Gå til innhold

Tog til Sverige- helst retning mot Stockholm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo har lyst å ta en tur til Sverige, men vi må ta tog fra Oslo. Vi tenker egentlig bare på å komme oss bort, og spise svensk julemat. Det er liksom poenget med hele turen da. ;)

Men vi har ikke bil, så må være mulig å hive seg på ett tog og komme seg over grensen ett sted, gjøre jo ikke noe om det er ett litt koselig sted da.

Sambo har lyst å dra i retning mot Stockholm, men vi har ikke planer om å dra helt dit.

Noen som har forslag til sted? Vi kommer jo til å forsøke å få oss ett hotell rom der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er buss et alternativ? Hehe, nå svarer jeg ikke på spørsmålet ditt egentlig, for du vil ha tog mot Stockholm, og jeg kommer til å foreslå buss til Gøteborg :)

Swebus Express har nemlig veldig billige billetter, og Gøteborg er veldig fint. Så det går jo an å vurdere det ;)

Skrevet

Eneste større by på Svensk side toget stopper er Karlstad, forøvrig en veldig koslig by. Ellers stopper det i mindre byer som Arvika og Kristinehamn. Ellers er det mulig og gå av toget et sted som heter Hallesberg og bytte tog her for en kort togtur til Ørebro som vel er den største byen på strekningen

Skrevet

Hei!

Takk for tilbakemeldinger. :) Gøteborg blir det ikke, er en koselig by ja, men ikke denne gangen. ;)

Vi har sett på hotell på Karlstad, så det blir antagligvis det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...