Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal begynne å prøve på nyåret, og jeg lurer på om det er noe som er lurt å gjøre for å forberede prøvingen før vi setter i gang? Jeg vet at det anbefales å ta folat en måned før man begynner, ikke røyke, og redusere kaffeinntak, men er det andre ting som kan være lurt å gjøre for kropp, psyke og fruktbarhet?

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

Spise sunt og trene. Det er langt mer sannsynlig at fruktbarheten er grei enn at den ikke er det så lenge dere ikke har informasjon om det motsatte. Ville heller fokusert å være i form for svangerskapet, fødselen og barseltiden fysisk, psykisk og relasjonsmessig. Lykke til :)

Skrevet
Spise sunt og trene. Det er langt mer sannsynlig at fruktbarheten er grei enn at den ikke er det så lenge dere ikke har informasjon om det motsatte. Ville heller fokusert å være i form for svangerskapet, fødselen og barseltiden fysisk, psykisk og relasjonsmessig. Lykke til :)

Enig i det tentacle sier. Dere bør heller ikke drikke i prøveperioden, da du kan komme i skade for å drikke før du vet at du er gravid, samt jeg har hørt at også mannens alkoholinntak kan føre til midlertidig nedsatt fruktbarhet hos ham... har inntrykk av at dette helst dreier seg om dersom det er store mengder, men skal dere gjøre "alt" for å få det til å klaffe er det nok lurt for ham også å holde seg unna alkohol...

Skrevet

Takk for tips. Ingen av oss drikker mer enn ei flaske øl eller et glass vin, så alkohol er ikke noe problem (jeg dropper selvsagt alt når vi begynner prøvingen).

Men angående trening: er det noe spesielt som kan være lurt å trene? Er det for eksempel mulig å forebygge bekkenløsning med trening? Jeg har jo aldri vært gravid, så jeg aner ikke hvordan det føles på kroppen, hvor man kanskje trenger ekstra styrke e.l. Noen forslag?

Skrevet
Enig i det tentacle sier. Dere bør heller ikke drikke i prøveperioden, da du kan komme i skade for å drikke før du vet at du er gravid, samt jeg har hørt at også mannens alkoholinntak kan føre til midlertidig nedsatt fruktbarhet hos ham... har inntrykk av at dette helst dreier seg om dersom det er store mengder, men skal dere gjøre "alt" for å få det til å klaffe er det nok lurt for ham også å holde seg unna alkohol...

Du syntes ikke at dette er å dra ting litt vel langt? Tenk om prøveperioden går over 5 måneder, mener du oppriktig at man ikke skal kunne unne seg et glass rødvin i det hele tatt. Jeg kjenner jeg syntes mange beveger seg mot det rene hysteri når det gjelder prøving for tiden. Nei, jeg mener selvsagt ikke at man skal drikke når man er gravid, men det får da være måte på planlegging hos enkelte!

Skrevet
Du syntes ikke at dette er å dra ting litt vel langt? Tenk om prøveperioden går over 5 måneder, mener du oppriktig at man ikke skal kunne unne seg et glass rødvin i det hele tatt. Jeg kjenner jeg syntes mange beveger seg mot det rene hysteri når det gjelder prøving for tiden. Nei, jeg mener selvsagt ikke at man skal drikke når man er gravid, men det får da være måte på planlegging hos enkelte!

Vi kommer til å kjøre det slik at drikking (dvs det ene glasset med vin eller øl vi tar til maten) er lov under mens/like etter, mens perioden etter EL er hvit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...