Gjest Gjest_Emilie_* Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Hei! Jeg og kjæresten min har veldig lyst på hund, men jeg er bare 19 og han er21. Jeg er veldig vant med hunder, og det er han og forsåvidt. Tror dere vi har en sjans til å få kjøpt hund? Blir veldig glad for svar!
Amalie_85 Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Alle kan vel kjøpe hund, er bare ikke alle som burde ha en hund. Er dere klare for oppgaven så ser jeg ikke noe problem! Er dere vant til hunder så vet vel begge hva dere går til
mamut75 Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Var på ca samme alder da jeg selv kjøpte hund , så lenge dere er klar over at hund=ansvar betyr ikke alder så mye - syntes nå jeg da .
Gjest Gjest_Emilie_* Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Alle kan vel kjøpe hund, er bare ikke alle som burde ha en hund. Er dere klare for oppgaven så ser jeg ikke noe problem! Er dere vant til hunder så vet vel begge hva dere går til Hund betyr nesten alt for meg. Kan liksom ikke se for meg å bo et sted uten hund.. Håper bare oppdretterne skjønner hvor mye det betyr for oss...
Frey Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 (endret) Hvis man har råd og vil forsake festing og artigheter sammen så er studietiden en fin tid å skaffe seg hund på egentlig. Jeg er selv student i år og får hund nr 2 i hus på nyåret. Men alle er vel ikke like heldige som meg som har forelesere og medstudenter som aksepterer at jeg tar med valpen i noen uker til jeg får den alenetrent, så da må dere bytte på i forhold til forelesninger evt anskaffe den i ferien. Noen spørsmål dere bør kunne svare ja på før dere anskaffer hund er likevel i mine øyne dette: * Er du forberedt på å forsake fest og artigheter fordi du må hjem til bikkja? * Er du sikker på at du ikke ønsker å ta deler av studiene utenlands? * Har du en tusenlapp ++ i måneden og avse til hunden (for, forsikringer, uforusette utgifter mm)? * Er du forberedt på å bruke minst to timer av dagen hver dag på hunden? * Har du de 10-12 000 kronene det koster å anskaffe hunden? Tenk også nøye igjennom hvor mye tid dere kan bruke på hunden i forhold til hva de forskjellige rasene krever. Hva med pelsstell osv. Rasevelgeren på canis kan hjelpe dere litt på vei. Lykke til Edit: nå har ikke jeg hatt noen kull enda, men det blir kanskje med tiden. Jeg vil da også legge vekt på om valpekjøperen har satt seg godt inn i alle aspekter ved rasen: mosjonsnivå, pelsstell, gemytt osv. Valpekjøpere som vil bruke hunden aktivt og har gjort et gjennomtenkt valg annet enn "den er så søt" stiller fremst i køen. Lær dere mye om rasen og still gode og gjennomtenkte spørsmål til oppdretter så blir dere oppfattet som seriøse. Spør også alltid om å få hilse på foreldredyrene Endret 3. desember 2007 av Frey
Gjest Gjest_Emilie_* Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 takk for svar! Vi ønsker oss en staffordshire bull terrier. Jeg har bodd sammen med ei flatcoated retriever tispe i seks år nå, så jeg vet hva som skal til når man har en hund. For meg betyr hund mye mer enn festing og reising, så jeg er veldig villig til å ofre det. Og studie i utlandet vet vi at vi ikke skal.
Frey Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Staffer er flotte hunder, men de krever også langt mer av dere som eiere enn en flat gjør. Dette fordi staffer ikke er langt unna forbudslisten og blir ansett som skumle av folk på gata. Dere må ha full kontroll på bikkja ganske enkelt. Dere må takle folks uvitenhet om at dette er hunder som spiser barn, og terskelen for å klage en slik hund inn til politiet er langt lavere enn med mange andre raser. Anbefaler dere å gå valpekurs, grunnkurs og apellmerkekurs. Ha info om slikt klart i tilfelle det blir snakk om dette fra oppdretters side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå