Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2003 #1 Skrevet 15. april 2003 Hei. Jeg har en liten kul på lysken, rett ved underlivet. Den har vært der i godt og vel 2 uker. Først trodde jeg det var en opphovnet lympfekjertel og at den ville gå bort selv... men den har enda ikke gått bort. Begynte å tenke på om det kanskje kan være lyskebrokk?? Har noen peiling på hva det kan være? Er så urolig og bekymret til tider.. Takk for evt hjelp.. *klem*
Gjest Lea Skrevet 15. april 2003 #2 Skrevet 15. april 2003 Lyskebrokk kan være ganske smertefullt. Ganske sjelden hos kvinner, men jeg kjenner flere som har hatt det. Legen vil se hva det er med en gang om det er lyskebrokk. Ta en tur til legen og få det sjekket. Det KAN oppstå komplikasjoner om det går for lang tid. Operasjonen er ganske enkel og er unnagjort på kort tid. Men du kan risikere lang kø før du får operert den, om det ikke er kritisk.
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2003 #3 Skrevet 16. april 2003 okei.. har bestillt legetime rett over påske.. hvorfor får man lyskebrokk? Hvilke komplikasjoner er det snakk om? Er det for lenge å vente til over påske med å få det sjekket? Det gjør ikke noe vondt, kjenner bare en liten kul når jeg tar på. Takk hvis noen vet dette og har tid til å svare
Gjest Lea Skrevet 16. april 2003 #4 Skrevet 16. april 2003 Det kan være flere grunner til lyskebrokk. Ofte får man det ved tunge løft e.l. En del av tarmen dyttes så gjennom muskelvevet i magen tror jeg. Det er altså en svakhet i muskelvevet på magen som gjør at tarmen finner en slags vei ut. Er ingen ekspert altså, men jeg har forsket litt for en venninne som fikk brokk. Min venninne var hos legen flere ganger, men fikk beskjed om at det ikke var farlig, så lenge det ikke gjorde mer vondt. Tror ikke at det er noen fare med å vente til over påske. Men unngå å løfte tungt o.l.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå