Gå til innhold

Når skal adventspynten i vinduet?

karina44

Anbefalte innlegg

Ja, dere vet vel at det er den 1. desember vinduspynten skal henges opp, og adventsstaken være innsatt med lys og det hele.

Bare undrer siden det var først i dag den 5. desember folk rundt her hadde kommet igang.

Hva slags tradisjoner har folk her inne på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adventsstjernen kom i vinduet vårt 1. søndag i advent. Syvarmede lysestaker liker vi ikke. Da jeg kjørte hjem på søndag la jeg merke til at så godt som alle i gata og nærområdet hadde hengt opp pynt i vinduet, så jeg har inntrykk av at de fleste følger 1. desember/1. søndag i advent, men det er jo ikke som om det er en regel som følges da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt sånt på plass 1. søndag i advent, eller 1. desember. Jeg har og sett at de aller fleste har fått opp pynten til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventsstjernen kom i vinduet vårt 1. søndag i advent. Syvarmede lysestaker liker vi ikke. Da jeg kjørte hjem på søndag la jeg merke til at så godt som alle i gata og nærområdet hadde hengt opp pynt i vinduet, så jeg har inntrykk av at de fleste følger 1. desember/1. søndag i advent, men det er jo ikke som om det er en regel som følges da.

Vi setter opp som vanlig norsk juletradisjon 4 lilla lys i en lysestake og tenner 1 og 1 hver søndag frem til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt sånt på plass 1. søndag i advent, eller 1. desember. Jeg har og sett at de aller fleste har fått opp pynten til da.

Det er mulig at det er mye inn-og utflytting her for tiden.

Men jeg husker et år mor spurte meg om jeg hadde hengt opp julestjerner i vinduene og satt opp lysestakene den 1. desember. Hun er jo så tradisjonsbundet den damen, men jeg måtte innrømme at det hadde jeg ikke gjort.

Hun fikk vel mer eller mindre sjokk da!

Siden har jeg fulgt med på kalenderen at jeg ikke må glemme dette, derfor har jeg nå fått dette inn med teskje!(Huff)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...