Gjest hoppla Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Har du lest noen pocketbøker på engelsk i det siste som du kan anbefale? Jeg tenker da på vanlig skjønnlitteratur, og helst ikke de lettleste seriene (f.eks. Marian Keyes). Altså, det behøver ikke være veldig tung litteratur altså! På engelsk har jeg tidligere lest bøkene til Zadie Smith, så kanskje noe i den stilen. Setter stooor pris på hjelp Det er så lenge siden jeg har lest bøker nå, så jeg trenger noen tips!
Tabris Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Nick Hornby! Da spesielt "How to be Good". En av mine favorittbøker. (Ellers er jo alltid Harry Potter på engelsk å anbefale... )
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 "Extremely Loud and Incredibly Close" av Jonathan Safran Foer. "The Secret History" av Donna Tartt. "The Lake of Dead Languages" av Carol Goodman. "Money" av Martin Amis. "I Capture the Castle" av Dodie Smith. "Rebecca" av Daphne du Maurier. "Tokyo" av Mo Hayder.
pilutta Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Kommer ikke på så mye akkurat nå, siden jeg er midt inne i en ny Harry Potter-runde. På engelsk, såklart. "The Curious Incident of the Dog in the Night-time" av Mark Haddon. Den likte jeg godt, leste den på null komma svisj. Hysterisk morsom og veldig lettlest! "Extremely Loud and Incredibly Close" av Jonathan Safran Foer. Både trist og morsom. Anbefaler også Alexander McCall Smiths serie om The No. 1 Ladies' Detective Agency- veldig fin serie om den herlige Mma Ramotswe som driver det aller første damedetektivbyrået i Botswana. Nå har det vel kommet åtte bøker, så her er det mye å ta av. "Jonathan Strange & Mr Norrell" er fin hvis du vil ha litt magi i livet. Selv leser jeg nesten bare på engelsk, du får nye bøker mye fortere(så lenge de ikke er norske). I tillegg er det billigere, så det er jo kjekt!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 "Brick Lane" av Monica Ali. Skal ikke den være litt i Zadie Smith-stil? Har ikke lest den selv, og det kan hende jeg roter sammen noen omtaler nå, atlså!
Trampe Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 I min engelskseksjon står det - 4 Dan Brown-bøker (angels and demons, the da-vinci code og to til i samme sjangeren), - 8 Patricia Cornwell-bøker (forensic detective-bøker. Jeg liker serien basert på Kay Scarpetta veldig godt) - Alle Harry Potter-bøkene - noen fra Jeffrey Deaver - en haug av Mary Higgins Clark Jeg leser stort sett bare engelsk! Om du liker krim er jo Higgins Clark klassikere. Cornwell-bøkene er mer CSIliknende, noe jeg er veldig glad i. Noen av de er tunge i språket, med mange faguttrykk, mens andre er mye lettere. Du kan jo prøve en Du kan fint hoppe inn midt i serien, men jeg starta med en av de siste og da var det litt dumt å lese de første - jeg visste litt for mye da, for å si det sånn. Serien følger dr Kay Scarpetta som er forensic pathologist - livet hennes og sakene hun tar.
Anglofil Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 Anbefaler alt av Kazuo Ishiguro, han skriver nydelig! Noen bøker jeg vil anbefale: The Remains of the Day av Kazuo Ishiguro Never Let Me Go av Kazuo Ishiguro When We Were Orphans av Kazuo Ishiguro A Pale View of Hills av Kazuo Ishiguro An Artist of the Floating World av Kazuo Ishiguro The Unconsoled av Kazuo Ishiguro The Color Purple av Alice Walker Young Adam av Alexander Trocchi Bleak House av Charles Dickens Our Mutual Friend av Charles Dickens The Cider House Rules av John Irving he World According to Garp av John Irving Memoirs of a Geisha av Arthur Golden A Wild Sheep Chase av Haruki Murakami Hardboiled Wonderland and the End of the World av Haruki Murakami Sputnik Sweetheart av Haruki Murakami The Wind-up Bird Chronicle av Haruki Murakami The Wind-Up Bird Chronicle: A Novel av Haruki Murakami Kafka on the Shore av Haruki Murakami Blind Willow, Sleeping Woman av Haruki Murakami Norwegian Wood av Haruki Murakami Fever Pitch av Nick Hornby About a Boy av Nick Hornby The Catcher in the Rye av J.D. Salinger Teacher Man: A Memoir av Frank McCourt Angela's Ashes av Frank McCourt Jane Eyre av Charlotte Brontë Emma av Jane Austen Pride & Prejudice av Jane Austen Daniel Deronda av George Eliot North & South av Elizabeth Gaskell Wives & Daughters av Elizabeth Gaskell Bridget Jones's Diary av Helen Fielding Bridget Jones: The Edge of Reason av Helen Fielding The Thorn Birds av Colleen McCollough The Forsyte Saga av John Galsworthy The Pallisers-serien av Anthony Trollope Mvh Yvonne
Susannah Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 Kan anbefale "The Timetraveler`s Wife" av Audrey Niffenegger på det varmeste! Litt på siden: Visste dere forresten at det går an å bestille engelske pocketbøker fra bokklubben.no? Har gjort det flere ganger og er veldig fornøyd. Det tar gjerne litt lenger tid enn de norske bøkene, men det er til gjengjeld portofritt i motsetning til fra f.eks. Amazon.
Anglofil Skrevet 5. desember 2007 #10 Skrevet 5. desember 2007 Kan anbefale "The Timetraveler`s Wife" av Audrey Niffenegger på det varmeste! Litt på siden: Visste dere forresten at det går an å bestille engelske pocketbøker fra bokklubben.no? Har gjort det flere ganger og er veldig fornøyd. Det tar gjerne litt lenger tid enn de norske bøkene, men det er til gjengjeld portofritt i motsetning til fra f.eks. Amazon. Ja, men det er ganske så mye dyere der, så jeg foretrekker å handle på amazon.co.uk, amazon.com eller play.com. Mvh Yvonne
Gjest Anne Karine Skrevet 8. desember 2007 #11 Skrevet 8. desember 2007 En liten liste over det jeg kommer på i farta... The No.1 Ladies' Detective Agency - Alexander McCall Smith High Fidelity - Nick Hornby The Hitchhiker's Guide to the Galaxy - Douglas Adams Wuthering Heights - Emily Brönte Brokeback Mountain - Annie Prolux The Mists of Avalon - Marion Zimmer Bradley
tineline Skrevet 9. desember 2007 #12 Skrevet 9. desember 2007 Slutter meg til Memoirs of a Geisha av Arthur Golden - denne er umulig å legge fra seg! Jeg er også enig i Hitchiker's Guide-serien, og øvrige Douglas Adams-bøker. Jeg har forøvrig nylig oppdaget Ben Elton; en morsom forfatter som setter det vestlige samfunn på spissen med ulik komisk tematikk. Jeg har lest "High Society" som omhandler narkotikamisbruk og hyklerske politikere, og "Chart Throb" om en Idolkonkurranse som involverer den britiske tronarvingens deltakelse... Festlig!
Chelsea Skrevet 12. desember 2007 #13 Skrevet 12. desember 2007 Nicky Pellegrino - Delicious Maeve Binchy - Scarlet Feather eller Tara Road eller andre av henne Joanne Harris - Chocolat eller andre av henne Elizabeth Birkelund Oberbeck - The dressmaker Victoria Hislop - The Island Rachel Hore - The memory garden Nick Hornby - A long way down
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå