Gå til innhold

Småretter til åpent hus 2. juledag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har invitert mange venner over på åpent hus 2. juledag. Tenkte å lage forskjellige småretter som kan stå på bordet i flere timer uten å bli dårlig/lite delikat.

Hva ville du ha blitt glad for var på bordet?

Videoannonse
Annonse
Gjest nextlife
Skrevet

2. juledag har man gjerne spist litt tung mat noen dager, så litt "lett" mat vil nok friste de fleste.

Jeg hadde blitt glad for å finne f. eks pastasalat, pai av et eller annet slag (tomat,-grønnsak,-bacon/løkpaier), Grønn salat med kylling, skinke, tunfisk e.l

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for svar, blir til at vi kommer til å ha koldtbord :).

Vi kan bli opp mot 22 stykker, så må ha en del mat. Kommer mest sannsynlig for å gå for pai, rundstykker, flatbrød, diverse kjøttpålegg, laks, eggerøre, patè, pastasalat, lun potetsalat og diverse oster. I tillegg kommer vi til å ha litt frukt og grønt.

Tar gjerne i mot flere forslag spesielt på "dessert"/kake-delen.

Skrevet (endret)

Skal selv i ett selskap hvor (av desserter) jeg tenkte å ta med en frisk sitronkake, i tillegg skal jeg lage små terter (av butterdeig) med vaniljekrem og glaserte friske frukter.

Utover det skal jeg ta med små kyllingspyd og en frisk tomatsalat (laget med koriander, løk, tomater og olje/balsamico)

:kokk:

Endret av Solknapp
Skrevet

Skal selv ha noen på enkel servering og tenker de er lei av julemat.

Har derfor denne planen:

Spekeskinke med melon (jadda, gammel, men veldig frisk)

Wrap med røyka laks (Smører lefsa med pesto og creme fraiche)

Kylling snurret med bacon (Deler filet på lang, surrer med bacon, steker)

Disse rettene severes i "bitesize" på tannpirkere

Pastasalat med pesto

Meksikansk tomatsuppe (med ekstra grønnsaker og sprøstekte småbiter av kylling)

Skrevet

Takk for tips! Var lurt med terter til dessert. Kommer til å ha spekeskinke og laks, så ikke dumt å gjøre noe litt mer ut av det.

Skrevet

Jeg måtte kjøpe wraps i dag og lage noen biter med laks, for jeg fikk så lyst på det av å skrive om det.... Superlettvint mat nå i julestria! Har småspist litt i hele kveld innimellom støvsuging, rydding og klesvask.

Skrevet
Takk for svar, blir til at vi kommer til å ha koldtbord :).

Vi kan bli opp mot 22 stykker, så må ha en del mat. Kommer mest sannsynlig for å gå for pai, rundstykker, flatbrød, diverse kjøttpålegg, laks, eggerøre, patè, pastasalat, lun potetsalat og diverse oster. I tillegg kommer vi til å ha litt frukt og grønt.

Tar gjerne i mot flere forslag spesielt på "dessert"/kake-delen.

ps) varmt inne. mye folk....du må ikke la kjøttpålegg, eggerøre, potetsalat stående i flere timer. Slik kommer magesjuka i jula.

Hilsen kokke

Skrevet

Takk for påminnelsen :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...