Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Hei. Jeg skjønner at dette varierer veldig, men har noen en pekepinn på hva en livsforsikring koster sånn ca i mnd? Er det ca 1000 eller er det 3000, jeg har ingen anelse. Vi er en familie på 3. Jeg er student, ferdig om 1 år og vil vel ha omtrent 350000 i inntekt. Min mann har ca 800000 i inntekt. Samlet gjeld ca 3,4 mill.
Gjest s.n Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Det avhenger hvor mye du vil forsikres... og avhenger også av alder og kjønn. Vi betaler 250 i måneden tilsammen, og da er det en gjensidig livsforsikring (jeg har forsikret ham for 800000, og han har forsikret meg for 1 mill)
Monetsium Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Jeg jobber i forsikringsbransjen, og det virker som at du har misforstått grunnlaget for beregning av hva en livsforsikring skal koste. (Mulig det er jeg som misforstår deg, altså!) Prisen på en livsforsikring har ingenting med inntekten din og/eller gjelden din å gjøre; den beregnes ut i fra hvilken sum du ønsker å bli dekket av, og en helseerklæring som du selv fyller ut. Helseerklæringen får sjelden noe utslag. Det går altså på hvor mange kroner og øre du ønsker at skal utbetales når du eventuelt måtte bli ufør (betales ut på grunnlag av uførhetsgrad) og/eller død. I og med at du nevnte dere har felles gjeld bør dere begge definitivt ha en livsforsikring som både dekker uførhet og død. Slik at den som blir sittende igjen, eller den som skal stå for hovedinntekten, ikke blir stående på "bar bakke". Merk forresten at jeg ikke nevner hvilket selskap jeg jobber for. Det viktigste for deg er å se på dekningen, like mye som prisen. Se på det som en slags økonomipakning av hvilken som helst mat. Du kan alltid velge den rimeligste pakken, men det er mulig at dekningen er mye større for bare noen kroner ekstra.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Dersom dere er samboere og ikke gift må du ta livsforsikring på ham og vice versa eller så går forsikringspengene rett inn i arveoppgjøret og ikke til den andre parten.
Supramundane Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Dersom dere er samboere og ikke gift må du ta livsforsikring på ham og vice versa eller så går forsikringspengene rett inn i arveoppgjøret og ikke til den andre parten. Det er helt riktig, og et veldig godt poeng. Dette er også veldig enkelt å ordne med en kort telefon til ditt forsikringsselskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå