Gå til innhold

Hva er du redd for ? fobier

Jeg har en fobi for / er redd for :  

1. 1. Jeg har en fobi for / er redd for :

• Edderkopper, Insekter, veps osv
      20
    • Leger / sykehus - Tannleger
      5
    • Mørke ( mørkredd)
      4
    • Heiser, rulletrapper, høydeskrekk generellt
      4
    • Å ringe eller ta telefonen
      3
    • Å reise med fly,båt,tog,buss osv....
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet

Liker ikke leger og tannleger. Er heller ikke så begeistret for bittesmå, trange rom hvor det ikke finnes åpninger noe sted.

Ellers ser jeg at veeeldig mange har edderkopp-fobi. Jeg elsker edderkopper...bare for å ha nevnt det !

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Mer sånn på toppen av world trade senter-høydeskrekk. *grøss*

er det så høyt oppe der da, for tida? Huff, stygt sagt av meg?

Men altså, selv krysset jeg av for dette med edderkopper og vepser, for dette er det som ødelegger denne årstiden for meg. Jeg er redd edderkopper, og takler ikke veps.

Forøvrig liker jeg ikke å ringe heller, men har vennet meg til det. Må bare forbedrede meg, vite hva jeg skal si, og ha alt på en lapp når jeg bestiller legetime og sånn. Liker det ikke, men pappa har i mange, mange år vært streng på at jeg skulle gjøre det selv, så jeg har lært meg å takle det. Høyde har jeg ikke noe problem med, og ikke heiser eller sånt heller. Ingen problemer med å fly (langt heller det enn buss, for timesvis på buss er KJEDELIG DET!)

Stortrives ikke hos legen/gynekolog nei, men er ikke redd dem på noen måte. Tannlegen har trukket så mange tenner på meg at dem er jeg ikke redd i det hele tatt, men fortsatt ikke begeistret for å ringe og bestille time....

Edderkopper og VEPS er likevel det mest plagsomme, uten tvil!

Gjest Duchess
Skrevet

Jeg har høydeskrekk, mørkeredd, tannlegeskrekk, sprøyteskrekk & slangeskrekk.

Skrevet

Jeg møter aldri opp hos tannlegen uten en massiv dose dop innabords.

Reptiler, insekter og edderfanter har jeg et godt forhold til. Særlig øgler.

Skrevet

Ehm.. Hvordan skal man få stemt her, da? Det er jo mulig å bare stemme på en av alternativene, jo... Og jeg som kunne stemt på de fleste, da, gitt! :lol: Jeg er livredd for mørket, jeg er redd for insekter, edderkopper og alle mulige slike kryp, jeg har tannlegeskrekk, jeg har skrekk for det aller meste, jeg... :oops: Ja,ja... Jeg svarte bare på den første, jeg, for jeg kan liksom ikke "rangere" etter hva jeg er mest redd for osv... Er jeg redd så er jeg redd.... :lol:

Jeg virker vel som den pysa nå, da, - men det er kanskje fordi jeg faktisk er det også... hehe.... :ler:

Lillian

Skrevet

Jeg er utrygg på alle dyr som har en størrelse som er over nivå "Katt", og generellt alle dyr som ikke er tamme. Jeg liker ikke å få edderkopper i trynet, men det er vel mer en frykt som er en del av urdelen av meg....den som sier til selv et barn uten erfaring at man bør holde seg borte fra slanger.

Hvis vi skal ta for oss fobier.....

Vel.

jeg har to ganske sterke.

Dans. Jeg kan ta en sen en, men i samme øyeblikk som rytmisk utfoldelse kreves, blir jeg livredd. Dette er selvfølgelig ganske greit å hanskes med....man hiver seg kort og godt ikke ut på dansegulvet når det blir spillt samba. Dog er det jo slik at man av og til blir møtt med

"Skal vi danse?"

"Nei....vet du....jeg beklager....men jeg kan ikke.....jeg rett og slett tør ikke....err....mmmmmm......."

Og da.......skjer ofte følgende..vedkommende pike gir seg ikke, og legger press på det. Det skal ikke så mye til før jeg blir nesten gråtkvalt panisk i slike tilfeller.

Vær så snill....ikke si...

"Men det gjør ingenting! Jeg kan lære deg, jeg" :cry: Det høres nesten tåpelig ut....men kjøres den for lenge....da kan jeg få helt hetta, og bli panisk.....

Jeg har naturlig rytmesans, men min fobi består i at jeg ikke tør å ta den ut. Dette er ett av to områder hvor jeg kort og godt ikke makter å slippe meg løs.

Vær så snill.....ikke tving meg med på allsang, heller. Tanken på et brennende bål er fin, men tanken på å kombinere det med timevis med "kumbaja", får meg nesten på gråten........ :cry:

ellers har jeg jo et normalt forhold til det å slippe meg løs....mestrer alt, utenom rytmisk krevende dans, og allsang. En kombinasjon av dette vil bety den sikre og smertefulle død for meg......en nevrotisk jackpot..... :hoho:

Milo

Gjest Embla s
Skrevet

er det så høyt oppe der da, for tida? Huff, stygt sagt av meg?

Litt galgenhumor må man ha!

Jeg er kjemperedd for innbrudstyver. (det har hendt jeg har sovet med biffkniv eller hammer under hodeputen. just in case :roll: ) Også er jeg redd for å treffe på irrasjonelle mennesker som gjør irrasjonelle ting. Er kjempeallergisk mot bier, så jeg burde hatt fobi mot dem.. Også er jeg redd spøkelser når det er mørkt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...