Gjest Eugene Onegin Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Om noen hadde foreslått at vi skal innføre gapestokk i Norge igjen Ville dere synes det var en god ide?
Black Eyed Susan Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Har vi ikke det i noen tilfeller da?
Gjest Dolce Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Har vi ikke det i noen tilfeller da? Kan nesten virke slik.
Gjest back to basic Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Om noen hadde foreslått at vi skal innføre gapestokk i Norge igjen Ville dere synes det var en god ide? Ja, hvorfor ikke. Før internett og tv og annen underholdning så samlet byens innbyggere seg på torvet og så på offentlige henginger og avstraffelser i form av pisking og gapestokk. Det virket samlende på innbyggerne som også fikk noe å snakke om. Ble kjent med nye folk også mens de forlystet seg med å spytte på de i gapestokken, samtidig som de kunne kjøpe seg noe å spise fra torgbodene. Blir ikke helt den samme stemningen med VG, Se og Hør og likesinnede.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Har vi ikke det i noen tilfeller da? Jeg tror det kalles mediia og tabloidaviser
Gjest Elfrida Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Enkelte jeg har diskutert slike ting med har sagt at de mye heller ville stått i gapestokk en dag enn å sittet i fengsel et par måneder f.eks., eller tatt X antall piskeslag i stedet for lang fengselsstraff. Og jeg syns jo de har et poeng, men jeg er helt i mot fysisk avstraffelse av kriminelle allikevel, selv man frivillig hadde kunnet velge. Det virker så barbarisk, og jeg har ikke lyst til å leve i et land der offentlig ansatte pisker straffedømte.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Jeg spytter på tiggere rett som det er, jeg.
Gjest Dolce Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 Jeg spytter på tiggere rett som det er, jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå