Gå til innhold

**Étoiles himmelske Quesadillas**

Gjest Étoile

Anbefalte innlegg

Gjest Étoile

Denne retten lærte jeg å lage hos en mexicansk familie i Arizona, super snacs, tar null tid å lage (og en evig slager på nachspiel hjemme hos meg, vennene mine har sluttet å spise kebab :D):

Dette trenger du:

-Tortillas (Jeg foretrekker Old El Paso eller Santa Maria til nøds)

-Vårløk (kan erstattes med vanlig løk, rødløk, sjalottløk...det du har)

-Revet ost(skal egentlig vare cheddar, men her blir det mest Norvegia)

-Koriander (helst fersk, men jeg pleier å bruke "minced" på glass fra dagligvaren (Blue Dragon), smaker nesten like godt som fersk i denne retten)

Sånn gjør du:

Skru stekeplata på full guff, legg en tortilla i tørr stekepanne. Strø hakket frisk koriander, eller smør ca 1/2 ts koriander på glass utover tortillaen. Strø over hakket vårløk og revet ost, legg en tortilla på toppen. Klem litt på den øverste tortillaen så osten smelter nedover og holder tortillaene sammen, pass på at det ikke blir FOR varmt. Snu tortillaene (viktig å være lynrask, ellers detter alt fyllet ut...). Quesadillaen skal være gylden og sprø på begge sider, ikke brent! Skjær quesadillaen i små pizzastykker og server umiddelbart med rømme og salsa (og guacamole hvis du vil være litt avansert...)

Quesadillaen er best når den er helt nystekt, så dette funker best når alle står og henger rundt komfyren og spiser etterhvert som de er ferdige.

I tillegg til basis oppskriften over kan man også fylle med andre ting, men jo mer fyll, desto værre er det å snu den... Kylling er kjempegodt, rester av tacokjøttdeig, tomater, mais.... bare å eksprimentere!

Flere som har oppskrifter på gode snacks på mindre enn 15 min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...