Gå til innhold

Utroskap- fortelle eller ikke

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestegjest
Skrevet

Hva mener dere? Er det alltid best å stå fram.

Eller er det kanskje sånn at det man ikke vet har man ikke vondt av?

Jeg tror jeg ville valgt det siste hvis jeg var den som satt hjemme..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva mener dere? Er det alltid best å stå fram.

Eller er det kanskje sånn at det man ikke vet har man ikke vondt av?

Jeg tror jeg ville valgt det siste hvis jeg var den som satt hjemme..

jeg tror det kommer veldig an på hvilken type person partneren er. i mitt tilfeller betyr utroskap det samme som å bli kastet på dør både for meg eller kjæresten.

Det er også viktig mener jeg at man har sånt klart på forhånd. et forhold trenger spilleregler.

jeg har i tidligere forhold vært litt åpen for forandringer en gang i blandt. og det har bare ført med seg dårlig stemning. selv om jeg ikke fortalte det, eller ikke. det er ikke bare loyaliteten ovenfr partneren man må tenke på men også ovenfor seg selv.

Skrevet

Jeg vil vite det. Enten det kommer fra han jeg evt. er sammen med eller fra andre. Jeg liker å kunne velge hva slags menneske jeg er sammen med og gir av meg selv til - og det skal IKKE være et menneske som bedrar meg. :nei:

Da er det finito finale fra min side.

Skrevet

Jeg hadde villet vite det, enig med deg over.

Skrevet

Jeg hadde også villet vite.

Da er avgjørelsen opp til meg om jeg kan leve med en partner som har vært utro, eller om det blir for tøft å fortsette.

Jeg hadde ikke likt at min framtid skal avgjøres av en person som så tydelig kun tenker på sitt eget. (Hadde han tenkt på mitt beste hadde han ikke vært utro).

Skrevet

Jeg ville ha visst det.

Jeg er ikke interessert i å være sammen med en mann som ikke setter meg først i prioritetslisten sin...

Det er feigt å være utro. SÅnn er det bare med den saken. Det å være utro er et tegn på at man ikke er fornøyd med forholdet sitt, og at man ubevisst søker ut tror jeg...

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg ville ha fått vite det! Sånn at jeg kan velge han vekk. Vil ikke være sammen med en som er utro mot meg

Gjest vimselot
Skrevet

Vet ikke. Om det var bare en ons ville jeg helst ikke vite om det. Synes ikke det er noe galt med forholdet om det skjer en ons, da er det vel heller noe galt med han eller hun som er utro...en søken, som nesten alltid vil vise seg å være helt feil...

Ville tilgitt en ons (og var det en jeg kjente, ville jeg jo vite det, når alle andre vet det...), men et langvarig forhold bak min rygg, ville vært enden på forholdet.

Skrevet

Meningsløst spørsmål egentlig. "Hvis partneren var utro, ville du vite det?" Her forutsettes det at partneren er utro. Og ja, det vil jeg vite, slik at jeg kan avslutte forholdet.

På den annen side, hvis kona mi var utro og jeg ikke vet det, så lever jeg lykkelig uvitende. Men! Hvis dette var et forhold som betydde noe for henne, så ville jeg trolig merke det før eller siden. Kanskje hun til slutt ville bryte ut av forholdet. Hvis jeg da fant ut at hun hadde hatt et forhold over lengre tid, ville det siste snev av respekt forsvinne.

Om hun hadde et ons og jeg ikke får vite det lever jeg lykkelig uvitende. Om hun har ons og jeg får vite det; Rett ut, takk for nå, dett var dett!

Jeg vil leve lykkelig med min partner, vet jeg at hun er utro er det slutt med det. Det relevante for min lykke er altså om jeg vet det eller ikke, ikke om hun faktisk er utro eller ikke.

Skrevet

Jeg vil vite det, selv om det sikkert fører til et helvete... For det første er det faktisk et bedre grunnlag for å berge forholdet om man ønsker det at partneren tross alt klarer å være ærlig - eller for å ta en avgjørelse basert på fakta. For det andre er jeg sikker på at verken partneren min eller jeg over tid ville klart å skjule utroskap, enten det var en ons eller et forhold, på noen god måte; dårlig samvittighet, dårlige løgnere, mistanker (selv om vi ikke er sjalu i utgangspunktet) osv - det høres ikke særlig trivelig ut å leve med.

Et unntak måtte vært om den som var utro uansett hadde bestemt seg for å gjøre det slutt, da kunne jeg spart meg for å vite hva som hadde skjedd.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg ville definitivt vite det. Hvis jeg mot formodning skulle være så dum og gjøre noe sånt selv, så håper jeg også at jeg ville fortelle det. Han er også typen til å ville vite.

Skrevet

Det kom an på.

Et, tilfeldig nummer med en ukjent som ikke betydde noe som helst ville jeg helst slippe å vite noe om.

Et forhold til en som betydde noe ville jeg absolutt visst om.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg vil ikkje vite - det eg ikkje veit har eg ikkje vondt av.

Gjest Madre Mia
Skrevet

Jeg vil heller vite enn å bli holdt for narr. Skal jeg leve livet mitt på en løgn? Men hvis partneren min har hatt en ons og virkelig angrer og bestemmer seg for aldri å gjøre det mer, vil jeg ikke vite om ons'en. Men hvis det gjentar seg, vil jeg vite det slik at jeg kan ta stilling om jeg vil fortsette livet med en mann som ikke kan kontrollere seg og er en bedrager.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg vil ikke vite.

Jeg vil ha et fungerende forhold der jeg har det bra. I et slikt forhold anser jeg utroskap for fullstendig utelukket.

I det øyeblikket forholdet begynner å rakne er utroskap et av flere symptom. Jeg vil ikke komme i en situasjon (igjen) hvor jeg blir tvunget til å forholde meg til dette før jeg er klar til å bryte.

Ja jeg vet at dette høres rart ut. Men jeg har ikke sluttet å tro på to partnere som stoler på hverandre og er tro mot hverandre.

For meg er det også forskjell på et ONS og et langvarig forhold. Jeg kunne tilgitt et engangstilfelle av ONS men jeg ville hatt og har hatt problemer med et regulært forhold nr 2 mens han fremdeles var sammen med meg. Jeg vil uansett foretrekke å høre det fra han enn fra HVEM SOM HELST andre.

Jeg kan ikke se for meg en situasjon der jeg var utro selv.

Skrevet

Jeg ville absolutt vite det.

Fordi, jeg tror at alt kommer for en dag, før eller siden. Det har iallefall vist seg i de aller fleste situasjoner.

Vil mye heller høre det fra den det gjelder, enn andre...

"natten har 1000 øyne" ;)

Tanken på å ha blitt "lurt" over tid, er den jeg synes er verst.

Om man driter seg ut, så stå for det.

Det er nå min mening.

Skrevet

Nå har det seg sånn at det er den som er utro som bestemmer om partneren skal få vite det eller ei .. og som regel så får partneren aldri vite det. Undersøkelser viser at rundt 30 prosent av gifte menn er utro .. det er ganske mange, det .. Og man kan jo bare forestille seg hvor mange som lever "lykkelig" uvitende rundt omkring.

Gjest djevelens advokat
Skrevet

Hva om man av en eller annen dum grunn gjorde noe man angrer på, og aldri kommer til å gjøre igjen?

Man er i det beste forholdet man kan tenke seg, så går man hen og ødelegger det pga en fylletabbe. Og tabben er av sånn grad at partneren aldri kan eller vil finne ut av det om man ikke forteller det.

Man risikerer forholdet, og følelsene til den andre personen ved å lette sin egen samvittighet. Er ikke det litt egoistisk?

Gjest Blondie65
Skrevet
Hva om man av en eller annen dum grunn gjorde noe man angrer på, og aldri kommer til å gjøre igjen?

Man er i det beste forholdet man kan tenke seg, så går man hen og ødelegger det pga en fylletabbe. Og tabben er av sånn grad at partneren aldri kan eller vil finne ut av det om man ikke forteller det.

Man risikerer forholdet, og følelsene til den andre personen ved å lette sin egen samvittighet. Er ikke det litt egoistisk?

Det er også en nyanse i de forhold der den "uheldige" vet at dersom partneren får vite så er det på hue og ræv ut.

Det er en av grunnene til at jeg ikke vil vite om engangs ONS. Det jeg ikke vet om en dumhet begått i fylla har jeg ikke vondt av.

Skrevet

Jeg ville visst det, uansett. Om det er engangstilfelle eller forhold over tid.

For det første har jeg ikke lyst til å være sammen med noen som holder meg for narr. For det andre har slike ting en tendens til å komme for en dag uansett. Jeg vil heller høre det fra den som har vært utro enn fra noen andre.

Vet ikke om jeg hadde tilgitt utroskap, det kommer an på så mange forhold, men jeg ville garantert hatt veldig vanskelig for å tilgi et utroskap jeg hadde fått vite om via tredjeperson.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...