Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Jeg er på jakt etter all grunnleggende informasjon. Jeg aner virkelig ingenting om hvordan det fungerer. Må man ha en datamaskin tilkoblet for å bruke det? Forklar som om dere skulle ha forklart det for en gammel bestemor på 70, er dere snille.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Takk for linken, men jeg fant ikke svar på det jeg lurte mest på. Må man ha datamaskin tilkoblet for å bruke det?
Vilya Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Nei, du trenger ikke å ha datamaskin for å bruke IP-telefon. Både vanlig telefonsignaler og bredbåndssignaler går i den samme kabelen. IP-telefon bruker bredbåndsfrekvensene, ikke telefonfrekvensene. Du kan ha vanlig telefon pluss internett over bredbånd og bruke dem samtitidig. Du kan også ha IP-telefon og internett over bredbånd og bruke dem samtidig. Forskjellen på IP-telefoni og vanlig telefoni er enkel: En vanlig telefon kobles direkte i telefonkontakten, evt i en splitterkontakt dersom du har bredbånd. IP-telefonen (som er en vanlig analog telefon) kobles i en egen telefonkontakt på bredbåndsmodemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå