Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann

Tenkte at vi shoppeglade KG-brukere kunne ha en tråd hvor vi utveksler erfaringer med Tax Refund. Legger den i denne tråden, for det er jo her shopperne er :)

Om man får Tax Refund kan jo være avgjørende for om man kjøper tingen, og da er det kjipt om flyplassen man reiser fra ikke er god på refund!

Jeg har en god og en dårlig erfaring:

-Firenze: Superbra! To meter til høyre for inngangen er det luke for både toll og Tax Refund, så jeg hadde pengene i hånda før venninnene mine var halvveis fremme ved innsjekkingsskranken. Veldig bra!

Stanstead: Hadde Refund-sjekker for store summer, også var luka stengt... Nå er dette tre år siden, så det kan ha forbedret seg, men det var utrolig sure penger!

Endret av Bex
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Berlin fikk vi pengene utbetalt rett ved sikkerhetssjekken, og det gikk fort og greit.

I Barcelona kom vi til flyplassen før luken åpnet om morgenen, så der sendte vi bare skjemaene inn (ferdig adressert og frankert). Etter noen uker var pengene på konto. I Spania ble vi faktisk anbefalt i gjøre TaxFree handelen på El Corte Inglés - de er kjappe med tilbakebetalingen - og det stemte - utbetalingn derfra kom før utbetalingen fra en annen butikk vi hadde handlet i.

Skrevet
Stanstead: Hadde Refund-sjekker for store summer, også var luka stengt... Nå er dette tre år siden, så det kan ha forbedret seg, men det var utrolig sure penger!

Jeg reiste også fra Stanstead for noen år siden, og vi knotet litt med å finne ut dette med hvordan vi skulle få pengene tilbake. Vi spurte en som jobbet på flyplassen, og det viste seg at luken bare er bemannet når det er behov. Det var en rød telefon like etter sikkerhetsjekken hvor en ringte til de som satt/skulle sitte i luken. Da kom de med en gang. Litt knotete, men fungerte veldig greit når vi først fant ut hva vi skulle gjøre.

Skrevet
Jeg reiste også fra Stanstead for noen år siden, og vi knotet litt med å finne ut dette med hvordan vi skulle få pengene tilbake. Vi spurte en som jobbet på flyplassen, og det viste seg at luken bare er bemannet når det er behov. Det var en rød telefon like etter sikkerhetsjekken hvor en ringte til de som satt/skulle sitte i luken. Da kom de med en gang. Litt knotete, men fungerte veldig greit når vi først fant ut hva vi skulle gjøre.

Veldig bra å vite! For det er jo ofte Stanstead jeg flyr fra etter en skikkelig shoppingrunde... Har liksom ikke giddet og styre med Tax Free Refund de siste gangene jeg har vært i London, men da kan jeg altså begynne med det igjen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...