Gå til innhold

Trenger tips til ny pc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden på jakt etter ny pc, men sitter vel igjen med en følelse av å ha gått meg vill i pc jungelen.

Jeg skal ha en maskin som takler moderat gaming. Det er ikke snakk om å kjøre Crysis på så høy oppløsning som mulig, men samtidig bør man jo se litt framover slik at man ikke sitter med utdatert hw om et halvt år.

Jeg vil ha et Intel basert oppsett. Jeg velger og å gå for dualcore i stedet for quadcore siden det er minimalt med SW som støtter bruk av fire kjerner pr i dag. Når det kommer på markedet, så har nok og quadcore prosessorne blitt betraktelig bedre enn de er i dag.

Jeg har skjerm, tastatur, mus og høyttalere fra før.

pris: under 10000.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du så stort budsjett, så bør du heller kjøpe en Mac. Det er mye bedre enn hvilken som helst pc, så det kommer du overhodet ikke til å angre på.

Gjest antimac
Skrevet
Har du så stort budsjett, så bør du heller kjøpe en Mac. Det er mye bedre enn hvilken som helst pc, så det kommer du overhodet ikke til å angre på.

Snakk om goddag mann økseskaft.. TS vil ha en maskin som kan brukes til gaming. Hvor mange spill i hylla til Elkjøp/Spaceworld osv er laget for mac.. ?

Riktig.. svært få.

TS: Når du er såpass oppegående at du vet om dualcore, og spesifikt vil ha en Intelfyrt maskin, løp over til forumet til hardware.no, de har noelunde peil der..

Skrevet (endret)

Enig med siste taler, diskusjon.no er veien å gå. Jeg må uansett få legge til at, selv om jeg er antimac, så er det fullt mulig å få hva som helst til å kjøre på mac, inkludert spill. Men det forutsetter at man har peil på mac. En ny macbruker har stort sett ikke det.

Endret av Dru
Gjest Nedfall
Skrevet
Enig med siste taler, diskusjon.no er veien å gå. Jeg må uansett få legge til at, selv om jeg er antimac, så er det fullt mulig å få hva som helst til å kjøre på mac, inkludert spill. Men det forutsetter at man har peil på mac. En ny macbruker har stort sett ikke det.

Da må man vel emulere ett windowsmiljø spillet kan kjøre under, eller hvordan gjør man det ?

Uansett hvordan man gjør det, vil jo ett PCspill som regel kjøre lettere på nettopp en... PC ! ;)

Skrevet (endret)

Ja, emulering er greia, evt kjøre windows på Mac, burde gå det også.Men hvorfor gjøre det vanskelig?

Endret av Dru
Gjest Blondie65
Skrevet (endret)
Jeg er for tiden på jakt etter ny pc, men sitter vel igjen med en følelse av å ha gått meg vill i pc jungelen.

Jeg skal ha en maskin som takler moderat gaming. Det er ikke snakk om å kjøre Crysis på så høy oppløsning som mulig, men samtidig bør man jo se litt framover slik at man ikke sitter med utdatert hw om et halvt år.

Jeg vil ha et Intel basert oppsett. Jeg velger og å gå for dualcore i stedet for quadcore siden det er minimalt med SW som støtter bruk av fire kjerner pr i dag. Når det kommer på markedet, så har nok og quadcore prosessorne blitt betraktelig bedre enn de er i dag.

Jeg har skjerm, tastatur, mus og høyttalere fra før.

pris: under 10000.

www.komplett.no

Endret av Blondie65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...