Gjest bekymret Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Har dere opplevd når en eks/kjæreste provoserer deg hele tiden, uten ting er sant en gang og føler seg såret, utnyttet,lurt..... Du bygger og bygger opp en bombe ved å forsvare seg hele tiden om den usanne tingen, tilslutt klikker du og slår?
Sarah_83 Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Det er aldri en grunn for å slå sin kjære uansett synes jeg. Kanskje du bør snakke med kjæresten din før du blir så sint at du slår. Mener du at du er en konemisshandler bør du kanskje oppsøke profesjonell hjelp- hør med fastlegen , han han sikkert hjelpe.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Det er aldri en grunn for å slå sin kjære uansett synes jeg. Kanskje du bør snakke med kjæresten din før du blir så sint at du slår. Mener du at du er en konemisshandler bør du kanskje oppsøke profesjonell hjelp- hør med fastlegen , han han sikkert hjelpe. Hvor står det at trådstarter er en mann?
Supramundane Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Har dere opplevd når en eks/kjæreste provoserer deg hele tiden, uten ting er sant en gang og føler seg såret, utnyttet,lurt..... Du bygger og bygger opp en bombe ved å forsvare seg hele tiden om den usanne tingen, tilslutt klikker du og slår? Nei. Det har jeg aldri opplevd. Man skal aldri, aldri, slå sin partner. (Eller noen andre for den skyld). Hvis man ikke klarer å besinne seg ovenfor den elsker en gang, så vil jeg si at man har alvorlige problemer med å kontrollere temperamentet sitt.
Sarah_83 Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Det er aldri en grunn for å slå sin kjære uansett synes jeg. Kanskje du bør snakke med kjæresten din før du blir så sint at du slår. Mener du at du er en konemisshandler bør du kanskje oppsøke profesjonell hjelp- hør med fastlegen , han han sikkert hjelpe. eller en mannemisshandler- det spiller ingen rolle- bør ikke slå din kjære uansett
FantasDick Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har kastet en tube sparkel på kjæresten min i sinne. Klarte ikke la være. Og han har tømt en kartong juice på meg i sinne. Slike ting har jeg opplevd i flere forhold, og tror egentlig det er ganske normalt, hvis det bare skjer en gang eller to. I allefall i min omganskrets. Men vi slår ikke hverandre, da..
Supramundane Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har kastet en tube sparkel på kjæresten min i sinne. Klarte ikke la være. Og han har tømt en kartong juice på meg i sinne. Slike ting har jeg opplevd i flere forhold, og tror egentlig det er ganske normalt, hvis det bare skjer en gang eller to. I allefall i min omganskrets. Men vi slår ikke hverandre, da.. Jeg syns ikke det er "ganske normalt" det der heller. Å utøve noe som helst av en fysisk karakter, med en negativ hensikt, er uakseptabelt slik jeg ser det. Altså når man utøver noe som helst i en fysisk forstand som ikke har gode intensjoner (man kan vel ikke si at å kaste sparkel eller å tømme juice på noen innehar gode intensjoner). Selvfølgelig er det noe helt annet å direkte slå sin kjære, men det beetyr alikevel ikke at det er greit å kaste ting på de, eller helle ting på de for den del. Da er det bedre å ha litt selvkontroll og heller rydde opp i problemene på en fornuftig måte.
Gjest =tentacle= Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Har dere opplevd når en eks/kjæreste provoserer deg hele tiden, uten ting er sant en gang og føler seg såret, utnyttet,lurt..... Du bygger og bygger opp en bombe ved å forsvare seg hele tiden om den usanne tingen, tilslutt klikker du og slår? Nei, jeg har ikke opplevd trang til å bruke vold mot en kjæreste. Jeg har heller ikke hatt en kjæreste som bare vil provosere, farer med usannheter, er ute etter å såre, utnytte eller lure meg. Jeg tror ikke du kan gjøre kjæresten din til en mer ålreit kjæreste ved å slå ham eller henne. Derimot er jeg redd for at du gjør deg selv til et mindre ålreit menneske ved å være i et forhold hvor du verken får eller viser respekt og hvor grenser stadig trakkes over og flyttes, uansett hvem som begynte. Hvis dere ikke får snudd denne trenden, tror jeg det er best å bryte.
Supramundane Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 Nei, jeg har ikke opplevd trang til å bruke vold mot en kjæreste. Jeg har heller ikke hatt en kjæreste som bare vil provosere, farer med usannheter, er ute etter å såre, utnytte eller lure meg. Jeg tror ikke du kan gjøre kjæresten din til en mer ålreit kjæreste ved å slå ham eller henne. Derimot er jeg redd for at du gjør deg selv til et mindre ålreit menneske ved å være i et forhold hvor du verken får eller viser respekt og hvor grenser stadig trakkes over og flyttes, uansett hvem som begynte. Hvis dere ikke får snudd denne trenden, tror jeg det er best å bryte. Jeg er helt 100% enig. Vel sagt!
caso Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 Krangler kommer ofte av for høy "jeg har rett, - du har feil" faktor. Bit i eplet, selv om det er surt som f.. og drit i det. Tell til 20. Hjelper ikke det, tell til 50. Man kreperer ikke av å alltid må gå seirende ut av en krangel, og det er fint mulig å være enig om å være uenig. Man kan ikke drive på å forandre andres mening. Er krangelen om noe mer konkret dagligdags, er det som oftes unødvendig å krangle om. Det er forskjell på diskusjon og krangel. Vold? Vold er et urinstinkt, som de fleste klarer å beherske. Den som ikke klarer dèt, kan - og bør lære seg det.
Jaxx Skrevet 6. desember 2007 #11 Skrevet 6. desember 2007 Vold er en vanvittig dårlig problemløser. Hva vil du oppnå med det (hvis det er deg det gjelder)? Og hvorfor være i et forhold hvor du har det så ille at du blir provosert hele tiden, så ille at du ikke klarer å løse det uten å bli primitiv og slem?
venus* Skrevet 6. desember 2007 #12 Skrevet 6. desember 2007 Har dere opplevd når en eks/kjæreste provoserer deg hele tiden, uten ting er sant en gang og føler seg såret, utnyttet,lurt..... Du bygger og bygger opp en bombe ved å forsvare seg hele tiden om den usanne tingen, tilslutt klikker du og slår? Nei, det har jeg ikke opplevd. Jeg har opplevd at jeg har blitt så sint at det nærmest svartnet for øynene og jeg har kjent lysten til å klappe til mannen, men jeg kunne aldri gjort det. Hvis dette er en beskrivelse av forholdet du er i, så høres det IKKE særlig sunt ut.
Gjest Støtte Skrevet 7. desember 2007 #13 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har erfart og vært i en sånn relasjon, der partneren har drevet med psykisk terror og manipulering. Alltid fikk jeg følelsen at alt var min skyld, og at det var jeg som ikke var riktig vel bevart. Han ertet meg, og ble bare små lo av det hele….. og syntes det var kjempe festlig…Ja jeg klikka flere ganger, ble rasende…og mistet kontrollen og slo i skuldra eller lignende.. Noe som gjorde at jeg fikk samme respons tilbake…..og ble sittende med følelsen at alt var min egen skyld.. Etter et par år med terapi, og en lang prosess….har jeg kommet ut av det forholdet….. Da jeg i prosessen ble bevisst og fikk et valg… Det er to mennesker som må til for å skape en relasjon og begge er like ansvarlige for at det skal fungere. Mitt valg ble å forlate, det ble min frihet….. Jeg har fortsatt problemer med min eks, da vi har felles barn…. Men jeg har kommet dit hen, at jeg aksepterer at han har en annen virkelighetsoppfatning enn meg, og at selv om vi ikke er enige eller blir enige. Så er verken hans eller min oppfatning den fulle sannheten. Vi mennesker ser og tolker ting begrunnet av vår egen opplevelse av det. Og i ryggsekken vår har vi med oss vår egen oppvekst og livserfaring. I Jeg vet ikke om dette ga deg noe, men ville bare si at jeg forstår hvordan du har det. Og si at du har et valg, du kan velge å være i et forhold som gjør deg slik eller du kan forlate….det er ingen garanti for at du får det bedre da.. Men du har et valg.. Lykke til
minienthe Skrevet 7. desember 2007 #14 Skrevet 7. desember 2007 Har dere opplevd når en eks/kjæreste provoserer deg hele tiden, uten ting er sant en gang og føler seg såret, utnyttet,lurt..... Du bygger og bygger opp en bombe ved å forsvare seg hele tiden om den usanne tingen, tilslutt klikker du og slår? ja, jeg har det... samme filletingen ble dratt opp igjen og igjen og igjen over en periode på flere år (ekstrem kortversjon). til slutt smalt det og jeg er ikke stolt av det men det er også en av de tre gangene i mitt liv jeg har blitt skikkelig sint. men bare så det er sagt, jeg angrer ikke på det jeg gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå