Gå til innhold

enda ett spm om sykepenger..

Anbefalte innlegg

Gjest bertine. ii.
Skrevet

Jeg har ett innlegg lengre nede på siden her som ingen vet svaret på ser jeg, men kanskje noen kan svare på dette:

Hvordan går jeg frem viss jeg mener jeg har fått for lite i sykepenger? Saken er att jeg mener de opplysningene om lønn som min arbeidsgiver har sendt inn er feil/missvisende.

Jeg har en fast 75% stilling, den er grei, men jeg har jobbet ekstra vakter hver mnd bortsett fra 1 mnd.

Arbeidsgiver har tatt ett snitt på 3 mnd før jeg ble sykemeldt, men den ene mnd er ferie mnd slik at da hadde jeg jo feriepenger, å 2 mnd hadde jeg svært lite i ekstra pga at jeg hadde ferie mnd før.

De har altså tatt snittet av de 3 desidert dårligste mnd mine iløpet av året. Siden det svinger endel hvor mye jeg har ekstra hver mnd, og de 3 mnd før er i ferieaviklingen, så mener jeg de burde lagt ett bredere snitt, på 6 mnd.

Jeg har vært i kontakt med nav da jeg fikk vite hvor mye arbeidsgiver hadde opplyst i ukesats, å jeg reagerte på at det var lite. Det ble skrevet ett notat til saksbehandler om de kunne se på lønnslippene jeg leverte og se om det stemmte med de opplysningene fra arbeidsgiver. Det står også i brevet at de må kontakte meg på tlf ang dette.

Jeg har ikke hørt noe fra dem, før jeg fikk vedtaket mitt ang foreldrepenger i posten der de har lagt sykepengegrunnlaget til grunn for beregninger av foreldrepenger.

De nevner ikke notatet og de har heller ikke ringt meg.

Hvordan går jeg frem for å klage på beregningen av sykepenger?

Kan jeg kreve at de beregner det på nytt? At de tar ett større snitt?

Det er faktisk snakk om ganske mye penger..

Fant et skjema på nav.no, kan jeg bruke det?

Det heter "klage/anke".

Vil de på nav kontoret her i byn kunne hjelpe meg å skrive en klage?

Håper noen kan hjelpe.. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dessverre ingen god kjennskap til dette, men jeg ville først og fremst reist til ditt lokale NAV-kontor og snakket direkte med en kundebehandler der. Ta med deg nødvendig dokumentasjon, så er du nok et godt steg videre på veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...