Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sååå lyst på dreads!! Det er jo såå stili!!

Noen som vet noe om hvordan en ordner det?

Noe med å tvinne håret når det er kort og sånn er det ikke...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Har sååå lyst på dreads!! Det er jo såå stili!!

Det er morsomt i nøyaktig 3-4 dager, da begynner håret og bli fett og du ser grusom ut.

Minnie

Skrevet

Må si meg enig her..

ser skikkelig ekkelt ut etterhvert, og ikke mye pent :roll:

Gjest Saffron
Skrevet

Hei! Fikk laga dreads selv for et halvt år siden, og er fremdeles kjempefornøyd..go for it!:) Å lage dreads selv er vanskelig, finn minst én god (og tålmodig) venn til å hjelpe deg, gjerne én som har litt erfaring med "dreading" fra før, det tar litt tid å "få teken på det"..det du gjør er å dele håret inn i seksjoner alt etter hvor mange og tykke dreads du vil ha, "fingertykke" seksjoner er ofte et godt utgangspunkt.Etter at hele håret er tupert og tvinna til noe som (enda)bare vagt minner om dreads er det en god idé å fiksere dem med ulltråd, (velg tråd som harmonerer med hårfargen din, ellers ser vil det sannsynligvis se litt weird ut;) Knyt ulltråden rundt toppen av hver dread, og surr den rundt før du fester den i tuppen.Når alle dreadene er knyttet sammen bruker du enten permanentvæske (enkelt), som du heller i og skyller ut etter angitt tid, eller (plundrete) du gnir inn bivoks (fås på apoteket) inn i dreadsene, begge deler vil hjelpe dreadsene å utvikle seg...Å lage dreads er en langvarig prosess, bare tupering og ulltrådgreiene tar timesvis, og først etter en måneds tid begynner dreadsene å bli faste.Etter et par måneder har ulltråden/bivoksen forlengst blitt vasket ut eller har "tvinnet seg inn i dreadsene", de har festet seg og-voila-du ser dødsbra ut..:) Det finnes mange fremgangsmåter, jeg brukte den ovenfor..du finner masse info og oppskrifter på nettet, den beste sida jeg har funnet er www.dreadheadhq.com. Lykke til!:)

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Må si meg enig her..

ser skikkelig ekkelt ut etterhvert, og ikke mye pent :roll:

Det ser forferdelig ut, skittent fett hår som etterhvert begynner å lukte.

Minnie

Gjest Étoile
Skrevet

Ujs... det sitter ofte en fyr med dreads foran meg på forelesninger... Lurer på om han har et fuglereir oppi der.... :o

Skrevet
Ujs... det sitter ofte en fyr med dreads foran meg på forelesninger... Lurer på om han har et fuglereir oppi der.... :o

:hoho:

nå fikk jeg jammen meg en god latter :ler:

så en fyr i butikken idag, med sånne.. man SER at håret en dritmøkkete.. hvor deilig er det da?

og håret når man tar de ut igjen.. æsj :-?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Dreads på jenter er skikkelig stygt, fatter ikke at noen vil ødelegge håret sitt på den måten. Hvem ser "stili" ut med fett, skittent hår.

Minnie

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du generelt har god personlig hygiene kan dreads se skikkelig bra ut...selv vasker jeg dreadsene ofte, vedlikeholder dem godt-og får masse komplimenter..:) Btw, hvordan adder jeg bilde til profilen min? Er ny her..:)

Skrevet

Dreads er fint på noen.

Minnie: er det ikke nok med et innlegg for å poengtere hvor ekkelt og stygt du syns dreads er?

Det du holder på med grenser til trakassering.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det du holder på med grenser til trakassering.

Du er flink til å strø om deg med ord Starfish, hvis du leser litt nøyere så ser du at det ikke bare er jeg som synes dreads er ufyselig.

Minnie

Skrevet

Men det er bare deg som har 4 innlegg i en nå 11 innleggs lang tråd, om at du syns det er ufyselig.

Dessuten, så er det ikke engang spørsmål i hovedinnlegget om det er pent eller stygt, det er spørsmål om hvor og hvordan man kan få det gjort.

Du, av alle, Minnie, som skriker høyest om urett, burde ikke trakassere andre på den måten.

Gjest Gjesta
Skrevet

Og siden det ikke bare er du som har den meningen, Minnie, så er ikke det du sier på grensen til trakassering?!?

Skrevet

Menne... Tenk om håret råttner... eller hvis det flytter inn mark i det? :forvirra:

Skrevet

Jeg kjenner kun en som har hatt dreads, han vasket det et par ganger i uken. Ikke luktet det heller.

Det blir vel hva man gjør det til selv, tenker jeg.

Skrevet

Og da holder vi oss til tema, som er:

Hvordan lage dreads

Orakel - moderator

Skrevet

Tuzen takk for morsome svar :D

Og til de som påstår det blir masse "griseri" ut av det; halloo? det går jo an å vaske de!! Du SKAL foressten vaske de med shampo sa den afrikaneren jeg snakket om!

Den linken var skikkelig kul!!!

Personlig synest jeg dreads er kjempe kult, men det er jo ikke ALLE som passer i det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha fortsatt ei fin påske da folkens :)

Skrevet

Jojo!

Det er stilig.. men.. Når man vasker det.. får man det HELT tørt igjen da?

Det var egentlig det jeg skulle frem til;)

Gjest Poirot
Skrevet
Btw, hvordan adder jeg bilde til profilen min? Er ny her..

Se nederst på profilen din.

• 4 år senere...
Skrevet (endret)

Innlegget er endret, se reglene. Om du ønsker å opprette firmabruker kan du kontakte Hilde.

Tabby, mod.

Endret av Tabby

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...