lille_lam Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Hei, Har noen av dere vært i Singapore? Fortell gjerne, vurdere å reise dit. Er det foressten noen som vet om det er mulig å ta tog fra Norge til Singapore. Begynner å bli skeptisk til flyging.. har aldri vært det før da..
Gjest reiseglad Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Hei, Har noen av dere vært i Singapore? Fortell gjerne, vurdere å reise dit. Er det foressten noen som vet om det er mulig å ta tog fra Norge til Singapore. Begynner å bli skeptisk til flyging.. har aldri vært det før da.. Ja, jeg har vært flere ganger i Singapore. Ikke så veldig imponerende å være der, men selvfølgelig storveies for deg som vil shoppe, spesielt elektronikk. Typisk travel storby. Muligheter for å bade og sole seg på en kunstig øy utenfor byen. Nightsafari i Zooen er en spennende opplevelse. Byen er delt i forskjellige områder, og du kan "dra" til Kina i Chinatown, Arabia i Arabic area osv. Sammenlignet med andre land i Asia, så er Singapore dyrere å bo i. Det er mulig du kan ta tog dit, med den transsibirske jernbanen via Moskva til Beijing, videre gjennom Kina og Thailand til Malaysia og Singapore. Men jeg hadde ALDRI satt meg på den togturen kun for å oppleve shopping eller å besøke noen i Singapore. ALDRI!. Tilbringe 14 dager på toget ned dit, og 14 dager tilbake.... Galskap. Da måtte det være for å nyte togturen og oppleve Russland og Kina, ikke for å dra på shopping i Singapore....
Grissini Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Jeg syntes i grunnen Singapore var en ganske så kjedelig by. Veldig polert og europeisk på mange måter. Skal du først avgårde til Sør-Øst Asia, hadde jeg mye heller dratt til Kuala Lumpur.
Gjest Gjest__tulla__* Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Jeg er helt enig i at Kuala Lumpur er en mye mer spennende by enn Singapore! Jeg har veldig lyst til å reise tilbake til KL, men Singapore frister ikke en gang til.
lille_lam Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2007 Takk for alle svar hmm og jeg som hadde trodd det var bra der, visste ikke at det var mye storby-mas-aktig og slikt ja ja da ble de ingen Singapore tur, he he. Da får jeg finne meg et annet sted på kartet.
gard Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Hei Jeg har også vært i Singapore et par ganger. Det er en realtivt liten øy med masse shopping og en del andre attraksjoner. Men dersom du reiser til denne delen av verden kan du jo kombinerer forskjellige plasser. Det er bare 5-6 timer med buss fra Singapore til Kuala Lumpur f.eks. Og fra der er det bare 1 1/2 time med fly til Bangkok.
Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Takk for alle svar hmm og jeg som hadde trodd det var bra der, visste ikke at det var mye storby-mas-aktig og slikt ja ja da ble de ingen Singapore tur, he he. Da får jeg finne meg et annet sted på kartet. Det er ikke mye storby-mas i Singapore, kanskje en av millionbyene i verden med minst mas. Prøver du å unngå mas, må de fleste storbyer i Sør-Øst Asia unngås, Kuala Lumpur (en skitten by uten mye sjarm), Jakarta, Bangkok Manila er betydelig mer masete. I singapore får en gå i fred, det er en smeltedigel av kulturer og ulike mennesker. En herlig atmosfære rett og slett! Ønsker du en rolig storby i sør-øst Asia er nok Hanoi det rette stedet for deg.
gard Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 ....Kuala Lumpur (en skitten by uten mye sjarm), Jakarta, Bangkok Manila er betydelig mer masete. Jeg må si meg uenig i beskrivelsen av Kuala Lumpur. Da jeg var der første gang i 1997 tenkte jeg det samme som deg og jeg trodde at jeg aldri kom til å besøke byen igjen. Men av forskjellige grunner har jeg reist tilbake både på ferie og jobb og det er en by som jeg er blitt glad i og mitt første inntrykk stemmer ikke lenger. Det er en spennende by som har mye og by på, fantastisk mye god mat, hyggelige folk osv. Nå må det også si at jeg liker meg i plasser som Bangkok :-) Her er mitt reisebrev fra KL http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm
Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Jeg må si meg uenig i beskrivelsen av Kuala Lumpur. Da jeg var der første gang i 1997 tenkte jeg det samme som deg og jeg trodde at jeg aldri kom til å besøke byen igjen. Men av forskjellige grunner har jeg reist tilbake både på ferie og jobb og det er en by som jeg er blitt glad i og mitt første inntrykk stemmer ikke lenger. Det er en spennende by som har mye og by på, fantastisk mye god mat, hyggelige folk osv. Nå må det også si at jeg liker meg i plasser som Bangkok :-) Her er mitt reisebrev fra KL http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm Jeg er faktisk enig med deg angående maten, maten i Kuala Lumpur er kjempegod, men det er den internasjonale maten som utmerker seg. Billig og godt. Jeg har også vært der en del ganger, men jeg kan ikke si at folk er utpreget hyggelige. Folk er forskjellige, men Kuala Lumpur er en relativt "død" by med mindre det er en tenniskamp, en konsert eller F1-løp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå