Gå til innhold

Hersketeknikker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fra feministisk hold har det altid vært hevdet at hersketeknikker er noe menn er enebrukere av mens kvinner altid er ofre for. Berit Åa som har fått æren for å innføre begrepet hersketeknikker mener fortsatt at det er tilfellet. Utrolig men sant.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_katie_*
Skrevet

Jeg har også sett misbruk av herskterteknikker på KG. Særlig gjelder dette hvis noen sier de føler at diskusjonen har stagnert og at de derfor ikke vil delta i diskusjonen mer. Da bruker de enten herskerteknikk, eller så har de gått tom for argumenter! sistnevnte er jo også en herskerteknikk.

Ellers så synes jeg at tråden om idrettsutøvere og alkohol viser mange fiffige herskerteknikker fra TS side.

Gjest Gjest_katie_*
Skrevet

Jeg må legge til en herskerteknikk som jeg blir litt matt av.

Det er herskerteknikken hvor det plutselig ikke er gyldig det som en debatant sier før hun klarer å fremvise "forskning" som viser sannhetsgehalten i det hun eller han skriver.

Og motsatt, de som kommer med forskningsresultater og forventer at det er sannheten med stor S, bare fordi det er blitt forsket på. Jaja sier nå jeg. Med litt innsats, så kunne jeg antakelig finnet semiseriøse forskningsartikler på at jorden er flat.

Jeg leser av og til innlegg hvor forskning som jeg holder på med blir sitert som slagkraftige argumenter mot/for et eller annet. Det er påfallende hvor mye feiltolkninger folk har. Det er som å lese forskningsnytt på VG, en får stadig ny kunnskap :ler:

Gjest =tentacle=
Skrevet
Jeg har også sett misbruk av herskterteknikker på KG. Særlig gjelder dette hvis noen sier de føler at diskusjonen har stagnert og at de derfor ikke vil delta i diskusjonen mer. Da bruker de enten herskerteknikk, eller så har de gått tom for argumenter! sistnevnte er jo også en herskerteknikk.

Den som først går lei av en diskusjon er herskesyk per def? Husk at debatter gjentar seg, og debattanter som er her mye kjenner hverandres argumenter fra før i mange saker. Oppgulp blir kjedelig, både ens eget og andres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...