Gå til innhold

SATS eller 3T?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å melde meg inn på et treningssenter her i Trondheim, men skal jeg velge sats eller 3T?

Jeg har tenkt å trene et par ganger i uken, er ikke veldig aktiv men trenger å komme meg i bedre form og ta av noen kilo. Kommer sannsynligvis til å trene mest for meg selv, men greit å vite noe om hvordan gruppetreningstimene er også!

Prisen går jeg utfra er omtrent det samme (om en er medlem på ett sats-senter og ikke har den typen medlemsskap som gjelder på flere senter)?

Tenker også på hva slags folk som går på de ulike sentrene - jeg trives best når fokus ligger på å komme i form framfor å trene for å se best mulig ut og bygge størst mulig muskler.

Håper noen har erfaringer og råd å komme med!

Skrevet

Hvordan ligger sentrene i forhold til hjem/jobb/skole? Veldig kjekt med et senter som ligger sentralt til i forhold til hvor du ferdes mest.

Fordelen med 3T er at du kan trene på alle sentrene med et vanlig medlemsskap - SATS krever vel dyrere medlemsskap for å få den fleksibiliteten?

Skrevet

Selv trener jeg på 3T og er veldig fornøyd der. :jepp: Men jeg har ingen som helst erfaring med SATS, da...

På 3T har du tilgang til et variert treningstilbud på mange senter. Du finner garantert noe du liker å finne på, enten det er aerobic, spinning, styrkeløft i sal, yoga, svømming, squash, egentrening i kondisjons- og styrkesal etc. Du får god veiledning fra de ansatte, og særlig de i kondisjons- og styrkesalen vet hva de snakker om, siden de stort sett har utdannelse i enten idrett eller fysioterapi. :jepp:

Og på 3T glir du virkelig inn i mengden hvis du ønsker å komme i form og ta av noen kilo. Jeg var nemlig lenge bekymret for at jeg ikke var "sprek nok" eller "flink nok" til å trene der uten å bli flau, men det var virkelig ingen grunn til bekymring... :fnise: Jeg stortrives og synes de har et utrolig bra tilbud! :jepp:

Skrevet

jeg har bare erfaring fra sats, og er veldig fornøyd der.

jeg ville også sett på beliggenheten, det er svært viktig for å holde koken. når det gjelder gruppetimer som aerobic og styrke, tror jeg det er ett fett hva du velger. tror begge holder et bra nivå.

det samme med egentrening.

det som er kjekt med 3t er jo litt flere muligheter, f eks squash og svømming.

på sats er det alle slags folk, og anbefales absolutt. hvis du er student betaler du under 400 kr og kan trene på alle sentrene i byen.

Skrevet

Jeg går på 3t, og anbefaler det absolutt. Jeg er ganske sær når det gjelder hvilke timer jeg liker, og bruker derfor aktivt i alle fall tre ulike senter (liker danseklasser med mye koreografi). Dessuten synes jeg det er supert å svømme på Rosten innimellom.

Men som de andre sier - jeg tror beliggenhet er det viktigste parameteret.

Skrevet

Jeg har vært medlem både på sats og 3t, og anbefaler definitivt sistnevnte! 3t har et mye bedre og variert tilbud, og du trenger ikke være redd for ikke å passe inn.. alle slags folk som trener der

Skrevet

Hvis du er student, så er NTNUI et glimrende alternativ for den svært så nette sum av 550 kr i året.

Skrevet

Tusen takk for alle svar!!

(Særlig takk til *Tausa* for oppmuntrende kommentar om å gli inn i mengden av "slankere" på 3T! Jeg gruer meg også til å begynne et sted - kjenner ikke noen her i byen og er redd for å være i for dårlig form. Da er det vel håp for meg også :jepp: )

Jeg bor på Lademoen, har ikke bil og tenkte derfor å trene i sentrum. Tenker også på 3T Pirbadet - synes det ser så fint ut der :) Noen som har erfaring med dette senteret?

Skrevet

Hvis du bor på Lademoen ville jeg nok valgt 3T - du har dem både i sentrum, på Pirbadet og på Leangen innen veldig grei distanse for deg da!

Skrevet

Dersom du ønsker noe som er i nærheten, og er villig til å velge noe annet enn SATS og 3T er jo kanskje det nye senteret til Elixia på Lade et alternativ? Helt nyåpent, så det er ikke så mange medlemmer enda, slik at det alltid er relativt god plass. I tillegg til er lokalet kjempefint, og det er spa-tilbud der.

Skrevet

Jeg trener på 3T Midtbyn, og stortrives der! :) Er veldig hyggelige folk som jobber der, til og med vaskedama hilser! ;) Du trenger ikke å være redd for at du ikke passer inn, her finnes det mange forskjellige kroppsformer og vektklasser! ;)

Har ikke vært på Pirbadet enda, men jeg skal manne meg opp etter jul og bestille barnepass der... :)

Skrevet

Elixia har visst et "tilbud" nå der du kan trene på begge sentrene her i byen for 539,-/mnd, men jeg synes det er for dyrt... Jeg trenger bare et "vanlig" treningssenter :)

Tror jeg satser på 3T! Så håper jeg de kjører igang med innmeldingstilbudet sitt igjen i januar - gidder ikke betale 800kr for innmelding hvis ikke jeg MÅ :ler:

Skrevet

Sjekk med arbeidsgiveren din om de har noen avtaler. Arbeidsgiveren min har avtaler med flere kjeder der vi får en del rabatt og gjerne fri/redusert innmelding!

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har vært medlem på både SATS midtbyen og 3T. Jeg synes definitivt 3T var best! SATS midtbyen et litt kjipt senter fordi det er så lite og kronglete - det er litt mørkt i noen av salene. Dessuten synes jeg instruktørene på 3T var så hyggelige - og utrolig inspirerende.

Når det gjelder timeutvalg er det nesten likt vil jeg tro. 3T har noen timer SATS ikke har og omvendt. Men når det er sagt synes jeg faktisk at timene på 3T var bedre. Jeg tror de gir instruktørene mer frihet til å sette sammen timene selv der - med det resultat at der er veldig variert musikk og trinn! (hvis du skal på timer med instruktører da..) SATS sine timer blir i mye større grad satt sammen på nasjonalt nivå - for at du skal kunne få samme trening på ulike sentre og får å veilede instruktørene slik at timene blir korrekt sammensatt. Jeg foretrakk 3T da jeg legger veldig stor vekt på å ha det gøy under trening..

Enda et bonus med 3T er selvfølgelig de herlige timene på Pirbadet! Det er som oftest litt eldre damer som er på de timene, men det gjør jo ikke så mye :)

Håper du blir fornøyd uansett hva du velger!

Gjest Gjest_Lille meg_*
Skrevet

Hei!

3T pirbadet er definitivt et veldig herlig sted å trene! Hyggelige ansatte, fine lokaler og diversitet av både treningsopplegg og folk som trener der. Det er jo badetimer også! Forøvrig vil jeg annbefale barnepassen på Pirbadet veldig. Mange hyggelige ansatte som vet hva de holder på med. DE skifter bleier og har et fint lokale med mye leker.

Skrevet

Anbefaler 3T på grunn av:

- Bedre musikk (passe volum, balansert stil og ikke dominerende og for høyt)

- Bedre og penere lokaler!

- Bedre interiør og design/farger

- Bedre gulv

- Finere apparater

- Store speil på vegger og i tak

- Bra temperatur og ventilasjon

- Jeg føler meg mye bedre på 3T når jeg trener enn på "kalde" SATS

Skrevet
Anbefaler 3T på grunn av:

- Bedre musikk (passe volum, balansert stil og ikke dominerende og for høyt)

- Bedre og penere lokaler!

- Bedre interiør og design/farger

- Bedre gulv

- Finere apparater

- Store speil på vegger og i tak

- Bra temperatur og ventilasjon

- Jeg føler meg mye bedre på 3T når jeg trener enn på "kalde" SATS

anbefaler SATS.

men nå har jeg aldri vært borti 3T da...

men min erfaring der er kjempebra.. hyggelige ansatte, fine lokaler der jeg trener ihvertfall, veldig gode instruktører.

Gjest Golden Girl
Skrevet

Finnes Elixia i Trondheim? Da anbefaler jeg det i hvert fall sterkt!

• 9 måneder senere...
Gjest Gjest_Sandra_*
Skrevet

Nå har jeg aldri vært på 3T eller sats her i trondheim, men jeg vil absolutt anbefale Elixia på Lade! De har utrolig freshe lokaler, med spa-område og helt nye apparater. Og massevis av ulike gruppetimer. Og de ansatte der er utrolig hyggelige, alle smiler og hilser og slår av en prat! Sånn var det ikke på det senteret der jeg trente tidligere.

Dessuten får du timer med personlig trener helt gratis når du melder deg inn sånn at du kan komme igang med et treningsopplegg som de lager til deg.

Synes senteret er verdt en femtilapp mer i måneden enn 3t!!

Men det er litt synd at det bare er elixia på lade og på fossegrenda da. Håper de åpner flere sentre etterhvert!

Gjest Elisa H
Skrevet

Jeg har trent på sats i midtbyen tidligere, men trener nå på High Energy som liker overfor gaten for samfundet. Liker det mye bedre. Det er et veldig laidback treningssenter, de som går dit går for å trene, man trenger ikke sminke seg først med andre ord. Bare hyggelge mennesker der, både de som trener og de som jobber der. Jeg føler meg hjemme der iallefall! Dessuten er det ganske billig iforhold til sats og 3t.

Alle får 3 gratis prøvetimer så da kan man jo teste ut litt forskjellig. websiden er www.highenergytrondheim.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...