*Frøken Fryd* Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Skal servere tapas i helgen, og tenkte at kanskje vårruller hadde vært en god smårett... Har aldri laget det før, så trenger en god (og relativt enkel oppskrift). Hvor kjøper man "vårrull-deig", på vanlig butikk? (i såfall hvilke?)
Grissini Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Jeg pleier å kjøpe frossen vårrulldeig på den lokale innvandrersjappen. Jeg varierer litt, men bruker som regel å steke kjøttdeig sammen med diverse krydder, bl.a. hvitløk og chili. Jeg har også i sopp, revet gulrot, revet kål og finhakket løk. I tillegg pleier jeg å legge i litt frisk koriander, før jeg ruller sammen vårrullene. Det hele frityrstekes i noen minutter. Fantastisk enkelt, fantastisk godt og det ser dødelig imponerende ut også Lykke til!
*Frøken Fryd* Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2007 Må jeg på innvandrerbutikk for å få tak i deigen, eller er det andre butikker (safari, rema, rimi, obs, lidl) som har dette? Har disse butikkene i nærheten, er litt mer tungvindt å komme seg til en innvandrerbutikk...
Grissini Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Må jeg på innvandrerbutikk for å få tak i deigen, eller er det andre butikker (safari, rema, rimi, obs, lidl) som har dette? Har disse butikkene i nærheten, er litt mer tungvindt å komme seg til en innvandrerbutikk... Jeg har ikke sett sånn deig i vanlige matbutikker før, dessverre. Når det er sagt, er det slettens ikke umulig at du vil finne det. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 sjekk ut Timeforlime.net..god oppskrift der..
*Frøken Fryd* Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2007 Har fått tak i deigen (på innvandrerbutikk), så nå er det bare å prøve seg frem... Hvor lenge i forvegen kan de lages, og hvordan oppbevares de best? (Skal ha gjester lørdag, kan jeg lage vårrullene fredag? Prøver å få en oversikt over hva som må lages samme dag, og hva jeg kan lage i forkant...)
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 De er aller best helt ferske, men kan fint varmes i ovnen etterpå. Har flere oppskrifter, men den vanligste er med kjøtt, vermecelli-nudler(tynne risnudler), litt egg, revet gulrøt og vårløk, chili og vegetakrydder/krydderbuljong og bladpersille og mye soyasaus. Alt røres sammen, og ingenting forstekes før de bakes inn og friteres. Disse blir virkelig gode. Et alternativ er å fryse de før du friterer dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå