Gjest hyggelig Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 sambo var usedvanlig stille idag, så jeg tenkte jeg skulle la han være ifred. om kvelden hadde han enda ikke sagt mange ordene,så da bestemte jeg meg for å spørre hva som var problemet..etter litt "haling og draing" av ordene sa han at jeg hadde vært så "rar" de siste dagene at idag hadde han virkelig ikke lyst til å snakke med meg i d hele tatt! eh, javel... ?? jeg har vært litt forkjøla de siste dagene og kanskje vært litt "sytete", men bare sånn" off, hater å være forkjølt å måtte puste med munnen..." kanskje 2 sånne kommentarer om dagen. ellers har faktisk jeg syntes at det var han som har vært litt merkelig den siste uka.. avbrutt meg midt i samtalen hvis jeg har sagt noe som han tydligvis ikke var enig i (være seg "verdensproblemer" vi ofte "løser" sammen, hvorfor man burde skrape alle vinduene på bilen før man kjører osv..) og nå sier han at det er JEG som er "annerledes"?? jeg visste ikke hva jeg skulle si.. igår natt vekket jeg han til og med med en blowjob og sex slik at han skulle bli glad. og takken jeg får neste dag er at han ikke engang vil snakke med meg?? kan det være noe annet som har fått han på slike tanker?han nekter jo å prate om følelser osv. (han har alltid vært fåmælt på d punktet) så jeg får jo ikke noe hjelp ved å spørre han heller. jeg merker at når han er sur/fraværende så blir jeg også det.. ikke noe bra, det.. orker ikke å legge meg ved siden av han i kveld. tror jeg sover på sofaen.. men regner med at stemningen i huset ikke blir bedre hvis jeg gjør det.. men hva kan jeg gjøre da?? *frustrert og kanskje litt irritert også* ojda ,dette ble langt! beklager..
mia83 Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Uff slikt er kjipt.. Dere MÅ jo prøve å snakke ut om det da.. god kommunikasjon er viktig. Du kan jo prøve å spørre han konkret om hva det er som er galt slik at du får vite hva det er du har gjort som han ikke liker evt? Min kommende ektemann kan være ganske hissig av seg, men han er sint i 2 minutter og så er han like blid igjen. Synes nesten det er bedre enn å ha en gubbe som går rundt og er sur i en hel dag.. høres slitsomt ut.. :gråte:
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 hørtes ut som mannen min dette.... sex er helt greit, det har han ingenting i mot, men etterpå er han helt lik igjen.... bare la han være i fred en stund, og la han tenke litt selv, så prøver du å ta det opp med han når du føler han er klar.... Mannen min begynner ofte å sukke ganske høyt etter en stund, og da vet jeg at han er "klar" hehe. Men dette må du finne ut av selv(når han er klar for å snakke), eller så må du bare mase til han sier det (anbefales ikke...)
Gjest Gjest_marianne_* Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Det høres ut som om han er mektig lei deg- jeg merker at jeg har de samme tendensene mot kjæresten min når jeg er i en 'drittlei' periode. Da er man mer negativt innstilt i utgangspunktet og verdensproblemsamtaler osv blir ofte avbrutt av meg fordi jeg bare synes han prater tull. (noen ganger er det jo tull, men hvis jeg er negativt innstilt til han i utgangspunktet er det lettere å avfeie han). Siden du tydeligvis er glad i han får vi håpe at dette kun er en periode og ikke en varig oppførsel fra hans side- det kan du ikke finne deg i, men de fleste forhold har jo noen slike perioder- så ikke ta det for tungt og ikke lag noe sove-på-sofa-melodrama. La ting hvile og hvis han vil ha en dame som ikke snakker kan du jo gi han akkurat det en dag eller to- uten for sure miner- og se hva som skjer.
Gjest hyggelig Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 takk for svar alle sammen. det endte med at jeg tilslutt gikk og la meg sammen med han i senga. da hadde han sovet flere timer allerede, men jeg merket at han våknet da jeg kom på soverommet(han slutta å snorke,hehe). likevel orka jeg ikke å krype inntil han osv slik vi alltid gjør før vi legger oss, jeg bare la meg med ryggen til han. han sa/gjorde forsåvidt heller ingen ting. dagen etter før han dro på jobb (jeg har ferie for tiden) kom han inn å hvisket "glad i deg. drar på jobb nå." men uten å kysse meg slik han alltid gjør.så jeg strakte armene ut og klemte han og ga han et lite suss-som han "besvarte". da han kom hjem fra jobb satte jeg i telefonen. han kom mot meg, ga meg en pose med noe oppi og klemte meg leeenge uten å si noe. jeg klemte tilbake å så oppi posen. det var en pynteting jeg har ønsket meg lenge men ikke har tatt meg råd til å kjøpe! etter at jeg hadde gjort meg ferdig me tlfsamtalen satte jeg meg i sofaen ved siden av han, klemte han og sa takk for gaven+ sorry for at jeg hadde oppført meg "rart" i d siste. tenkte at selv om jeg ikke synes at jeg har vært "rar" så blir han vel fornøyd om jeg sier sorry. og det ble han;) så nå tror/håper jeg at ting er som normalt igjen! *krysse fingrene*
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Det var fint at dere ordnet opp. Man kan ofte bli litt tussete av å gå oppi hverandre hele tia. Men jeg vil råde deg til å be ham neste gang si i fra om han har problemer med måten du oppfører deg på, FØR han blir så lei at han ikke orker å snakke. Dersom det er et problem er jo det redelige å la deg få vite om det, slik at dere kan ordne opp. Om dere ikke kan det vil jo du fortsette å oppføre deg på denne måten, da du ikke får vite at det er et problem, og situasjonen med at han blir lei gjenntar seg bare. Jeg hadde på ingen mtåe godtatt at samboeren min ikke ville snakke med meg en dag, det er da virkelg ikke en måte å ordne et problem på og noe av det mest barnslige jeg har hørt. Det er HELT greit å ville være litt i fred, og ikke ønske å snakke men da sier man i fra om hvorfor slik at den andre kan forstå. Jeg er i dag ganske uttafor, sint og stresset og kommer til å advare mannen min om å la meg være litt i fred i dag. Jeg hater kos etc når jeg er stressa så i stede for at jeg må avvise han kan jeg la han få vite på forhånd at jeg er i dårlig humør slik at han vet å trekke seg tilbake. Man har lov å være litt rar, sint, og tussete av og til, men det er viktig å kunne kommunisere sammen slik at den andre forstår og ikke blir satt på utsida.
Amalie_85 Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 nååååå det var bra, han hadde sikkert bare mansen mannfolk har vel og noen perioder som ikke er helt bra. Men virker som om det er bedre nå da. Og det er super duper bra
Gjest hyggelig Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 hehe, ja sikkert bare mansen sambo er stort sett en kosete, snill og omtenksom fyr, men som sagt er han en mann av få ord når det kommer til å snakke om følelser.. eller,han har ingen problemer med å si/vise at han elsker meg, men virker som om han har problemer med å si ifra om ting er galt, om han er lei seg for noe osv... da jeg traff han var han enda "verre", men virker som om han har åpna seg litt mer siden den tid. er vel bare sånn han er,da.... jaja. er enig med dere i at det er ganske barnslig slik han oppfører seg. men når d ikke hjelper å ta det opp med han, nei da vet jeg ikke hva jeg skal ta meg til.. deilig å ha han blid igjen nå i allefall! og godt å ha alle dere å "snakke" med her inne ikke alt man orker å prate med venninner om...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå