Gå til innhold

Hvor har dere hytte?

Anbefalte innlegg

Gjest Frysepulver
Skrevet (endret)

.

Endret av Frysepulver
Videoannonse
Annonse
Gjest rikkerikke
Skrevet

Jeg vil og ha hytte, helst ved sjøen... men det er jo bare så usannsynlig dyrt...

Skrevet

Familien har hytte på fjellet utenfor Rauland i Telemark, og ved sjøen i Eidangerfjorden ved Langesund, det også i Telemark :)

Skrevet

Har hytte i sør- ikke ved sjø,men 4-5 km inn i landet. Nydelig sted.

Hvis man beveger seg littegrann inn i landet, så synker prisene drastisk, og man kan få seg en perle - det synes jeg hvertfall at jeg har gjort.

Skrevet

Vi har hytte ved sjøen i Lillesand kommune - takk til min forutseende bestefar som bygde den på 60-tallet før de fleste andre fant ut at det var kjekt å ha. :sjenert:

Skrevet

Har også hytte i Lillesand, men dog ikke ved sjøen, da vi har kjøpt den selv! Kun 5 minutters gange likevel :icon_smile:

har også et sted på fjellet....

Disponerer en familiehytte på en øy, med sjøhus og båt i tillegg.

Skrevet

Jeg og samboer eier ikke hytte, men familiene våre har hytte henholdsvis på Ustaoset og i Kvinnherad. Vi er ganske heldige da, som har både vinterhytte og sommerhytte :)

Skrevet

Vi har kjøpt noen hyttetomter ved sjøen. Dvs de er høyt oppe, veldig bratt ned. Men de er ved sjøen :)

Det kommer vel an på om dere liker best ski eller tidlig vår og badeliv.......?

Skrevet
Vi har kjøpt noen hyttetomter ved sjøen. Dvs de er høyt oppe, veldig bratt ned. Men de er ved sjøen :)

Det kommer vel an på om dere liker best ski eller tidlig vår og badeliv.......?

Gjest: hvis du siktet til meg, så er vi litt forskjellige der: samboer er skifrelst, jeg kan egentlig styre meg for det, men koser meg på hytten på fjellet likevel, er med litt på ski, og aker litt :P Og er veldig fint oppe i snøen, spesielt når det er kveld og fullmåne, sånn at snøen blir lyst opp... går an å gå i fjellet om sommeren og :)

Jeg liker meg best med bading og båtliv, men synes vi er heldige som har tilgang til begge deler :)

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Vel, JEG eier ingen hytte men har 2 hytter disponible når jeg selv vil dra dit (foreldrene mine har hyttene)

Den ene er i Trysil (ikke Trysilfjellet) Her er det plass til 10 overnattingsgjester i storhytta og du kan stå på ski ned til bakken!

(hytte med dusj, oppvaskmaskin, strøm mm..)

Har bygd til et aneks på tomta der det er 5 soveplasser til....så når hele familien er der så går det så fint såååå.... :fnise:

Den andre hytta er en skikkelig god gammeldags hytte!

Hytte med parafinlamper, gasskjøleskap og gass stekeovn, peisvarme og utedo!

Denne ligger ved sjøen på vestlandet!

Tomta kjøpte min farfar for "100" år siden og er det beste stedet på jorden om sommeren!

Hytta har stor tomt+ strandlinje knyttet til seg og denne har vi hatt så lenge jeg kan huske tilbake.

Hytta og vannet er 8 meter fra hverandre.....og min samboer har lagt sin elsk på denne hytta som er min barndoms feriested :)

Endret av Silmarill
Skrevet

Silmarill: Jeg har også utrolig mange gode barndomsminner fra hytten vår. Hytten ligger på en liten haug med utsikt til et ganske stort vann, hvor vi har en liten båt... vi drar ut på holmene og griller og bader, eller vi fisker i vannet... og sjøen er en fem minutters kjøretur unna, med masse svaberg og en liten sandstrand, herlig :) Uansett hva vi gjorde ellers i feriene så var hytten alltid det beste stedet å være om sommeren da jeg var liten :)

Skrevet

Jeg har for så vidt ingen hytte, men familien eier etter hvert en ganske stor eiendom ved en innsjø i Värmland. Byggetillatelsen ligger klar, så det er egentlig bare å sette i gang, men foreløpig har jeg ikke sett behovet siden det allerede ligger to hytter på eiendommen.

Fantastisk sted med sandstrand og badevann til lang ut i september fordi vannet er så grunt, mulighet for å farte over store områder med båt, utrolig mange hyggelige fastboende, enorme jakt- og fiskemuligheter og en diger skyggefull hage. På ingen måte stort og prangende, men med alle moderene fasciliteter.

Jeg misunner på ingen måte folket i "Blindleia"! :ler:

Skrevet

Familien min har to hytter, Sandefjord og Geilo.

Familien til mannen min har hytte i Hommersåk (ved stavanger)

Skrevet

Vi har sommerhytte (dvs en gammel husmannsplass) i Jotunheimen. Det er sikkert mulig å bruke den på vinteren, men det er styggkaldt, ikke innlagt vann og kun utedo, så vi har ikke gjort det foreløpig, selv om vi vuderer å dra dit i påska :) Stortrives med å gå i fjellet på sommeren, den ligger ikke i et hyttefelt og det er ordentlig rolig der.

Skrevet

Vi har et lite sommerhus i en liten "landsby" like ved Halden. Rett ved fjorden, så vi ser over til Sverige. Idyll! :)

Skrevet

På fjellet rett ved hjembyen min.

Skrevet

familien vår har hytte ca 5 mil nord for skisenteret i Trysil

Gjest vimselot
Skrevet

Har ikke egen hytte, men et felles familiested. Vakker vill natur, fiskemuligheter dvs fiskerettigheter i en lakseelv, bær, jakt, og havet ikke så langt unna, som en ekstra kuriositet.

Problemet er at jeg aldri drar dit alene. Det spøker der...ikke noe farlig (dvs gjester av meg har blitt fysisk berørt), men flere enn EN alenekveld der, kan bli i meste laget... Liker å slappe av på en hytte, og som regel kan man gjøre det, men plutselig blir det en masse ting og saker som skjer, som det ikke finnes noen åpenbar forklaring på.

Så drar dit helst sammen med noen (men har de ikke vært der tidligere, kan de bli ekstra plaget, mens familien bare merker noen småting...ikke alltid, men bikkjene har reagert kraftig, og det er ikke noe kos å være alene der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...