Gå til innhold

Hvordan fjerne hundebæsj fra tregulv???

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Vi skal flytte inn i et hus som er fullstendig ramponert av forrige leietager. Vi har nettopp vært der og sett og det ser ikke ut!!! Jeg trodde virkelig ikke folk kunne bo på denne måten! Men huset har ideell beliggenhet for oss, og det er HELDIGVIS ikke vi som skal vaske!

Huseiers største problem kommer til å bli å få fjerna all den bæsjen som hundene til han som har bodd der, har fått legge fra seg på gulvet. Det er tregulv av den gamle typen med noen milimeter avstand mellom hver planke, og spørsmålet er om det i det hele tatt er mulig å få det så rent at det er mulig å bo i huset.

Er det noen som har noen tips? Finnes det vaskemidler som er egna? Eller må vi bare gjøre så godt vi kan, og så dekke restene med nytt gulvbelegg? Vi kjenner huseier, og han var virkelig i tvil om hvordan han skulle gripe dette an.

Jeg vet detter er ekkelt, og vi har virkelig vurdert om vi vil bo her i det hele tatt. Men leiligheten kan bli kjempefin, og den ligger akkurat der vi vil bo. Så da så...

Håper noen kan hjelpe :roll:

Hilsen ei som egentlig har et nick her, men som vil være anonym nå, for ikke å bli gjenkjent ;) (Jeg håper jo denne saken er nokså unik... :-? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke innlogget Vega

Tja. Vet ikke sikkert, men slike vaskemidler med enzymer som spiser opp organisk dritt er kanskje tingen? Forhør deg hos et vaskebyrå (eller flere), de har som regel vært borti litt av hvert.

Tror salmiakk fjerner lukt, i alle fall kattepiss.

Eller å slipe gulvet ned, om ikke vask hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask gulvet godt, og flere ganger med sterkt såpevann. Da vil lukt og skitt forsvinne. Hvis resultatet allikevel ikke skulle bli tilfredstillende, må du nok bytte ut gulvet, men jeg tror ihvertfall ikke det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...