Fat Sally Lee Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Hei! Jeg sliter litt med valg av fronter på IKEA-kjøkkenet mitt. Skal kjøpe kjøkken om en ukes tid, men han enda ikke bestemt meg. Synes det er vanskelig å få et godt inntrykk av frontene ut i fra bildene i katalogen/ på nettsidene. http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/rooms/kitchen/ Det er mørk parkett på kjøkkengulvet, veggene er lyse. Mot den mørke parketten tenkte jeg det ville være fint med hvite fronter, som Lidingø eller Adel, men det er jo så mye annet fint å velge i også! Hva ville dere valgt?
Gjest itla Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Jeg synes Ädel-serien er veldig pen, og hadde nok selv valgt den kremfargede varianten. Den er litt mykere/varmere i uttrykket enn den helt hvite, men om fargen passer inn er selvsagt avhengig av nyansen på veggene.
lulle Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har mørk parkett og kjøkkenfrontene brun adel fra ikea. Veldig fint. Synes lindingø med mørk benkeplate (likt gulvet) er kjempelekkert:-)
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Jeg likte Adel best. Men det kan være fordi jeg liker mere stramme linjer. Jeg syns den andre ble litt for mjuk i kantene rett og slett. Så her kommer det vel an på hvordan du har det i resten av huset. Ang stil....? Jeg føler vel at Adel der er mest annvendelig også, den kan gjøres lun og romantisk med tanke på andre valg i materialer og gjenstander. Mens den andre kan ikke gjøres stram og stilren uansett fordi den er så mjuk i formen.... Etter min mening da. Og så vil jeg anbefale en liten antydning til tone på den om det finnes. Da hvitt ofte kan gulne særlig i nærheten av komfyr og ved gripepunkt.... Men det går an å bytte dører om dette skulle skje Har dere vurdert Kvik sine kjøkken? Vi har valgt kjøkken derfra. Neeeesten like rimelig som ikea, og utrolig mye fint Vi skal ha det kjøkkenet som heter Marrone, med sorte håndtak.. Ligger som nr 14 under kjøkken Kvik.no Lykke til! Kjøkken er spennende!!!
Fat Sally Lee Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2007 (endret) Lener mer og mer mot Ädel etter å ha lest kommentarene deres... Tror jeg har slått fra meg Lidingö-frontene. Men mørk benkeplate blir det uansett! Var inne og tittet på Kvik sine sider, og kjøknene ser jo kjempelekre ut! Men budsjettet er stramt, og jeg har akkurat til et Ikea-kjøkken, er redd for at Kvik blir for dyrt, selv om nr. 2 og 15 frister veeeldig! (Har ca. 30 000kr jeg kan bruke, og det bør inkludere kjøleskap og microbølgeovn) Prøvde å laste ned kjøkkenplanleggeren og tegne kjøkkenet for å få en ca.pris, men budsjettfunksjonen virket ikke. Hvor mye batalte dere, gjest? Kjøkkenet skal dekke to vegger på 2 og 3 meter + en kjøkkenøy i ca. 140cm bredde. Marrone var forresten kjempelekkert! Bare synd det ikke går sammen med gulvene våre:( Endret 7. desember 2007 av Lucy Outlaw
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå