Gjest Kengumamma Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Denne helgen skal jeg overraske mannen i mitt liv, med en kjærestetur til Bergen. Hotellet er booket og jeg gleder meg vilt til å få ham litt for meg selv. Vi trenger å være litt alene, sammen. Med til sammen 4 barn, hektiske jobber, samt husbygging, sier det seg selv, at vi to havner litt bak i prioriteringskøen. Jeg ønsker å gi ham en drømmehelg der vi bare skal kose oss med hverandre, god mat og god drikke. Men jeg har også lyst til å overraske ham med de små tingene. Små detaljer som gjør helgen perfekt. Men hva ?????? Hvordan får vi helgen til å bli perfekt ??? Jeg ønsker tips til alt fra hotellet, mat, steder å dra mm
Gjest Dolce Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Nå er ikke jeg den beste til å komme med tips angående ting, annet enn et par steder i Bergen det kan være verdt å besøke. -Ta en tur opp på Fløifjellet med Fløybanen; om været er godt - ta beina fatt og gå ned til sentrum igjen. Det tar ikke lang tid, men utsikten og omgivelsene rundt er flotte. - Spis på Pastasentralen (som ligger mellom Sumo og Fotballpuben - påå bakken like overfor Torgallmenningen, men før du kommer til Johanneskirken). Romantisk stemning, samt god italiensk mat. - Spis på China Palace som ligger midt på Torgallmenningen (i andre etasje over utestedet Champions). Nydelig kinamat. - Gå rundt på Nordnes; mellom hus, i parker, ved sjøen etc. Veldig sjarmerende del av Bergen. - Bryggen er jo et selvsagt sted å besøke når man er i Bergen. Ta gjerne en kveldstur på ett av utestedene der om dere liker steder av det folkelige slaget med live musikk.
Gjest Gjest_guri_* Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Denne helgen skal jeg overraske mannen i mitt liv, med en kjærestetur til Bergen. Hotellet er booket og jeg gleder meg vilt til å få ham litt for meg selv. Vi trenger å være litt alene, sammen. Med til sammen 4 barn, hektiske jobber, samt husbygging, sier det seg selv, at vi to havner litt bak i prioriteringskøen. Jeg ønsker å gi ham en drømmehelg der vi bare skal kose oss med hverandre, god mat og god drikke. Men jeg har også lyst til å overraske ham med de små tingene. Små detaljer som gjør helgen perfekt. Men hva ?????? Hvordan får vi helgen til å bli perfekt ??? Jeg ønsker tips til alt fra hotellet, mat, steder å dra mm Hotellet: jeg hadde tatt med massevis av stearinlys for å lage en romantisk stemning på hotellet og så hadde jeg nok kjøpt meg litt romantisk/sexy undertøy eller nattkjole for å gi han litt ekstra å mimres turen med
Gjest Kengumamma Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Takk for tipsene Tar gjerne i mot flere. Da jeg ønsker at helgen skal bli perfekt :love:
Gjest Blondie65 Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Dessverre er ikke været som er meldt det aller beste. Det er fullt mulig å vandre rundt likevel, men da må man ha på seg fullt regnutstyr.
Supramundane Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Jeg ville bare gi deg skryt for et kjempebra tiltak! Det er viktig med tid for hverandre! :love:
Gjest javac Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Nå er ikke jeg den beste til å komme med tips angående ting, annet enn et par steder i Bergen det kan være verdt å besøke. -Ta en tur opp på Fløifjellet med Fløybanen; om været er godt - ta beina fatt og gå ned til sentrum igjen. Det tar ikke lang tid, men utsikten og omgivelsene rundt er flotte. - Spis på Pastasentralen (som ligger mellom Sumo og Fotballpuben - påå bakken like overfor Torgallmenningen, men før du kommer til Johanneskirken). Romantisk stemning, samt god italiensk mat. - Spis på China Palace som ligger midt på Torgallmenningen (i andre etasje over utestedet Champions). Nydelig kinamat. - Gå rundt på Nordnes; mellom hus, i parker, ved sjøen etc. Veldig sjarmerende del av Bergen. - Bryggen er jo et selvsagt sted å besøke når man er i Bergen. Ta gjerne en kveldstur på ett av utestedene der om dere liker steder av det folkelige slaget med live musikk. Nå vet jeg ikke om du er oppvokst i Bergen eller ikke, men jeg vet jo at bergenserne har et lidenskapelig forhold til nettopp denne Pastasentralen. For å være helt ærlig, så synes jeg den maten man får kjøpt der stort sett kun er vomfyll. Et slags italiensk svar på McDonalds. Pastaen er rett og slett en smule vassen og bærer preg av å ha stått og putret i grytene over lengre tid og/eller ha blitt varmet opp igjen fra kald tilstand. Jeg finner rett og slett ingenting kulinarisk ved maten på pastasentralen, og omgivelsene er heller ikke særlig mye å skryte av (verken når det gjelder de gamle eller nye lokalene). Kanskje et greit sted å dra dersom du er sulten i lunsjen eller etter jobb - bare for å hive i deg noe mat. Personlig synes jeg at man finner bedre pasta bare noen meter bortenfor hos Stragiotti Bar & Ristorante. Min favoritt er skalldyrspastaen sammen med en øl av italiensk merke (nammenam!). Også dette er egentlig et lunsjsted og ikke en restaurant, men maten er langt, langt bedre. Litt stivere pris også, men sånn er det gjerne. China Palace kan by på god kinamat. Der kan jeg være enig. Har imidlertid kun spist der en gang, og så vidt jeg kan huske, så fikk man forholdsvis mye mat for pengene også.
Supramundane Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Nå vet jeg ikke om du er oppvokst i Bergen eller ikke, men jeg vet jo at bergenserne har et lidenskapelig forhold til nettopp denne Pastasentralen. For å være helt ærlig, så synes jeg den maten man får kjøpt der stort sett kun er vomfyll. Et slags italiensk svar på McDonalds. Pastaen er rett og slett en smule vassen og bærer preg av å ha stått og putret i grytene over lengre tid og/eller ha blitt varmet opp igjen fra kald tilstand. Jeg finner rett og slett ingenting kulinarisk ved maten på pastasentralen, og omgivelsene er heller ikke særlig mye å skryte av (verken når det gjelder de gamle eller nye lokalene). Kanskje et greit sted å dra dersom du er sulten i lunsjen eller etter jobb - bare for å hive i deg noe mat. Jeg er til dels enig i denne beskrivelsen av Pastasentralen. Jeg opplever at maten ofte er god (riktig nok ikke nydelig), at det er store porsjoner, og at prisene er rimelige. Noen overlegen kvalitet er det ikke. Jeg har også fått inntrykket av at maten er holdt varm lenge, eller varmet opp fra kald tilstand. Og at atmosfæren er romantisk vet jeg ikke helt .. Hvis man kommer dit på et rolig tidspunkt, noe som er heller sjeldent, så kan det være hyggelig og til dels romantisk. Men støynivået pleier å være høyt på Pastasentralen, så å føre en hyggelig, rolig samtale over maten blir fort vanskelig. Hvis man først er på romantisk weekend-tur, så ville jeg valgt et bedre alternativ.
Gjest Blondie65 Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har ikke vært på den nye Pastasentralen, bare på den gamle. Jeg har alltid likt maten der og aldri opplevd den som vassen. Men det er og blir et studentsted og bærer litt preg av det. Stragianotti synes jeg er veldig oppskrytt. Ja maten er god, men det er veldig små porsjoner i forhold til hva man betaler. Nå vet jeg ikke hviket hotell du skal bo på men hvis jeg skulle prøvd meg på en rute med opplevelser inkludert gode kafe/restaurantopplevelser på tross av været: - Gå ut til Nordnes over klosteret. End opp på Verftet. Her kan dere sitte inne og se været gjøre sitt. Her kan dere spise en enkel lunsj eller dere kan bare nyte god kaffe. Skjenkebevilning har de også. Verftet finner du ved å gå opp til Klosteret og forsette ned til venstre og rett frem når du møter "Amalie Skram statuen". På veien tilbake går dere tilbake til "Amalie Skram statuen og ned til Gågaten. Vis a vis Dromedar ligger en liten italiensk bodega som har fått mye skryt. Jeg har ikke vært der selv enda. Spis hjemmelaget og selv importert italiensk mat med italienske ingredienser der. Fortsett videre rett ut Gågaten og så er dere midt i sentrum igjen.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 Med fare for at dette blir en diskusjon om Pastasentralen så vil jeg legge til at jeg heller ikke liker maten der, det er italiens fastfood, og ikke godt i det hele tatt. Pizzaen er ok, men pastaen er gresselig. Dette gjaldt både den gamle og den nye, men den nye er verre. Ok, tilbake til TS. Romantisk helg, om det regner ute behøver dere ikke å gå så mye ut egentlg. Ta med vin på hotellrommet, gå i baren ut på fredagskvelden og ta en rolig kveld bare dere to på rommet, kanskje er der badekar dere kan bruke, tenn masse levende lys og nyt hverandre. Lørdag, som lenge, bestill frokost til soverommet det er veldig viktig, så dere kan ligge i de gode sengene og slappe av. Kanskje er det basseng på hotellet dere kan bruke til å ta en morgendukkert? Om det er vær til å gå ute vil jeg anbefale Naboen som restaurant, eller Potetkjelleren. (søk på nett etter beskrivelse og plassbeliggenhet, da jeg er dårlig på gatenavn). Dere MÅ absludt få med dere pepperkakebyen i Skostredet. Kjempekoselig. Det er en miniatyr av bergen, og er verdens største pepperkakrby tror jeg. Det er skikkelig julestemning å gå der, hånd i hånd. Ellers er det koselig å tusle langs bryggen og se hva dere finner her dere liker av puber etc. Bare å tusle der er koselig nok i seg selv. Ellsers om dere ikke vil gjøre noe storslått er det kjøpesentre på selve torgt som dere kan gå å kikke litt på julegaver i, og se hva dere ønsker dere av hverandre etc. Om det er pissregn så er dere jo da inne så det er ikke så galt.
Gjest Blondie65 Skrevet 6. desember 2007 #11 Skrevet 6. desember 2007 Om det er vær til å gå ute vil jeg anbefale Naboen som restaurant Ligger på hjørnet i Neumannsgate 20 (du går enten inn fra Vaskerelven eller inn fra Vestre Torggate. Anbefales! eller Potetkjelleren Som ligger i begynnelsen av Kong Oscars gate. Gå inn fra Torget, passer MC Donalds og Hollendergågaten og gå inn neste smau tror jeg. Anbefales også. På høyre siden av gaten. Dere MÅ absludt få med dere pepperkakebyen i Skostredet. Hvis dere velger dette kan dere fortsette inn Skostredet til Kong Oscars gate og så ta til høyre for å komme til Potetkjelleren på venstre hånd når dere kommer i denne retningen. Skostredet er verdt et besøk i seg selv - masse av koselige klesforretninger og kunstforretnnger litt utenom kjøpesenter/kjedebutikker. Ellers er det koselig å tusle langs bryggen og se hva dere finner her dere liker av puber etc. Bare å tusle der er koselig nok i seg selv. Her kan Dampen Pub anbefales - gå utover Bryggen og dere finner den på høyre side av gaten før dere kommer til selve trebryggen. Steakers i 2. etasje her har også fantastisk mat. NB! Potetkjelleren, Naboen og Steakers har helt annen prisklasse enn Pastasentralen og kinarestauranter.
Gjest Kengumamma Skrevet 6. desember 2007 #12 Skrevet 6. desember 2007 Jeg ville bare gi deg skryt for et kjempebra tiltak! Det er viktig med tid for hverandre! :love: Takk takk Etter å ha gått på mitt største nederlag (les; skilsmisse), tar jeg ikke sjansen på at jeg havner i same fella igjen. Nå vil jeg gi parforholdet høyere prioritet. Uten tvil. Som nevnt tidligere har vi til sammen 4 barn, men de er hos oss annenhver uke. Resten av tiden er det oss to. Men da jobber vi som gale, og bygger hus. Men nå skal vi kose oss. :love: Mannen fikk stjerner i øynene når jeg avslørte planene for helgen
Annikken Skrevet 6. desember 2007 #13 Skrevet 6. desember 2007 Bestill frokost på rommet, og spis frokost i bare undertøyet! Herlig måte å starte dagen.
muesli Skrevet 6. desember 2007 #14 Skrevet 6. desember 2007 - Gå rundt på Nordnes; mellom hus, i parker, ved sjøen etc. Veldig sjarmerende del av Bergen. det vil eg og ambefale skikkelig koseligt, men så klart dersom veret er bra... vil og ambefale å ta ein tur i Nygårdsparken. ja ja, eg veit, det er der alle dei narkomane holder til.. men eg har funne ut, ved å faktisk endeli ta turen der selv, at dei er som regel bare oppe på høgden. nede er det nydeligt, masse små broer, andedam... skikkelig koselig.... men igjen, veret... håper turen blir flott i vertfall :D
Supramundane Skrevet 6. desember 2007 #15 Skrevet 6. desember 2007 Tror dere kommer til å få en flott tur her i Bergen. Jeg, som innflytter, var egentlig veldig skeptisk til å flytte hit .. men det er rett og slett utrolig koselig å gå rundt i byen. Det er så mange ting dere kan gjøre og se at helgen kommer til å fly unna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå