treningsjenta Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Har nyeste word på engelsk og her er det ikke lett å forstå noe. Jeg skal sette inn tall overskrift, samtidig som det oppdateres i innholdsfortegnelsen. Men hvordan i all verden? Har fått ned en første overskrift og tall nr 1 men så skal jeg jo ha underoverskifter 1.2 1.2.3 osv...Men hvordan oppdaterer man innholdsfortegnelsen når man skriver inn overskrifter i teksten underveis?
Cidric Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Nå har ikke jeg prøvd Word 2007 mye ennå, men regner med det er omtrent det samme som 2003. Velg konsekvent 'Heading 1', 'Heading 2', 'Heading 3' osv. som stil for overskriftene. Marker en av overskriftene med muspekeren, og gå til 'Bullets and Numbering' på format-menyen. På taben 'Outline Numbered' finner du den stilen du er ute etter. Velg den, og vips brukes den i alle overskrifter. En innholdsfortegnelse som lar seg oppdatere legger du inn fra menyen Insert. Insert->Reference->Index and Tables, og så Table of Contents. Når innholdsfortegnelsen vel er på plass oppdaterer du den enkelt ved å høyreklikke en eller annen plass i den og velge 'Update Field' og så 'Update Entire table'.
treningsjenta Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2007 takk men jeg synes det er vanskelig å treffe på riktig heading. alt ettersom jeg skal ha 1 1.1 1.1.2 1.2 2 må sitte å gjette meg til hele tiden. en ting jeg la merke til var at sidetallene ikke stemmer overens med det som står på innholdsfortegnlsen.. Hvorfor i all verden er det slikt?
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 1= heading 1 1.1 = heading 2 1.1.1 = heading 3 Sidetallene kan du oppdatere senere ved å klikke på innholdsfortegnelsen og så oppdatere dem (jeg glemmer alltid om det er høyre- eller venstreklikk, men når du prøver, kommer det opp en liten meny hvor du kan velge oppdatere hele (da oppdateres også eventuelle endringer du har gjort i overskriften) eller bare sidetallene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå