Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg..ang samvær.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_freia_*
Skrevet

Barnefar skal ha samvær 2 ganger i uken. Noe jeg ble anbefalt av FVK å få til da kom og gikk som han ville og etter 6 mnd ble det tungvint!

Jenta er 14 mnd og kjenner ikke faren igjen fra gang til gang da han kun dukker opp ca 2 ganger i mnd og kun er en halvtime hver gang. Vil ikke dra han inn til FVK da jeg er redd han skal begynne fremsette krav om helgesamvær. Syns det virker som om far får samvær uansett:( Stoler virkelig ikke på verken han eller rettsystemet. Han er tidl. narkoman og har vært til behandling 3 ganger. Han lover ALT men holder ingenting. På grunn av oppførselen hans er forandret vesentlig siste halvåret tror jeg det er grunn til å tro at han falt tilbake til gamle vaner. Dama hannes er narkoman og det han har selv innrømt, og jeg sliter meg å tro at han sitter der så dydig mens hans samboer ruser seg:(

Kan jeg noen gang nekte han komme? Hun får jo aldri blitt kjent med han da han aldri kommer når han skal. De gangene han kommer røsker han henne opp så hun blir engstelig. Jenta er generelt ikke redd mennesker og elsker egentlig ha folk rundt seg. Men det er jo ingen andre som oppfører seg sånn mot henne heller. Alle lar jo hun komme til seg og ikke renner henne over. Han forventer virkelig at hun kjenner henne igjen.

Og når han ikke dukker opp blir ikke tillitten min mot han større slik at saken blir enda vanskeligere. Innerst inne håper jeg han skal prioritere jenta og vise at han mener alvor. Men jeg gambler ikke med hennes sikkerhet ved å sende hun til han før han har vist seg verdig. Eller har han alle rettigheter og kan drive på sånn her så lenge han orker??

Gruer meg til den dagen han forteller henne at han skal komme og hun går å venter på han:(:(

Noen som har noen råd/ erfaringer?

Fvk, barnevern og advokat mener jeg må kreve urinprøver av både han og samboeren. De mener også han ikke må få være alene med henne overhodet så lenge jeg ikke vet om han ruser seg. Han har ymtet frempå at han skal ha henne annenhver helg snart og jeg er livredd. Selv om alle instanser sier jeg må kreve ditt og datt ser jeg hver dag for meg det verste scenario!!

Og for dere som har vært i slike tvister. Vektlegges ting som at han aldri har betalt bidrag? Meldinger om at han ikke kan komme til henne da han må jobbe- også mottar han kun dagpenger??(foregått i en periode på 6 mnd) I fengsel 3 ganger pga narkotika?

Jeg selv har ingen fortid som inkluderer narkotika av noe slag. Ingen kriminelle handlinger heller, og er høyt utdannet.

PS! Er klar over at det kan virke som jeg ikke vet helt hvor mye jeg ønsker faren involvert i jentas liv og at det såklart gjør problemet større for min del.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det er som jeg skulle skrevet dette innlegget selv for 7 år siden.Nå er jenta mi 8 år. Faren har bare blitt verre og verre for hvert år. Inn og ut av fengsel grunnet narkotika, vold, våpen og vinning. Flere avisoppslag om han osv. Likevel har han sporadisk dukket opp i livet til jenta vår i ny og ne, helt til jeg ikke tillot det lenger. Da trådte han til med advokat, og da det viste seg at han fikk en svak sak, droppet han hele greia. Hører fra han hver jul, denne julen er ikke annerledes. Han har send flere sms med lovnader om bot og bedring o.l pjatt. Jeg kaller det pjatt fordi det er det samme hver gang, uten handling. Hans siste stunt var da han gikk berserk med våpen, og politi, krimteknikere og bombehunder måtte tilkalles. Siden går jeg utifra at han har vært innesperret, enten på psykiatrisk eller i fengsel til nå nylig.

Hadde jeg gått gjennom disse årene på ny igjen, med det jeg vet i dag, ville mitt første standpunkt vært at jeg ikke hadde hørt eller stolt på noen av hans ord og lovnader. Jeg hadde ikke latt meg bli utnyttet grunnet min egen naivitet, og jeg hadde aldri, ALDRI latt meg skremme eller tatt imot trusler. ALDRI!!!

Jeg vil ikke råde deg til noe, annet enn at du må være meget forsiktig, og stol aldri på noe av det han sier. Handlinger betyr alt.

Som du selv sier, han må VISE seg verdig. Det er tross alt ikke faren du beskytter jenta deres mot, men hans negative handlinger.

Han kan drive på slik som dette i evigheter, eller ihvertfall til jenta deres er stor nok til å bestemme selv.

Gi beskjed om du ønsker kontakt. Det hadde vært gull verdt for meg å hatt en som visste hva det dreide seg om da det pågikk som verst. Jeg er også som deg, aldri vært i kontakt med kriminalitet eller narkotika, har god jobb og lever ett ganske A4 liv.

Lykke til.

Skrevet

Dette var trist lesing. Jeg har ikke så stor erfaring med situasjonen din, men jeg har stor erfaring med narkomane. Mitt råd er å ikke stole på noe av det som en narkoman sier. Nå er det mulig at mine erfaringer er spesielt dårlige men å stole på en narkoman er å være dum og naiv og støtter således innlegget til gjesten ovenfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...