Gå til innhold

Romantisk middag. forslag?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Katerina_*
Skrevet

Hei,

På fredag skal jeg lage middag til en jeg har datet en stund. Er ikke så veldig god til å lage mat, men ønsker selvsagt å imponere ham. Har dere noen gode forslag til middag og dessert, som ikke tar så altfor lang til, og hvor vanskelighetsgraden er lav? Han er forresten vegetarianer, men spiser fisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg er avtroppende vegetarianer selv, har jeg følgende velutprøvde forslag:

Del ulike rotfrukter i omtrent like store biter. Bruk for eksempel kålrot, gulrot og potet. Hell over rikelig med olje og salt, pepper og timian/oregano/rosmarin. Sett lavt i ovnen på 250 grader i 45 min til 1 time (stikk med gaffel for å kjenne om de er ferdige). Rør om underveis så de ikke blir brent.

Sammen med dette pleier jeg å lage en salat av følgende:

- Ruccula

- Soltørkede tomater eller cherrytomater

- sorte oliven

- Grillet paprika:

Paprika deles i 4 deler (så flate som mulig), og frøene fjernes. Legg dem under grillen til de er helt sorte i skallet. Det skal lukte svidd =) Putt de deretter i en skål og legg en tallerken over. Kondensen fra dette gjør det enklere å ta av skallet. Etter 5-10 minutter er de kjølt nok til å håndteres. Gni/trekk skallet av og del i biter.

I stedet for grillet paprika kan du ha avocado i salaten.

Til dette serverer jeg fetaost i store stykker, og følgende dressing til å ha på osten og salaten:

- Extra virgin olivenolje

- honning etter smak

- hassel- eller valnøtter knust i mindre biter

Varm honningen 5-10 sekunder i mikroen - dette går fort. Hvis du ikke har mikro, kan du koke opp vann og sette boksen ned i vannet et lite øyeblikk. Når honningen er myk/flytende, røres den sammen med olivenoljen og nøttene.

Tata-- folk blir superimponert over denne middagen, og den er samtidig veldig enkel. Men det er det ingen som tror!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...