Catzy Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 En sånn appelsin som man putter nellikspiker i, altså. Begynte å sette hormonsprøyter 1.12, så det er hormoner i alle bauer og kanter nå om dagen. Siden man skal sette sprøytene på forskjellig sted hver dag, har jeg nå 4 prikker bortover magen. Ikke helt som en adventsappelsin, siden der setter man inn alle nellikene og så plukker ut en og en, men det var et bilde som dukket opp i hodet. I morgen skal jeg ut og fly, men nesespray, ampuller med væske og sprøytespisser i håndbaggasje. Yey. Beregner god tid på flyplassen, ja....
kelte Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Akkurat sånn har jeg følt det også i mine 3 forsøk, snart 4 ICSI.. Men har ikke klart å sette så bra ord på det noen gang... Hehe, denne var bra
Lassie Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Fikk knapt merkbare prikker av sprøytene, jeg! Men skjønner hva du mener, da. Hvordan går det med deg, da, og hvordan gikk det med sprøyter osv i håndbagasjen?
Vici Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Hvor mange slike sprøyter må en ta i en slik omgang?
Lassie Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Det kommer an på hvordan man reagerer på dem. Det vanlige er vel ca. 9-12 dager med sprøyter. Hvor mye man skal ta i dosen er også tilpasset den enkelte. men ved første forsøk pleier de å starte med 150IE, for så å regulere etterhvert. Jeg gikk på 150IE i 10 dager, og den 11. dagen tok jeg bare 75IE. Men som sagt, dette varierer.
Catzy Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2008 Jeg tok tilsammen 9x med 150IE. Det skal sies at jeg får lett merker etter spisser og ellers blåmerker generelt. Fikk tatt ut hele 2 egg, hvorav et ble satt tilbake et par dager etterpå. Det satt seg ikke fast, så ingen graviditet. Det andre egget ble frøset ned, og skal vel settes inn i februar (?). Håper det setter seg, ellers er det på'n igjen med sprøyter. (Evt vi dropper hele opplegget, det får vi ta når vi kommer dit.) Det gikk forsåvidt greit å ta med sprøytene i håndbaggasjen. Jeg hadde fått et fint etui på Aleris, så jeg hadde alt oppi der. Jeg ga beskjed hver gang jeg skulle gjennom sikkerhetskontroll, så det ikke var noen overraskelser. Det mest slitsomme var egentlig at jeg måtte få satt sprøyte mens jeg var på Heathrow. Fant et stellerom og gjorde det der, mens jeg satset på at ingen kom og banket på og lurte på hvorfor jeg brukte så lang tid. Sprøytene skulle tas innenfor 1 time fra dagen før, så jeg MÅTTE få gjort det før jeg tok fatt på veien til hotellet.
Lassie Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Så leit at det ikke gikk på dette forsøket, Catzy! kan jo høres ut som du burde hatt større doser siden du fikk ut kun 2 egg, men jeg skal ikke påstå noe jeg altså.
Catzy Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. januar 2008 Skal til oppfølgingssamtale i morgen, så da finner vi ut hva vi gjør videre nå.
Lassie Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Lykke til! Vil gjerne høre hva dere bestemmer dere for å gjøre videre, hvis du vil fortelle.
Catzy Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. januar 2008 Vi går for å sette inn egg nr 2. Det skjer nok i februar. Dette egget er det gjort microinjeksjon på, og var fint før det ble frosset ned. Så får vi se hvordan det blir når det blir ting. Hvis det blir en omgang med hormoner til, så nevnte legen noe om høyere dose. Han syntes det var rart med bare 2 egg. Jeg merket jo etterhvert hvor troll jeg ble av de hormonene, så jeg skulle gjerne sluppet. :/ Håper micro-egget blir bra, i hvertfall.
Lassie Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 Krysser fingrene for at egget tåler opptiningen, Catzy! Og skulle det ikke bli det, sånn at det blir en runde til med hormoner, så får du prøve å trøste deg med at resultatet kan gjøre at alt er verdt det. Det er iallfall det jeg har tenkt på de verste hormon-dagene i denne perioden. Og lykkes vi, kan det tenkes jeg blir et hormontroll i mange måneder til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå