Gjest Gjest_Tonje_* Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Skal ha kjøkkemaskin, og valget står mellom Kitchen Aid Artisan og Kenwood. Liker aller best designet på Kitchen Aid, men ser at den er på bare 300W. I forhold til Kenwood som er på 900 el. 1200 W blir det veldig lite?! Dere som har KA, er den brukbar til f.eks brødbaking?
Mini_me Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Jeg har en Kenwood og er kjempeformøyd med den. Valgte Major, og stålbollen er ganske så stor og tung, men heldigvis var det en plastbolle i pakken også. Den bruker jeg dersom jeg skal lage mye, slik at det ikke blir så tungt å helle. Jeg bruker den til krempisking og eggedosis-- veldig luftige og raskt¨ - pizzadeig og andre gjærbakster. - helt topp, tar store deiger har ikke brukt blenderen, har nemlig en allerede, men jeg har brukt kjøttkverna. laget kjøttdeig en gang.... veldig greit og enkelt KitchenAid er vel både dyrere, men litt lekrere i design. For meg var ikke det et tema, jeg har nemlig et miksmaster skap med utfellbart bord jeg trekker ut. Derfor får hele den plass der.... Vet ikke om dette hjelper, men..... Lykke til med valget!
Gjest Asti Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Bex Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Ville også sjekket størrelsen på bollen. Drev og undesøkte da jeg skulle kjøpe, og fant ut at bollen på Kitchen Aid maskina var under halvparten på stor som på Kenwooden jeg sammenlignet med. Er enig i at KA er lekker, men tror kanskje man blir mest fornøyd med K etter hvert.
Gjest Asti Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Bex Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Husker kanskje ikke helt korrekt, for det er et par år siden jeg undersøkte, men fant hvertfall ut at bollen til KA ikke rommet fx brøddeigen jeg pleier å lage. Og jeg har ikke plass på benken til den, så å kjøpe pga design var ikke aktuelt. Også hører det med til historien at mamma har hatt sin Kenwood i snart 30 år, og er like fornøyd med den. Men blir vel ganske farget av det man er vokst opp med
onyx Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Jeg tror nok man blir mest fornøyd med den maskinen som oppfyller de behov og krav man faktisk har. Jeg er veldig glad i min KA, den er helt perfekt for mine behov og brukes mye. Den kan fint stå på benken, bollen er fin til deiger og rører uten å bli alt for stor. Jeg kan fint lage en passelig brøddeig, og de sjeldene gangene jeg lager digre brøddeiger kan jeg fint gjøre det for hånd. Jeg har også endel ekstrautstyr og siden maskinen likevel står fremme er det lite styr å kverne kjøttdeigen selv.
:-) anna Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 Tror også at det viktigste er at man velger ut fra behov. Jeg kjøpte Major, og er kjempefornøyd med den. Min står faktisk fremme på benken selv om den ikke har like kult design som KA. Jeg valgte nok den fordi jeg er vokst opp med Kenwood, og dermed kjente jeg den. Men jeg tror jeg bruker min mer en moren min bruker sin. Jeg liker at bollen er så stor. Det fulgte med 2 boller, og dermed lager jeg to brøddeiger når jeg er igang. Også liker jeg at resultatet blir så bra hver gang. Det er også veldig lett å få tak i ekstradeler eller tilleggsutstyr Jeg kjøpte et pakketilbud, og etter en ukes tid gikk det opp for meg at vispen jo manglet. Hadde kjøpt den på Smart Club, og servicen der var helt elendig. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte pakke ned hele maskina igjen, frakte den til Smart Club og få en ny eske. Jeg bor en time fra Oslo, så det var liksom ikke bare å stikke bortom heller. Da ringte jeg heller til Kenwood Norge, og etter en ukes tid fikk jeg ny visp i posten. :-) Har også brukt blenderen, funker veldig bra.
onyx Skrevet 3. desember 2007 #9 Skrevet 3. desember 2007 Ja, jeg forstår godt at de som baker mange og store brød, digre bolledeiger etc vil ha større glede av en Kenwood enn en Kitchen Aid. For meg er Kenwood alt for stor og jeg ville neppe brukt den noe særlig mye. I min husholdning er KA helt perfekt.
:-) anna Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 I praksis så er vel maskinene omtrent like plasskrevende da. Det er bare det at bollen på Kenwood er høyere. Så om plassen har noe å si går det nok ut på ett. Til daglig brukjer jeg min Major til all slags småbakst. Pizzadeiger, sjokoladekaker etc. Resultatet blir alltid helt supert!!! brødbakst går også fint. Hos oss har Kenwooden blitt min beste venn. Plutselig har jeg blitt god på gjærbakst liksom :-D
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Lykkelig eier av K major i hvit men en hel drøss med extra utstyr. den står fremme på benken hele tiden mens alt utstyret fyller et helt skap. har ikke prøvd alt enda jeg da den er rimlig ny og hadde blender fra før. 3 brød i gangen kan jeg bake i en bolle. etter bruksanv. er det max kilo i bollen hver gang. som jeg forsto det. har prøvd med 4 men det går ikke så bra. så jeg velger å ta to å to brød jeg da. jeg har ingen ting å utsette på min ihvertfall, kan anbefales på det sterkeste. Jeg betalte 1999kr for min med alt utstyret. ser at KA koster over 5tusen kroner. KA begynner vel å bli i samme gata som syver stolen og Ph lampe. Lykke til med valget. jeg har ikke angret på mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå