Gå til innhold

Bare flybillett, og ikke hotell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter å grubler på om jeg skal gi kjæresten en storbyferie-tur til jul. Det er jo litt dyrt, og i fra her vi bor er det ikke så veldig mange billige avganger. I hvertfall ikke i fra fredag til søndag.

Er det dumt av meg å bare kjøpe flybillett, og ikke hotell? Er det liksom selvsagt at hotell følger med i en slik gave? Ser for meg at det vil bli litt "teit" å ta opp dette med å bestille hotell etter at han har fått julegaven, fordi vi må vel være kjappe ute med å bestille slikt når jeg har tenkt avgangen i midten av januar.

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten ville jeg ha snakket med ham på forhånd og spurt om han var interessert i å legge i litt penger hvis du ikke har råd til å spandere hotell, eller så ville jeg ha bestilt og betalt hele greien.

Det kan jo være julegave til dere begge to?

Skrevet

Den er litt tricky den der.

Jeg syns det er vanskelig å gi en gave som gir en opplagt utgift til vedkommende.

Skrevet

Har dere mulighet til å dra andre dager? Kanskje du kan ringe sjefen hans for å høre om han eventuelt kan få fri en dag eller to?

Forsøk å velge et rimeligere alternativ. Må det være i januar? Kanskje finner du billigere billetter om du venter litt?

Må dere bo på hotell? Er det kanskje en bed&breakfast eller et pensjonat der som er rimeligere? Jeg er ikke så opptatt av luksus på rommet når jeg reiser, jeg bor heller veldig enkelt (trenger bare en seng og tilgang til dusj, må ikke være på rommet) og brker heller pengene på reien og opplevelsene. Hadde det vært en mulighet?

Hvor skal dere? Kanskje vi kan hjelpe dere med å finne rimelig overnatting?

Skrevet

Hei!

Kanskje kjæresten din sliter med å finne på en fin julegave til deg, og vil gjerne være med på å spleise, slik at det blir deres gave til hverandre? Menn er jo ofte ikke så nøye på at det skal være "overraskelse" og slikt, som vi kanskje er når det gjelder gaver. De er mer praktiske?

Jeg kjøpte forresten billetter sammen med kjæresten nettopp, storbyferie på solfaktor.no. Det ble veldig billig, med hotell og fly inkludert. Der vi bor går det heller ikke mange billige avganger. Men vi løser problemet slik at vi kjører med bil til Oslo (det tar ca 7 timer hver vei, men vi deler på kjøringa, og begge liker lange bilturer). Slik fikk vi det billig.

Skrevet

Det syns jeg ikke du skal gjøre.

Jeg hadde syns det var rart. Da får du vente til du har råd til hele pakka.

Evt spleise som nevnt over. Ellers blir det jo veldig halveis.

Litt sånn en sokk.

Skrevet

Jeg hadde ikke blirr sur hvis jeg hadde fått en flybillett av noen, men at jeg måtte betale hotell selv. Har han mer penger enn deg er det sikkert ikke noe problem for han å betale hotell? Kanskje han synes initiativet er vel så hyggelig, du betaler jo tross alt de du har råd til... Man får jo halve julegaver i andre samenhenger og, der det lir for dyrt å kjøpe alt sammen, slik at den som får gaven måp betale resten selv.. Han han sagt at han har lyst til å dra på storbyferie, sier det selv at han er villig til å betale litt selv? Han vet jo du ikke har så mye penger? Nei, Go for it! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...