Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

- og jeg vet det er dumt, spesielt nå når vi prøver å bli gravid. Har røykt siden jeg var 18. Jeg VET godt at dette kan være grunnen til at jeg ikke har blitt gravid desse 6 mnd vi har prøvd. Jeg ønsker å slutte for godt nå.

Jeg lurer på om hvor lang tid det kan ta fra man slutter til man kan bli gravid. Altså - tar det lang tid før virkningen av tobakken som gjør at jeg ikke er fruktbar -går ut så jeg kan bli gravid?

JA jeg vet jeg skulle slutta når vi starta prøve :sjenert:

Endret av Duracella
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig slik at røyk alene kan påvirke fruktbarheten slik at man ikke blir gravid?

Hm.. skeptisk..

Skrevet

Det er det helt umulig å si noe om. Du kan ikke vite sikkert om det er grunnen til at du ikke har blitt gravid, heller.

Gjest Britt Banditt
Skrevet (endret)

Påvirker røyken så mye altså? Visste ikke det jeg *Dum*. Men så røyker jeg ikke heller da.

Endret av Britt Banditt
Skrevet

Jeg tror ikke at røyk alene påvirker fruktbarheten så mye. Det er noe annet når man faktisk er gravid, da er det selvfølgelig svært skadelig for barnet.

Skrevet

Jeg har røykt i mange år og har ingen problemer med å bli gravid....så jeg vet ikke jeg...

Gjest Mayabaya
Skrevet

Min mor røyka med meg og mine 3 søsken OG hun fikk vite av lege at hun aldri kunne bli gravid pga. hun hadde bare en eggstokk, og den som var igjen var det noe kluss med. Men hun var fruktbar som bare det.. Så jeg vet ikke helt selv hva jeg skal tro.

Skrevet
- og jeg vet det er dumt, spesielt nå når vi prøver å bli gravid. Har røykt siden jeg var 18. Jeg VET godt at dette kan være grunnen til at jeg ikke har blitt gravid desse 6 mnd vi har prøvd. Jeg ønsker å slutte for godt nå.

Jeg lurer på om hvor lang tid det kan ta fra man slutter til man kan bli gravid. Altså - tar det lang tid før virkningen av tobakken som gjør at jeg ikke er fruktbar -går ut så jeg kan bli gravid?

JA jeg vet jeg skulle slutta når vi starta prøve :sjenert:

TAR DU ET VALG? Vil du slutte for å bli gravid? Eller slutte for godt ved tanke på at du skal ha et barn i huset. graviditet/barn burde være motivasjon nok i seg selv for å slutte å røyke.

Så senest i dag en gravid som sto ute ved en kafe og puffet i veg. Dette er ren mishandling av barn før det er født.

Om du ikke har karakter nok til å slutte da du ønsker deg barn, så bør du vent med å bli gravid.

Skrevet
TAR DU ET VALG? Vil du slutte for å bli gravid? Eller slutte for godt ved tanke på at du skal ha et barn i huset. graviditet/barn burde være motivasjon nok i seg selv for å slutte å røyke.

Så senest i dag en gravid som sto ute ved en kafe og puffet i veg. Dette er ren mishandling av barn før det er født.

Om du ikke har karakter nok til å slutte da du ønsker deg barn, så bør du vent med å bli gravid.

Jeg også synes det er motbydelig med gravide som røyker. Det at de faktisk er klart å bli gravide, og å vite hva som er inn der, og hva som kan skje med det, burde være nok motivasjon til å slutte å røyke!

Men, ja, jeg mente at jeg stumper røyken, ikke prøvinga. Selvfølgelig.

Skrevet

Det står litt om hvordan røyking påvirker kvinners fertilitet i denne artikkelen, for de som vil vite litt mer. For selv om Daiquiry røyker og blir gravid, er det ikke ensbetydende med at røyking ikke har negativ effekt på fruktbarheten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...