Rapitap Skrevet 16. april 2003 #1 Del Skrevet 16. april 2003 Halloen! Hva er dette med påskekrim? Hvorfor liker vi krimbøker i påsken.?? Og spesielt i påsken. Hva er det påsken? Jeg gikk nesten av hengslene da jeg ikke fant en god krimbok, og i morgen er butikker stengt. Men så tenkte jeg: Hva er det du holder på med.... Vet dere??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 16. april 2003 Forfatter #2 Del Skrevet 16. april 2003 Uhmm..i ett frustrert øyeblikk kan jeg muligens svare meg selv....det er vel NRK som har skapt krim'en i påsken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2003 #3 Del Skrevet 16. april 2003 Jeg aner ikke hvor dette kommer fra, men det finnes helt sikkert en fornuftig forklaring! Sånn praktisk nevner jeg bare at 1) Det er mange fridager, og deilig med litt avkoblende lesestoff 2) Påskens opprinnelse er jo tuftet på død og (gjen)oppstandelse, noe som i seg selv er et mysterium som selv Poirot ikke har klart å løse! KAnskje det ligger noe der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 16. april 2003 #4 Del Skrevet 16. april 2003 Kan tenke meg følgende sammenheng: 1) Norge (som er det eneste landet med "påskekrim") har mange fridager i forbindelse med påske. 2) Norsk påske = hytte på fjellet, eller ved sjøen. Hva gjør man lange kvelder på hytta? Jo man leser noe som er lett, fengende og spennde => KRIM! Derfor PÅSKEKRIM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 19. april 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 19. april 2003 UHmm...det virker som en logisk forklaring, men det er jo ikke 100 % sikkert at det er av den grunn...heller...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 22. april 2003 #6 Del Skrevet 22. april 2003 Les og lær! http://www3.oslopuls.no/cityguides/nav/new...context=culture Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 22. april 2003 #7 Del Skrevet 22. april 2003 Heh, det var ikke sånn det skulle se ut... jaja, det står ihvertfall en artikkel i Aftenposten Oslopuls om dette! Se på Kunst og kultur-siden og scroll nedover, så kan du lese om påskekrimmens fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 22. april 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 22. april 2003 Takker og bukker for tips! *gjesp* Natta da - skal se i bokhyllen om jeg finner noe interessant. Minette Walters har kommet ut med en ny god krim bok...gleder meg til å løpe å kjøpe den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. april 2003 #9 Del Skrevet 23. april 2003 Her i huset leser Mannen og jeg nesten ikke noe annet enn krim! Og gjør vi det, ja så er det tegneserier eller ukeblader. *ser i bokhylla* jo.....vi har masse krimbøker, og noen få som ikke er krim! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå