rusketulla Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Både ja og nei Det er bare en som kan skrive under på forlovererklæringen, og dermed er din offisielle forlover. Men du kan ha to "forlovere" ved at det er to oppe med deg i kirka, to som holder tale osv.
Laserwater Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2007 Ok, takk for svar. Jeg har to barndomsvenninner og jeg klarer ikke å velge en av dem, det blir helt feil. Hvis jeg ikke kan ha to offsielle forlovere så får jeg heller spørre noen i familien
Gjest Frysepulver Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 (endret) . Endret 29. desember 2007 av Frysepulver
mia83 Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Jeg skal ha to forlovere. Har to kjempegode venninner som støtter meg i tykt og tynt, og vil ha dem begge. Derfor skal gubben min også ha 2
jannamor Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Du kan jo snakke med vigselsstedet om de synes det er ok med to forlover underskrifter? Er det ikke ok, kan du jo si det til dem, og trekke hvem som skal skrive under, evt/og gi den som ikke skriver under, en annen viktig oppgave i bryllupet
Frey Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Vigselsstedet har ingenting med disse underskriftene og gjøre, de sendes folkeregisteret.
*Tausa* Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 Vigselsstedet har ingenting med disse underskriftene og gjøre, de sendes folkeregisteret. Nå skal jeg gifte meg på tinghuset, men jeg regner med at samme praksis også gjelder for kirkebryllup: Blant papirene dere skal sende folkeregisteret skal det være en forlovererklæring fra forloveren din. Dessuten skal det signeres papirer på vigselsstedet. Både brudefolkene og to vitner skal signere. Hva med å la den ene forloveren signere forlovererklæringen som sendes til folkeregisteret og la den andre signere som vitne? (Vitnet trenger ikke nødvendigvis å være forloveren, det kan være hvem som helst. Det trenger ikke en gang være noen du kjenner, selv om dette er det vanligste ) Når det gjelder to forlovere framme i kirka har jeg hørt at det er forskjellig praksis fra prest til prest. Noen tillater to forlovere, andre ikke. Ta kontakt med kirkekontoret der dere skal vies og spør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå