Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Qamelia
Skrevet

Min pc, en HP Compaq nc6320, bråker noe fryktelig. Altså, vifta går konstant, den slår seg aldri av. Pc'en er 6 måneder gammel, og den har ikke veldig mye lagret. Uansett hva jeg har av programmer åpne på den, suser vifta. Også om jeg ikke bruker ett eneste program. Synes den blir varm også, jeg pleier av og til å bygge opp slik at det kommer luft til under, men ingenting hjelper. Jeg blir sprø. Hva er dette? Støv? Hva kan jeg gjøre? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*mine innlegg*

Min gjør også sånn. Det hjelper av og til å støvsuge maskinen, men jeg synes likevel den er i overkant bråkete ... Tar gjerne i mot tips!

Skrevet

Samme her.. min bråker verre enn kjøleskapet! :fnise:

Skrevet

Jeg har en nc6320 på jobb, og jeg hører knapt at den er slått på.

Siden den er kun 6 mnd gammel, så ville jeg reklamert på den. Er ikke så mye man får gjort med en bærbar PC uten at garantien ryker.

Skrevet

TS: Ta en ctrl+shift+Esc, og kikk under fanne "Ytelse" tipper du har litt høye verdier her. Du har nok putta maskina full av spyware/trojanere og annen dritt, som ligger i bakgrunnen og spiser ressurrser..

Gjest Qamelia
Skrevet

Hvilke verdier bør jeg se etter? Hva er normale verdier?

Her har jeg f.eks. Fysisk minne totalt 2038, hurtigbufret 1160, ledig 44. Kjerneminne, totalt 162, sidevekslet 108, ikke sidevekslet 53, system: referanser: 25517, tråder 936, prosesser 72. Sidevekslingsfil 1164/4292 M

Prosessorbruk 0,1,2,3 % (veksler), minne 1.04 GB.

Helt gresk for meg. :hoho:

Skrevet

last ned gratisversjonen av ad-aware for å kvitte deg med overflødig dritt av spyware og ting som ikke hører hjemme på maskinen.

men så er d en gang slik at noen pc'er bråker mer enn andre. min snille lille hp lager ikke en lyd :) og d er fordi den er bygd til d.

har den alltid båket eller er d noe som har kommet etter hvert?

Gjest Qamelia
Skrevet

Jeg har svært gode program på maskina, både ift virus (den proffe betalversjonen av Norton), spyware (jeg har bl.a. ad-aware) og annen skit. Så jeg tviler egentlig på at det er problemet. Den bråket ikke så mye før, nei, dvs. de første månedene. De siste 2-3 månedene har den imidlertid sust fælt.

Skrevet

da høres d jo ut som om d er vifta som har litt trøbbel med å holde varmen nede. kan hende d er en del støv inni. jeg har ikke testet d selv, men går d ikke an å kjøpe sånn luft på boks så du kan få blåst bort litt av støvet? ikke like greit å rengjøre når d er bærbar.

hør innom clas ohlson eller noe lignende så får du sikkert hjelp og forklart hvordan du bruker slik luft-ting ;)

så kan du jo sjekke hva cpu-en din ligger på. ctrl+alt+delete under prosesser står d prosenten til cpu'en din. dersom den hele tiden er høy har maskinen din veldig mye å jobbe med og dermed også viften. norton tar knekken på min maskin hvertfall.. en liten avinstallasjon og maskinen min var så god som ny :)

Skrevet

og så må jeg legge til at jeg ikke er noe dataekspert her, men prøver å hjelpe bittelittegranne hvertfall :) siden andre ikke har noe vettugt svar til deg foreløpig :)

Skrevet

det er lurt å ta en diskopprydning med jevne mellomrom

du går inn i mappa min datamaskin, og inn i den hardisken du vil ha en opprydning i, høyreklikker når du har gått inn i den disken via mappa min datamaskin, og velger properties/egenskaper... deretter velger du clean disk/diskopprydning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...