smilefjes :) Ja ler mye vi også. Kommer så mye rart og morsomt ut ja.

Må si at jeg ikke klarer å vente lenger enn til i morgen.

Er så spent. Jeg klarer ikke å gå slik. Så tenker jeg kjøper en Clearblue.

Akkuratt nå så syns jeg det er kjedelig å vente på og se etter mensen. Men hvis jeg får se resultatet av testen så kan jeg da lettere vente på mensen.

Da har jeg lagt håpet bak meg..

Er så frysen. Har i det siste også følt meg så varm. Forhøyet temp. Så har jeg også kjent litt i brystene men det får jeg også når mensen nærmer seg..

Nei det eneste som jeg reagerer på er den hodepine greia..

Har så lyst å gi slipp på en slags glede og spenning med andre..

Tenk om jeg virkelig er gravid da? :fnise:

Hmmm... det er så rart.. tenk at jeg kanskje er gravid. Er ikke så mye over da. Fikk sist mens den 15 desember. I dag er det den 14 januar.

Like greit å bare kaste seg ut i det.. Drar å kjøper test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var så spent i kveld/natt at jeg slet med å sove.. Sliter med å få i meg nok drikke så jeg drakk ekstra med vann før jeg la meg..

Var så trett og ser dårlig uten briller så selvfølgelig klarte jeg å tisse på testpinnen på baksiden. Sto jeg skulle tisse i 15 sekunder...

Da jeg snudde og så la jeg merke til at det ikke så helt riktig ut.

For øverste var en vannrett strek, men nederst var en svak strek på tvers.

Så får vel teste om noen dager eller i neste uke da om mensen ikke kommer.

Var så sint på meg selv til morgen i dag..

Men om den var negativ er det ikke rart for av en eller annen grunn tror jeg at jeg hadde eggløsning den 3 januar og da vil den uansett ikke vise positivt før i morgen.

Men vet ikke om jeg hadde eggløsning da..

Tok ikke CB men en annen billig en som jeg hadde liggende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hørtes ut som meg forrige uke det. Fælt når man sliter sånn med å sovner, hvertfall irriterende når man ødelegger testen. Men du kan jo bare ta en ny i morgen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette så ikke lovende ut.. Hadde lyst til å vente litt men mannen min var så ivrig.

Han hadde kjøpt en CB digital. Den sa at jeg er ikke gravid. :tristbla:

Dumme meg som lovet meg selv å ikke bli skuffa.

Men av en eller annen grunn tror jeg at jeg kanskje hadde eggløsning den 3 januar.

Men siden jeg tok den testen midt på dagen så ville det vel ikke påvist noe positivt svar så tidlig? Ut fra mine beregninger så kan jeg vente til torsdag.

Men håper at jeg snart får mens eller at jeg må ta en ny test om en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! :vinke:

her har jeg ikke vært innom før!!! Koselig å lese dagboken din!!!! Leit at du ikke testet positivt denne gangen, men om mensen ikke har kommet enda er det fremdeles litt håp?? om ikke klaffer det forhåpentigvis neste mnd??

Masse masse lykke til med baby nr to!!!!!!

klem :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...