Gå til innhold

Demonstrasjon mot forslag til Lov om hundehold - 23. april 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

NOAH (for Dyrs Rettigheter) vil i samarbeid med Hagan Hundeskole og Canis arrangere en demonstrasjon mot forslaget til Lov om Hundehold (Hundeloven) den 23. april, kl. 16:30. Oppmøtested er Jernbanetorget i Oslo. Mer info finner du her: http://www.noahonline.org/hundeloven/.

Intensjonen om å samle hunderelaterte lover i en lov, samt intensjon om å forhindre problematisk eller farlig hundehold har vært imøtesett med glede hos Dyrebeskyttelsen Norge. Forslag til lov om hundehold har i så måte gode intensjoner, men inneholder dessverre så grove feil og mangler i forhold til lovens intensjon, at Dyrebeskyttelsen Norge har sett seg nødt til å henstille justiskomiteen om at forslaget returneres til departementet for videre behandling og konsekvensanalyse.

Ikke bare vil lovforslaget føre til økt antall avlivning av friske, normale hunder, men forslaget er også egnet til å skape en negativ holdning til kjæledyr generelt og hunder spesielt. Som forebygging av problematisk hundehold er forslaget, stikk i strid med lovens intensjon, egnet til å hindre eller skremme ansvarlige hundeeiere fra å sosialisere sine hunder til omgivelsene (av frykt for uhell og påfølgende avlivning), som i neste omgang vil skape utrygge og potensielt farlige hunder - helt uavhengig av rase. Dette er ingen tjent med. Vi oppfordrer alle på det sterkeste om å lese Dyrebeskyttelsen Norges høringssvar til Lov om Hundehold som dere finner her: http://www.dyrebeskyttelsen.no/hoeringssva...hundehold.shtml (1)

Husk: «Hundeloven» kan ramme alle hunder: Både tilfeldige uhell, mangel på stamtavle og ordensregel-glipp fra eiers side, kan gi dødsstraff for hunden. Din hund kan bli den neste. (2)

(1) Kilde: Dyrebeskyttelsen Norge

(2) Kilde: NOAH

Deler av innlegget er slettet.

Vi minner om våre regler på KG:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/vewitopic.php?t=28876

Det er ikke tillatt å bruke diskusjonsforumet for å samle inn veldedighetsgaver og-eller underskrifter. Det er heller ikke tillatt å samle inn e-postadresser på sidene for utsending av reklame, kjedebrev, pyramidespill, veldedige innsamlinger o.l

Moderator Litago

Videoannonse
Annonse
Skrevet

håper mange stiller !!!!!!!!!! Bor for langt unna selv ..men dette brenner jeg for ...skulle gjerne deltatt ...!!

Skrevet

Der skulle jeg gjerne vært og, :wink:

men jobber til 21.30 :evil: :evil:

Synes det er og ta litt vel hardt i at alle hunder i en rase skal avlives,

fordi den lingner på en annen hunderase. :cry:

Og dette skal de gjøre før 2004,

hva tenker de på??? :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

HADDE MØTT JEG! MEN JEG BOR FOR LANGT UNNA JEG OSGÅ!

Håper dere får frem et poeng mange ikke har tenkt på i denne saken til nå:Mange kommer til å bruke denne hundeloven i nabofeider og krangler.

Om bikkja til naboen er til minste bry på noen som helst måte kommer enhver tilnærmelse mot mennesker fra dette dyret til å oppfattes som truende osv......

Flott at dere står på.Er uenig med NOAH på veldig mange områder men dette var bra.

Skrevet

Flott at dere står på.Er uenig med NOAH på veldig mange områder men dette var bra.

Jeg også er uenig i mange punkter, men vi har tross alt et felles mål, og det er å ivareta dyrenes rettigheter, for det klarer de ikke selv.

Skrevet

Bra innlegg,Care. jeg skulle gjerne vært der selv, men er for langt unna. Håper mange møter opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...