Gå til innhold

Hva er du redd for ? fobier

Jeg har en fobi for / er redd for :  

1. 1. Jeg har en fobi for / er redd for :

• Edderkopper, Insekter, veps osv
      20
    • Leger / sykehus - Tannleger
      5
    • Mørke ( mørkredd)
      4
    • Heiser, rulletrapper, høydeskrekk generellt
      4
    • Å ringe eller ta telefonen
      3
    • Å reise med fly,båt,tog,buss osv....
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en annen tråd om fobier - så virker det som om det er en del fobier som går igjen. Derfor vil jeg nå starte en liten "undersøkelse" for å se hvilke som er mest utbredt. (Man kan vel også kalle det å være redd for ....eller panikk for ..*ler*...iallefall noe man misliker sterkt og som går sterkt innpå en ).Håper så mange som mulig svarer.....For ...har man en fobi ...så er det godt tenke på at man ikke er alene om det ..... :wink:

Skal vi se hvilke alternativer jeg skal ta med da ....hm ......*gruble*.....

måtte ta vekk en del alternativer - for det ble for mange :o

søren og ...har jo tatt bort halvparten av alternativene nå ....må flere bort så blir det ingen avsteming .....hva skjer????? :o

Videoannonse
Annonse
Gjest Étoile
Skrevet

Mørkredd kommer på førsteplass... hater å gå alene hjem om natta, og synes ikke det er sånn uten videre kult å være alene hjemme om natta heller... Tannleger og gynekologer kommer på en god andreplass. Ellers så anser jeg meg selv for ikke å være så fryktelig lettskremt.

Skrevet

Jeg er aldri redd for noe!!!!!! :D

Utenom:edderkopper, æsj alle småkryp er ekle!

og sprøyter AUUU det liker jeg ikke,får panikk av det :evil:

Skrevet

Jeg har en ekstrem høydeskrekk...

Ikke akkurat en fobi, men ikke så kult heller.

Ellers så hater jeg edderkopper og andre ekle småkryp...

Vil helst at sambo skal kverke de (han flytter de foressten bare ut uten å kverke de...), men kan gjøre det selv hvis jeg er alene og ...

Han er derimot redd veps, så der er det jeg som er den modige. :P

Liker heller ikke å gå til lege, men kan ikke akkurat kalle det heller en fobi.

Utenom det, hater jeg å være alene hjemme i tordenvær og orkan, og å gå alene på mørklagte steder uten ett eneste gatelys... :-?

Skrevet

kan man bare stemme på en ting??????? :o

ok - jeg har panikken for edderkopper og andre kryp .....*grøsse*

og leger og tannleger ...nåler ...au .... :o

liker ikke høyder ...... :oops:

liker ikke å ringe ...ok å ta telefonen - men ikke å ringe ... :oops:

Å være ute i mørket ....... :oops:

eh ..og ikkeno mer altså :sjarmor: .....eh ..... :oops: ..........tror ikke jeg vil si mere jeg ........virker vel som en pyse da :ler:

Skrevet

Edderkopper og tannleger. :o

Edderkopper fordi man ikke se dem i øynene og tannleger....., vel... nesten samme grunn!!!

:briller:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg HATER å ringe til folk jeg ikke kjenner...Det er kanskje ingen fobi, men veldig slitsomt likevel - det er så få som har forståelse for dette. "Det er vel ikke farlig å ringe, vel??!HAHAHA!" Nei, jeg vet jo at det ikke er farlig (!?) men jeg takler det bare ikke...Blir nervøs, skjelver i stemmen, glemmer hva jeg skal si og diverse annet som jeg godt kan være foruten...

I tillegg vil jeg ikke fly. Vet ikke om jeg har flyskrekk, men jeg er så OVERBEVIST om at det flyet jeg setter meg inn i kommer til å styrte - og det vil jeg jo helst ikke da... :( Vet jo også at det er miniminimal sjanse for at det skal skje, men FRYKTEN er der likevel...

Skrevet

Småkryp er ekle ting... Edderkopper som kravler på veggen ved siden av senga om morgenen når jeg våkner *grøsse* men det er en god måte å komme seg raskt opp på da :ler:

Ellers så er jeg litt redd for heiser... Tenk hvis de stopper midt mellom to etasjer! Har klaustrofobi tror jeg... Liker ikke trange rom og det å bli innestengt i et mørkt, trangt skap. Da friker jeg ut! Hjelp..

Og når jeg er hjemme alene og "hører" masse rare lyder nedenfra når jeg ligger oppe og skal sove. Innbiller meg veldig lett at det er noen i huset som skal ta meg.. :ler:

Hm.. Trodde ikke jeg var så lettskremt egentlig... Men nå ser jeg at jeg er jo faktisk litt redd for ting allikevel.. Jaja..

Tøff på utsiden :kul:

Litt småredd *redd for uvesentlige ting* på innsiden :o

Skrevet

Edderkopper, småkryp og tannleger.....

*grøsse* :cry: :cry: :cry:

Skrevet

Edderkopper er dem store skrekken. det er mange andre småkryp som også er ekle, men tror edderkoppen er værst for meg.

Skrevet

Mørkredd, edderkopper og hater å ringe fremmede

Skrevet

Er ikke noe videre begeistret for edderkopper, nei..

Skrevet

Å bli innestengt, f.eks. om ei dør går i vranglås! DA friker jeg ut. Ellers har jeg ingen fobier/redsler jeg vet om..... :-?

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg vet at jeg svarte på den andre fobitråden, men jeg svarer på denne også jeg. :D Jeg er fortsatt redd for å ringe... Hvis jeg hadde vært litt tøffere, hadde jeg ringt en viss person og bedt henne holde seg langt f**n unna kjærsten min. *knurre* :evil: :cry: Er det en fobi, tror dere? Frykt for jenter som er penere og hyggeligere enn deg selv? :ler:

Skrevet

Er ikke så veldig glad i leger som driver å roter sprøyter i meg, eller tannleger som driver å roter og lusker rundt i munnen min ... :-?

Edderkopper er søte, da! Ikke sånne husedderkopper, men sånne andre edderkopper generelt. :) *savne sin forrige*

Gjest Tristessa
Skrevet

O, ja, Virvel, den fobien har blant annet jeg!

Skrevet

Jeg krysset av for høydeskrekk, selv om det ikke er så ille at jeg ikke tar rulletrapper. Det er mer sånn at jeg blir svimmel når jeg står på en balkong i tredje/fjerde etasje og oppover og kikker rett ned i bakken. Det jeg imidlertid sliter mer med er at jeg har dybdeskrekk; dvs at jeg ikke tør å bade/svømme dersom jeg ikke kan sette ned føttene i bakken. :cry: Dette ford jeg holdt på å drukne som 7-åring.

Skrevet

Krysset av for heiser,selvom det er bare heisdørene jeg har skrekken for.

Også har jeg litt høydeskrekk da. Ikke sånn gardintrapp-høydeskrekk.

Mer sånn på toppen av world trade senter-høydeskrekk. *grøss*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...