Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

På denne tiden - når temperaturen ute ligger mellom 4-5 minus og 4-5 pluss, ca. Og når aktivitetsnivået er lavt - feks. ser på tv, leser, er på data, og andre rolige ting.

Bare lurer. :)

Jeg er veldig frysen av meg og må som regel ha to lag langerma - bomull som regel. Og gjerne et pledd også når jeg sitter stille, for ikke å fryse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse :ler: Bor i gammelt hus som er både dyrt og vanskelig å varme skikkelig opp. Så jeg har gjerne på meg ullsokker, tøfler, ganske tykk genser/ullgenser og evt en cardigan. Men når jeg er på besøk hos "normale" folk synes jeg det er glovarmt... Alt er en vanesak, men jeg gleder meg litt til å flytte til et hus som er lettere å holde varmt.

Skrevet

Har det normalt så varmt at jeg har på skjørt/topp eller kjole.

Skrevet
Masse :ler: Bor i gammelt hus som er både dyrt og vanskelig å varme skikkelig opp. Så jeg har gjerne på meg ullsokker, tøfler, ganske tykk genser/ullgenser og evt en cardigan. Men når jeg er på besøk hos "normale" folk synes jeg det er glovarmt... Alt er en vanesak, men jeg gleder meg litt til å flytte til et hus som er lettere å holde varmt.

Kjenner meg igjen her ))

Gammelt trekkfullt hus, dessuten blir jeg bare sløv med hodepine når det er varm dårlig luft.

Så, ullgenser, cardigan, ullsokker, leggvarmere, crocs eller tøfler, strømpebukse, pulsvarmere og pledd hvis jeg ligger på sofaen.

På besøk hos andre skreller jeg av lag for lag ))

Skrevet

Har stort sett bare på meg undertøy, vanlige bomullsokker, bukse og genser uavhengig av temperatur. Hvis det blir kaldt tar jeg bare et pledd eller legger meg under dyna. Synes det er sikkelig ubehagelig å ha på seg mye klær.

Skrevet

Det er ikke noe problem å varme opp huset vårt, så det går i "vanlige" klær. På de kaldeste dagene har jeg kanskje tykke sokker og en genser på om morgenen før jeg har fått fyrt skikkelig.

Skrevet (endret)

Varierer litt, avhengig om jeg fyrer med ved eller ikke. Men nå som jeg ikke har ved i huset så er jeg som regel godt kledd: stilongs, bukse, skjorte, genser, sokker og ullsokker. Noen ganger har jeg til og med på lue. Men det er ikke pga. at det trengs, bare vanesak.

Edit: glemte skjerf/tørkle, det bruker jeg nesten hele tiden, liker å ha noe varmt rundt halsen.

Endret av Skya
Skrevet

Jeg går stort sett i de samme klærene september - mai sånn ca. Bukse (eller skjørt og strømpebukse) og en genser. Jeg er ikke spesielt frossen av meg. Hvis jeg blir litt kald så kryper jeg under teppet.

Skrevet

vanlige sokker og ullsokker utenpå, jogge/kosebukse (klarer ikke å slappe av i dongeri) singlet/t-shirt under genser/hettegenser. Hvis det er ekstra kaldt hiver jeg på meg et pledd også.

Skrevet

Jeg er en frysepinne og Pumaen det motsatte, så den ene sprengfyrer og den andre lufter...

Jeg har på meg både en og to lag gensere, det hender jeg har ullgenser også og kanskje et pledd oppå der.

Gjest Ballerina
Skrevet

Har alltid ullsinglet underst, så en vanlig genser oppå der og kanskje en cardigan. Siden det er skikkelig gulvkaldt her, så har jeg tynne ullsokker med tykkere ullsokker oppå, og er det minusgrader ute må tøvatøflene trå til også ;)

Gjest lillagubban
Skrevet

Her blir det så varmt inne om kvelden at vi tar av oss bukse og genser og går i strømpebukse og singlet :ler: På dagen er det derimot genser og pledd når vi sitter i ro.

Skrevet

Jeg går stort sett i joggebukse/kosebukse hjemme, og et par bomullssokker, t-skjorte og genser. Blir det ekstra kaldt tar jeg på meg polarsokker, og evnt pledd.

Gjest Gjest_Ariadne_*
Skrevet
På denne tiden - når temperaturen ute ligger mellom 4-5 minus og 4-5 pluss, ca. Og når aktivitetsnivået er lavt - feks. ser på tv, leser, er på data, og andre rolige ting.

Bare lurer. :)

Jeg er veldig frysen av meg og må som regel ha to lag langerma - bomull som regel. Og gjerne et pledd også når jeg sitter stille, for ikke å fryse.

Er også ganske frossen og bor i et gammelt og til tider trekkfullt hus. Synes det hjelper godt å bruke flere lag med klær i tynn ull eller ullblanding. Bomull holder ikke spesielt godt på varmen.

Skaff deg en singlet eller trøye i ull, og tights/strømpebukser i ull eller ull/silkeblanding. Disse er tynne nok til å bruke under vanlige plagg og varmer godt. Jeg vet at f.eks. Sparkjøp har et godt utvalg i denne typen plagg. Hvis du i tillegg har noen varme, gode ullsokker og/eller tøfler og en genser i myk lammeull, så burde det begynne å hjelpe på. Pene bukser og skjørt i ullblanding er fullstendig mulig å få kjøpt, har selv en kjempefin "dressbukse" i mørkegrått kjøpt på PopIn som er i ull og polyester. Hjemme kan du jo dessuten bruke en joggedress/kosedress i velour eller fleece, det varmer også godt.

Gjest marihan
Skrevet

Jeg har som oftest på meg ei bukse og t-skjorte/topp. Men så elsker jeg å sitte under et pledd :)

Skrevet

Jeg er skikkelig frossen, og sambo svetter bare han ser ovnen, så jeg må ha på litt klær. Bukse, to lag på overkroppen og ullsokker. Pledd om vi ligger i sofaen. Og kanskje en ekstra genser om det er veldig kaldt. På kvelden blir det veldig varmt her inne, så da stripper vi. :)

Gjest nextlife
Skrevet

Har nytt hus med vannbåret varme, så her er det alltid lunt, og jevn temperatur. Innetøy er dongeribukse og T-shirt. Går alltid barbeint inne.

Skrevet

Jeg liker ikke å ha på meg masse klær inne. Har som regel bare på meg pysjbukse/kosebukse og en topp, og aldri sokker. Men hvis jeg fryser tar jeg på meg sokker og en genser..

Men har så og si alltid pledd over meg :ler: om sommeren også.

Gjest puselabb
Skrevet

Jeg har på meg tunika/strømpebukse, topp/skjørt/strømpebukse, topp/bukse eller kosedress. Helt vanlige klær. Jeg vil ha det så varmt hjemme at jeg ikke trenger å ta på meg noe ekstra for ikke å fryse. Liker ikke å ha på meg så mye klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...