Gå til innhold

Trenger tisp i forhold til ny laptop

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva slags merker er ok og hva er best å holde seg unna? Den bør ha en 160 GB hardisk og minimum 1,7 Mhz prosessor..

Den skal brukes til surfing på nett, enkel bildebehandling og skriving av enkle tekstdokumenter..

Noen som har noen innspill?

Edit: max 5-6 tusen kr

Endret av ~Ylva~
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva slags merker er ok og hva er best å holde seg unna? Den bør ha en 160 GB hardisk og minimum 1,7 Mhz prosessor..

Den skal brukes til surfing på nett, enkel bildebehandling og skriving av enkle tekstdokumenter..

Noen som har noen innspill?

Edit: max 5-6 tusen kr

Spør du ti forskjellige personer om dette, vil du sannsynligvis få ti forskjellige svar :) Når jeg tidligere jobbet i en dataforretning, så svarte jeg alltid med spørsmålet "Hvilken bil ville du kjøpt?" :P

Så det eneste jeg kan gi er mine erfaringer :)

Jeg hadde tidligere en HP, og var ikke spesielt fornøyd med den. Hadde flere problemer med den. Og det var vel de PC'ene vi fikk mest klager på der jeg jobbet tidligere. Så jeg ville ikke anbefale dem. (selv om noen andre sikkert vil si at HP er knallbra).

For øyeblikket har jeg en ASUS som jeg kjøpte på komplett.no for snart 2,5 år siden. Den har jeg ikke hatt noen problemer med, og er kjempefornøyd med den.

Men neste gang skal jeg uten tvil kjøpe en DELL, de har et kjempebra utvalg i de fleste prisklasser, og man kan i tillegg tilpasse PC'en selv (større harddisk, mer minne etc.) veldig enkelt når man bestiller den, uten å ha noen tekniske kunnskaper. Man må somregel vente 2-3 uker på levering fra dem, siden de bygger PCen din etter din bestilling. Men det er verdt ventingen.

Hvis du spytter i en tusenlapp ekstra så får du med en utvidet support, som de kaller "neste arbeidsdag". Denne er helt fantastisk, uansett hva som skulle gå galt med PC'en din, så kommer de hjem til deg og fikser den, innen neste arbeidsdag.

Min samboer klarte å miste sin DELL-laptop i gulvet, med strømkabelen tilkoplet, da knakk pluggen inni pcen. Hun ringte dem klokken 16, dagen etter klokken 9 var det en mann på døren. Han skiftet hovedkortet, uten at det kostet noe. Denne servicen gjelder i hele verden!

Og hvis du er en hjemmefikser, så finner du svært detaljerte instruksjoner på dell's nettsider om hvordan man fikser, og utfører oppgraderinger selv. Så bra dokumentasjon har jeg aldri sett noen andre steder før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...