Gjest Wolfmoon Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Min søster ble etter en tur til Dublin fasinert av den irske (folke) musikken. Jeg tenkte derfor jeg skulle lage en cd til henne til Jul med irske favoritter, men jeg er redd for å glemme noen derfor lurte jeg på om noen har noen forslag. Greenleaves er et must, men hvilken versjon? Molly Malone er også et must, men igjen hvilke versjon?
MellonCollie Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Jeg kan ikke gi deg konkrete sanger med artister på hvilke verjsoner som er best, men både Waterboys og the Pogues spiller mye låter innen irsk folkemusikk. Andre låter som definitivt må med er Wild Rover og Whiskey in the Jar
MellonCollie Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Johnny Logan gav forresten ut en samleCD med typiske irske folkelåter for noen måneder siden. Her kan du i alle fall få noen låttips av hva som bør være med, men finn gjerne versjoner med andre musikere enn han Johnny Logan - The Irish Connection
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Hehe, både jeg og min søster synes Johnny Logan cd'n var elendig og veldig lite irsk. Men selvfølgelig har du rett i at man kan finne inspirasjon til låter der. Og hadde glemt både Whiskey in the Jar og Wild Rower, der ser man grunnen til at man skal spørre om sånt!!!
Minien Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Hvis du skal ha noe skikkelig erkeirsk, så er The Dubliners et must. Men det kan nok bli noe spesielt for noen som ikke er såååå på irsk musikk. The Chieftains er også bra.
Gjest Wolfmoon Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 The Dubliners er selvfølgelig med og the chieftains også!
Gjest Wolfmoon Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Selvfølgelig, hun hadde jeg glemt. Har en cd, skal sjekke hva som er på den Takk for tips!
Gjest Anne Karine Skrevet 8. desember 2007 #9 Skrevet 8. desember 2007 Clannad og Enya har også mye bra, men det er jo i en litt annen sjanger enn Dubliners, Pogues og Chieftains...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå